AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #1 Skrevet 3. mars 2020 Skjønner ingenting, det er 20 år siden haste keisersnittet men nå har jeg plutselig fått et bittelite sår under "folden" i snittet. Merket det i går, og det kom litt puss ut. Så har vasket med pyrisept, og satt plaster over. I dag var det mer puss, så vasket igjen og ny plaster. Er det ikke bare å fortsette i noen dager og se om det blir bedre ? Er på størrelsen som et nålehode, så ganske smått. Men er er litt hardt i området men det er sannsynligvis arrvev fra snittet ? Ingen feber og ellers føler jeg meg bra. Anonymkode: 45a65...204
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #2 Skrevet 3. mars 2020 Syns du skal kontakte legen i morgen. Anonymkode: 56b69...96a 10
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #3 Skrevet 3. mars 2020 Kontakt lege! Det der er sæææært. Det skal jo ikke skje så lenge etterpå. Anonymkode: d8ad2...b0e
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #4 Skrevet 4. mars 2020 Kam du ha vært litt fuktig der så du har fått irritasjon i huden og sår pga det?!. Tviler sterkt på at såret har åpnet seg igjen. Hadde bare fortsatt med det du allerede gjør. Jeg tok også keisersnitt for 19 år siden og fikk litt betennelse i såret etter noen uker, det var bare overfladisk og jeg fikk beskjed om at operasjonssåret skulle være godt grodd innenfra da. Jeg gjorde som du, renset noen dager så var det fint igjen. Anonymkode: 38d04...e9a
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #5 Skrevet 4. mars 2020 Hvordan er såret i dag? Har du vært hos legen? Anonymkode: 56b69...96a
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #6 Skrevet 7. mars 2020 Nei, ikke enda. Tror kanskje jeg venter litt til. Ser ikke rødt rundt såret og jeg har ikke feber. Syns fortsatt det er rart at såret ikke har lukket seg på så mange dager. Men har dårlig råd, vil ilke til legen før jeg MÅ Anonymkode: 45a65...204
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #7 Skrevet 7. mars 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, ikke enda. Tror kanskje jeg venter litt til. Ser ikke rødt rundt såret og jeg har ikke feber. Syns fortsatt det er rart at såret ikke har lukket seg på så mange dager. Men har dårlig råd, vil ilke til legen før jeg MÅ Anonymkode: 45a65...204 Kanskje du skal prøve å ikke ha plaster på men smøre, så lufttørke. Anonymkode: 38d04...e9a
InaM Skrevet 7. mars 2020 #8 Skrevet 7. mars 2020 Sikkert ikke noe farlig. Tenker du kan se an utviklingen i 7-14 dager. Det kan godt være kropp ordner opp selv. Forsett m forsiktig daglig pyriaept. Den kan bare være en betent talgkjertel .
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #9 Skrevet 8. mars 2020 Hvis det er på str med et nålehode og det ikke blir verre så kan du vente. Men hvis det blir større og brer seg i arret hvor snittet ble gjort, så bør du til lege. Anonymkode: a37b9...145
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #10 Skrevet 8. mars 2020 IKKE vask med pyrisept. Det dreper alt, inkludert gode bakterier. Du skal kun skylle med sterilt saltvann. Oppsøk fastlege på mandag, mulig det er en abcsess som må revideres og skylles godt Anonymkode: a499f...515 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #11 Skrevet 8. mars 2020 Ts, lukter det råttent? Tenker om det er kommet nekrose. Kom deg til lege snarest. Anonymkode: 6c947...d76
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #12 Skrevet 8. mars 2020 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, ikke enda. Tror kanskje jeg venter litt til. Ser ikke rødt rundt såret og jeg har ikke feber. Syns fortsatt det er rart at såret ikke har lukket seg på så mange dager. Men har dårlig råd, vil ilke til legen før jeg MÅ Anonymkode: 45a65...204 Dropper du legen og du får infeksjon kan det bli mye dyrere for deg. Så jeg vil anbefale å gå til legen. Anonymkode: 6425e...8e7
Brukernr123 Skrevet 29. januar 2023 #13 Skrevet 29. januar 2023 Åssen endte dette? Kom du deg til legen til slutt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå