Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min får kun mme og må derfor også få tran. Men, når skal han begynne med det, og er D vitamin dråper like bra som tran?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spedbarn bør få vitamin D-tilskudd, helst i form av tran, fra fire ukers alder. Uten tilskudd kan mange spedbarn få for lite vitamin D. Mangel på vitamin D kan i verste fall føre til rakitt (engelsk syke). Morsmelk inneholder lite vitamin D, og vitamin D dannes i utilstrekkelige mengder i huden fordi vi i Norge har lite sollys i store deler av året. Det beste er jo å bruke tran på grunn av de flerumettede fettsyrene, men D-dråper er en bra erstatning. Vi bruker det, for pjokken vår spydde av tran når vi prøvde det.

Skrevet

Min helsesøster sa at hvis barnet KUN fikk mme skulle ikke D vitaminer tilsettes i tillegg fordi mme i dag inneholder nok vitaminer deriblandt D. Så sjekk med helsesøster....

Jeg gir mi tulle både mm og mme og derfor skulle jeg gi D vitaminer. Men dette fordi jeg gav mer mm enn mme.

Skrevet

Tror det kommer an på hvilken MME du gir jeg. Collett er tilsatt Omega 3, men jeg som gir NAN fikk beskjed om å fi D - dråper.

Gjest Xavia
Skrevet

Skal man gi tilskudd av vitamin D dersom man ammer også? (Og mor tar omega 3/tran)

Gjest nybakt mamma
Skrevet

Ja

omega 3 går ikke ut i morsmelken

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...