Gå til innhold

Pris på bryllupsfotograf??

BillyChris

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg lurte på om noen vet hvor mye hobbyfotografer tar for å ta bilder en hel dag i et bryllup?

Kanskje du er hobbyfotograf selv, eller har pratet/brukt en tidligere! Jeg er selv hobbyfotograf og skal ta bilder i andres bryllup, og jeg syns det er skikkelig vanskelig å vite hvor mye jeg skal ta for det. Jeg tar bra bilder, og har tatt i bryllup før - men det var gratis for familie.

Tenker at jeg først kan tilby å ta bilder hele dagen, bryllupsbilder, stemningsbilder fra festen osv. Så trenger veldig en pekepinn på hva ca. jeg kan ta for en hel dag! Takk på forhånd for svar :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det kommer helt an på hvor flink du er. Selv om du er hobbyfotograf kan du være like flink som "proffe". Og arbeidsmengden blir jo den samme, uansett. 

Når det er sagt, jeg tar bilder både som del av jobb og på fritiden for mitt ENK. På fritiden legger jeg meg veldig lavt i pris, nettopp fordi det er en hobby jeg trives med å pusle med. For et typisk kveldsoppdrag med 2-4 timer foto + redigering tar jeg omtrent 4000 kroner. Men jeg har også tatt familiebilder og ettårsfoto ned mot en tusenlapp, mot at jeg får bruke bildene i markedsføring i etterkant. Jeg er som regel grei og redigerer mange bilder, men det er jo også noe å ta hensyn til i prisen, ofte tar redigeringen lengre tid enn selve fotoshooten. 

Anonymkode: db746...9f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Profesjonelle fotografer tar rundt 30.000 for en hel dag. Jeg hadde en bekjent som er proff og fotograferte mitt bryllup for 15.000. Da fikk jeg full tilgang til de bildene hun valgte ut i fullformat og kunne bruke dem som jeg ville. Ville nok tenkt 10-15.000 for en hobbyfotograf, men ikke betalt svart. Hadde krevd å betale det som faktura. 

Anonymkode: db6e2...201

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde aldri betalt mer enn 5000 kr for en hobbyfotograf. 

Anonymkode: 03c40...8a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...