Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Gud dette er forferdelig plagsomt. Var ikke slik med mitt første barn. Kunne spise alt jeg ville og følte meg helt fin mtp. akkurat denne problemstillingen. Nå føler jeg at jeg får all mat oppi halsen, får sure oppstøt og blir så fort kvalm. Føler meg rett og slett helt stappet..

Jeg har slitt med forstoppelse hele graviditeten slik at jeg har måttet ta movicol 2-3 poser om dagen for å få gått på do, og prøver så godt jeg kan å holde meg unna tungtfordøyelig mat og spise salat, supper, ikke mye krydder etc. Men nå hjelper ikke det lenger heller, alt jeg spiser gir meg denne forferdelige følelsen av å være stappmett, selvom jeg har spist lite. Og jeg er jo så sulten også.. Huff, synes det er kjedelig å ha det slik etter nesten hvert måltid. Jeg tygger sånne link tyggis og det hjelper litt på de sure oppstøt, men ikke på følelsen av at maten er oppi halsen.. Noen som har noen råd..? Er dette vanlig? 

Anonymkode: 1a943...2c5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde akkurat samme følelsen som deg under mitt svangerskap. Jeg fant ut at det å ligge høyt med ryggen og til venstre siden hadde god effekt. Det har med lukkemuskelen mellom spiserøret og magesekken å gjøre, og mulig formen på magesekken. Høyre side (som var min favoritt) forverret plagene. 

Jeg var også avhengig av melk, fikk i meg lite kalorier ellers enn melk. Men melk er heldigvis mettende og lindrende mot halsbrann. 

Spiste også novaluzid som nøytraliserer syren i magen, og gaviscon som legger et skumlokk over mageinnholdet (vaske og mat opphever effekten). 

Anonymkode: 22841...257

AnonymBruker
Skrevet

Hadde sure oppstøt fra start til slutt med nr 1😅. Som nevnt over, prøv det. Prøv også det de har å tilby på apoteket når det er som «værst». Jeg fikk på slutten medisiner (gravide skal helst ikke ta disse) mot dette når jeg var på kontroll på sykehuset. Men de funket ikke de heller, så måtte bare «leve» med det😅. Nå med nr 2 har jeg hvert kvalm fra starten med sure oppstøt, skjønner at det ikke er noe håp å noe som hjelper denne gangen heller. Fått noe kvalmestillende under minste, funker av å til på kvalmen😅
Sies at om man sliter mye med sure oppstøt får man en baby med masse hår, det stemte hvertfall med nr 1. Så krysser finga for at det gjør det denne gangen å😅🤞. Så er det «godt for noe» si😂

Anonymkode: 17958...12d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg brukte movicol, gaviscon (mot sure oppstøt) og miniklyx i samråd med legen. Det hjalp alltid opptil en dag etter at jeg hadde vært ordentlig på do (ca. 1 gang i uken). Måtte få skikkelig klyster på fødestuen. Aldri hatt så dårlig fordøyelse! Følte meg helt stinn hele svangerskapet.

Anonymkode: 80c14...c65

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Hadde sure oppstøt fra start til slutt med nr 1😅. Som nevnt over, prøv det. Prøv også det de har å tilby på apoteket når det er som «værst». Jeg fikk på slutten medisiner (gravide skal helst ikke ta disse) mot dette når jeg var på kontroll på sykehuset. Men de funket ikke de heller, så måtte bare «leve» med det😅. Nå med nr 2 har jeg hvert kvalm fra starten med sure oppstøt, skjønner at det ikke er noe håp å noe som hjelper denne gangen heller. Fått noe kvalmestillende under minste, funker av å til på kvalmen😅
Sies at om man sliter mye med sure oppstøt får man en baby med masse hår, det stemte hvertfall med nr 1. Så krysser finga for at det gjør det denne gangen å😅🤞. Så er det «godt for noe» si😂

Anonymkode: 17958...12d

Jeg trodde jeg skulle kreppere av halsbrann enkelte ganger. Det var så sykt vondt og plagsomt. Holdt det på et smerteakseptabelt nivå som jeg sa vidt kunne leve med, med tidligere nevnt gaviscon /novaluzid/melk. Men ungen min fikk veldig veldig lite hår. Snart halvannet år og like lite 😅 stemte dårlig i mitt tilfelle 🙈 så for meg den manken! 

Anonymkode: 22841...257

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...