AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #1 Skrevet 3. mars 2020 Hun er 4 år. Synes det er merkelig at ikke den ansatte prøver å forhindre dette? Han sier det så klart ikke tilbake men kan svare med å si "du er så god du" etc også klemme eller løfte på fanget. Jeg skal ta praten her hjemme men burde ikke barnehagen også jobbe med å endre dette? Anonymkode: 0fdf8...c91
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 Populært innlegg #2 Skrevet 3. mars 2020 Hvorfor må de forhindre det? Anonymkode: 017e0...d64 55
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #3 Skrevet 3. mars 2020 Hvorfor har det noe å si at det er en mannlig ansatt og ikke en kvinne? Anonymkode: 017e0...d64 45
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #4 Skrevet 3. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor har det noe å si at det er en mannlig ansatt og ikke en kvinne? Anonymkode: 017e0...d64 Det har ikke noe å si? Anonymkode: 0fdf8...c91
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #5 Skrevet 3. mars 2020 Bu kan forklare at - sååååååååå stort = elsker deg (sier man til mamma og pappa-. Også - sååååå stort betyr du er så snill- Anonymkode: 2acae...602 2
Daria Skrevet 3. mars 2020 #6 Skrevet 3. mars 2020 Jeg skjønner ikke helt problemet? Niesen min var veldig generøs med å elske da hun var på den alderen, både på egne og andres vegne - alle elsket hverandre i hennes verden, og det må jo være godt å ha det sånn, egentlig... 47
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #7 Skrevet 3. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor må de forhindre det? Anonymkode: 017e0...d64 Det er ikke helt normalt at en barn sier dette til en ansatt. Og jeg skjønner at den ansatte sikkert synes det er ubehagelig Anonymkode: 0fdf8...c91 3
kisskissbangbang Skrevet 3. mars 2020 #8 Skrevet 3. mars 2020 Trivelig det, vel? Dette går over helt av seg sjøl, ikke tenk på det. Vær glad for at hun har det fint i barnehagen heller! 16
Lacy Skrevet 3. mars 2020 #9 Skrevet 3. mars 2020 Det er helt vanlig at barn viser store følelser til mennesker de føler seg knyttet til. 21
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #10 Skrevet 3. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så hva har det med å gjøre? Anonymkode: 3c18b...e52 Er det helt uproblematisk å si det samme til sjefen sin? Eller om en skoleelev sier det samme til sin lærer? Anonymkode: 0fdf8...c91
Daria Skrevet 3. mars 2020 #11 Skrevet 3. mars 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke helt normalt at en barn sier dette til en ansatt. Og jeg skjønner at den ansatte sikkert synes det er ubehagelig Anonymkode: 0fdf8...c91 Hvis en barnehageansatt synes det er ubehagelig å få høre av en entusiastisk 4-åring at "jeg elsker deg!", er han i feil jobb... 44
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #12 Skrevet 3. mars 2020 Ikke overfør dine anstrengthet over på barnet. Det kommer du ingen vei med. At du må understreke at det er ovenfor en mannlig ansatt, er skikkelig diskriminerende. Som om ikke de er utsatte nok. Gjør det virkelig så mye at et barn tenker litt stort? Du skaper mye mer utrygghet med å korrigere dette, enn å la det gå. Det går snart over. Anonymkode: dddd1...520 29
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #13 Skrevet 3. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det helt uproblematisk å si det samme til sjefen sin? Eller om en skoleelev sier det samme til sin lærer? Anonymkode: 0fdf8...c91 Her er det er snakk om et lite barn... Anonymkode: 55a4a...b9a 24
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #14 Skrevet 3. mars 2020 Barn sier hva de er vant med hjemme ville jeg tenke. Anonymkode: 734ab...ae0 11
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #15 Skrevet 3. mars 2020 Men herregud... 🙄 Jeg har et tantebarn på snart 4 år. Han elsker ALT om dagen,m. Han elsker mamma og tante, men han elsker også leverpostei og å kjøre heis og han elsker bilen til mamma, den nye pysjen sin, og den kule Barne-TV-figuren han ser på TV. Barn i denne alderen plukker fort opp ord og uttrykk fra voksne, og bruker dem i alle mulige sammenhenger. Når det gjelder å «elske» så har de gjerne forstått at dette er et uttrykk for noe de liker godt, også bruker de det gjerne både i riktige og litt mer merkelige sammenhenger. Å begynne å skulle ta opp dette med ungen syns jeg er direkte merkelig. Ungen vet ikke hva som ligger i å «elske» (for voksne), og uttrykker bare at man liker eller setter pris på noe. Etterhvert som språket utvikler seg, vil barnet lære å bruke ord i rett sammenheng. Ved å skulle ta en samtale om dette, så risikerer du bare at barnet blir redd for å si «feil» ting, og begrenser ordforrådet sitt. Og dessuten syns jeg det virker ganske hysterisk...men det er jo bare min mening. Anonymkode: 3da05...cc6 39
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #16 Skrevet 3. mars 2020 Kan forklare barnet på en fin måte at man sier «jeg elsker deg» til mamma, pappa, besteforeldre og søsken. Det er greit å si «jeg liker deg kjempe godt» eller «jeg er glad i deg». Unger forstår ikke alltid ord og uttrykk på den alderen. Anonymkode: 2c34d...fe4
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #17 Skrevet 3. mars 2020 Barna i barnehagen sier mye rart. Noen ganger er det best å la enkelte kommentarer "gli ut i intet", andre ganger kan man kommentere på det eller rette på det. - Hilsen barnehageansatt Anonymkode: 1edbf...eb9 10
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #18 Skrevet 3. mars 2020 Ser virkelig ikke problemet, barnet er 4 år! Anonymkode: fa903...518 10
Heisenberg Skrevet 3. mars 2020 #19 Skrevet 3. mars 2020 (endret) 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det helt uproblematisk å si det samme til sjefen sin? Eller om en skoleelev sier det samme til sin lærer? Anonymkode: 0fdf8...c91 Du sammenligner en 4 åring med voksne! Om jeg ba sjefen min tørke meg i rumpa etter dobesøk hadde vi hatt et problem. Når en 4 åring gjør det i barnehagen er det helt normalt. Kontekst! Endret 3. mars 2020 av Heisenberg 44
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #20 Skrevet 3. mars 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men herregud... 🙄 Jeg har et tantebarn på snart 4 år. Han elsker ALT om dagen,m. Han elsker mamma og tante, men han elsker også leverpostei og å kjøre heis og han elsker bilen til mamma, den nye pysjen sin, og den kule Barne-TV-figuren han ser på TV. Barn i denne alderen plukker fort opp ord og uttrykk fra voksne, og bruker dem i alle mulige sammenhenger. Når det gjelder å «elske» så har de gjerne forstått at dette er et uttrykk for noe de liker godt, også bruker de det gjerne både i riktige og litt mer merkelige sammenhenger. Å begynne å skulle ta opp dette med ungen syns jeg er direkte merkelig. Ungen vet ikke hva som ligger i å «elske» (for voksne), og uttrykker bare at man liker eller setter pris på noe. Etterhvert som språket utvikler seg, vil barnet lære å bruke ord i rett sammenheng. Ved å skulle ta en samtale om dette, så risikerer du bare at barnet blir redd for å si «feil» ting, og begrenser ordforrådet sitt. Og dessuten syns jeg det virker ganske hysterisk...men det er jo bare min mening. Anonymkode: 3da05...cc6 Jeg tenker det samme. Jeg har ei jente på drøyt tre år, hun også "elsker" alt mulig. Og hun "elsker ikke" alt mulig. Hun elsker så masse de nye hårklemmene som bestemor kjøpte. Hun elsker også pysjen som tanta sydde til henne. Hun elsker ikke når jeg må børste håret hennes. Den ene dagen elsker hun makrell i tomat på skiva, den neste dagen elsker hun det ikke, og så videre. Anonymkode: 4c63f...aee 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå