Glamann Skrevet 3. mars 2020 #1 Skrevet 3. mars 2020 Gjør det meg til en forferdelig person å først si ja til å være med å kjøre flyttelass til søndag, men ringe etter en halvtime å si jeg ikke kan allikevel til helgen?
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #2 Skrevet 3. mars 2020 Det gjør deg ikke til en forferdelig person, men det gjør deg til en passelig kjip venn. Med mindre du har gode grunner selvsagt. Anonymkode: 5678c...17e 10
Nymerïa Skrevet 3. mars 2020 #3 Skrevet 3. mars 2020 Jeg regner med at du har en grunn for helomvendingen? Ikke bare at du ikke gidder. Jeg ville ha foretrukket å fått kontrameldingen en halvtime etter det opprinnelige ja'et i stedenfor dagen før flyttinga forresten. 15
Cuntzilla Skrevet 3. mars 2020 #4 Skrevet 3. mars 2020 Det spørs jo litt på om du fikk beskjed om at bestemoren din ble påkjørt av en dampveivals og skal begraves søndag, eller om du bare kom på at du ikke gadd likevel 6
Glamann Skrevet 3. mars 2020 Forfatter #5 Skrevet 3. mars 2020 (endret) Tenkte ikke på tidbruken da jeg sa ja. nevner også at det egentlig var helgen som var det skulle flyttes, men han hadde ikke fått nøklene. Satt i bilen hjem da jeg prata med han. skal jobbe lørdag til 1800 og får 12 timer kjøring pluss tiden på å bære på søndag. skal jo på jobb mandag også. Det skal sies at han også har en annen bil han kan leie for hånden. Nevnte jeg kunne helgen 13 mars, men ikke helgen som kommer. da jeg har litt andre planer som kresjer med å bruke så mange timer. Endret 3. mars 2020 av Glamann la til tekst. 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #6 Skrevet 3. mars 2020 5 minutter siden, Glamann skrev: Tenkte ikke på tidbruken da jeg sa ja. nevner også at det egentlig var helgen som var det skulle flyttes, men han hadde ikke fått nøklene. Satt i bilen hjem da jeg prata med han. skal jobbe lørdag til 1800 og får 12 timer kjøring pluss tiden på å bære på søndag. skal jo på jobb mandag også. Det skal sies at han også har en annen bil han kan leie for hånden. Nevnte jeg kunne helgen 13 mars, men ikke helgen som kommer. da jeg har litt andre planer som kresjer med å bruke så mange timer. Må du kjøre så langt? Herlighet, han får finne noen andre som er litt nærmere til å hjelpe seg eller betale noen.. Anonymkode: 0818d...196 7
Glamann Skrevet 3. mars 2020 Forfatter #7 Skrevet 3. mars 2020 ja, eller 10 blir det kanskje, kommer ann på føret. er det sånn som jeg tror der så er det to timer ekstra.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #8 Skrevet 3. mars 2020 Du sa jo i fra veldig kjapt at du ikke kunne likevel så synes egentlig det må være greit.. var jo ikke sånn at han kunne lagt masse planer rundt dette på en halvtime som da han måtte endre. Men kan jo forstå at personen ble skuffet siden han sikkert ble glad over første ja. Synes det hørtes ut som en stor jobb å gjøre som gratis hjelp da, så ville også sett litt ann hele forholdet - med mindre personen har hjulpet deg mye før og dere er nære så ville ikke jeg tenkt det var ok å bare forvente en så stor tjeneste. Anonymkode: bbb19...99e 3
Glamann Skrevet 3. mars 2020 Forfatter #9 Skrevet 3. mars 2020 11 minutter siden, AnonymBruker said: Du sa jo i fra veldig kjapt at du ikke kunne likevel så synes egentlig det må være greit.. var jo ikke sånn at han kunne lagt masse planer rundt dette på en halvtime som da han måtte endre. Men kan jo forstå at personen ble skuffet siden han sikkert ble glad over første ja. Synes det hørtes ut som en stor jobb å gjøre som gratis hjelp da, så ville også sett litt ann hele forholdet - med mindre personen har hjulpet deg mye før og dere er nære så ville ikke jeg tenkt det var ok å bare forvente en så stor tjeneste. Anonymkode: bbb19...99e Får 1300, men det dekker drivstoffet antar jeg. Nei, har aldri hjulpet meg med noe.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #10 Skrevet 4. mars 2020 13 timer siden, Glamann skrev: Får 1300, men det dekker drivstoffet antar jeg. Nei, har aldri hjulpet meg med noe. Dette hadde jeg droppa. Du tar jo livet av deg med det opplegget der når du skal jobbe som du gjør. Vær mann nok til å si nei er du som bestemmer dette. Ikke han. Anonymkode: 7ec4c...7db 1
Gjest O.G. Skrevet 4. mars 2020 #11 Skrevet 4. mars 2020 Nei, nå må du slutte. Bli med på flyttingen og huske på at neste gang er det du som må ha hjelp til noe praktisk og da trenger du at venner stiller opp.
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 4. mars 2020 #12 Skrevet 4. mars 2020 What goes around, comes around er et greit motto å ha i livet.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #13 Skrevet 4. mars 2020 Hvis du sa ja til en annen helg uten å ha helt oversikt over kalenderen vil jeg si det er helt innafor å si at du ikke kan den helgen. Anonymkode: 99751...296 4
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #14 Skrevet 6. mars 2020 På 3.3.2020 den 20.19, Glamann skrev: Får 1300, men det dekker drivstoffet antar jeg. Nei, har aldri hjulpet meg med noe. Det er mulig kompisen din har dårlig råd, derav den lave "lønnen". Men dersom ikke det er tilfelle så burde vedkommende minst tilbudt alle transportutgifter + 2000 kr i lomma di som takk for hjelpen. Har erfaring fra flyttebransjen og det er til å bli kvalm av hvor gjerrige folk er når de skal flytte. Eller faktisk generelt. 1300,- for ti timers kjøring + jobb er jo en vits. Anonymkode: 4f733...b0e
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #15 Skrevet 7. mars 2020 Synes man skal lære seg å be om betenkningstid og evt si nei, i stedet for å bare si ja før en får tenkt seg om. Og så synes jeg at når en har vært så dum å si ja til å hjelpe når en mente nei, så får en gjøre det likevel, og heller lære av det til neste gang! Anonymkode: 45d35...c5d 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #16 Skrevet 7. mars 2020 On 3/4/2020 at 11:20 AM, O.G. said: Nei, nå må du slutte. Bli med på flyttingen og huske på at neste gang er det du som må ha hjelp til noe praktisk og da trenger du at venner stiller opp. Les tråden Anonymkode: 2c4fe...b43 4
Gjest O.G. Skrevet 7. mars 2020 #17 Skrevet 7. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Les tråden Anonymkode: 2c4fe...b43 Har gjort.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #18 Skrevet 8. mars 2020 På 4.3.2020 den 14.07, Mrs. Random Nick skrev: What goes around, comes around er et greit motto å ha i livet. Ikke alltid det nei. ville droppet dårlig samvittighet, 10-12 timer?! Anonymkode: 9bcce...003
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #19 Skrevet 8. mars 2020 Jeg ville sagt nei i utgangspunktet i dette scenarioet. Men når du først har sagt ja er det en uting å trekke seg uten at det har dukket opp noe nytt. Anonymkode: 87063...aaf
Glamann Skrevet 14. mars 2020 Forfatter #20 Skrevet 14. mars 2020 Tja, har egentlig ikke så dårlig samvittighet. Har vært litt for mye nytteforhold i mine disfavør oppigjennom årene. Han sa han hadde en bil han kunne leie til samme prisen som han ville betale meg og sa det var greit at jeg ikke ville så tenkte ikke så mye mer på det. Fikk utpå natta tidlig morgen noen ufine meldinger og at jeg hadde brent alle bruer og aldri var velkommen dit mer, mente jeg hadde prata med noen etc. Har ikke giddi å svart på disse meldingene, usikker på ha jeg skal svare også. Han er ikke blakk, har akkurat kjøpt seg bolig og skal leie ut den gamle. Prisen var lav den, men betinget vel nesten at jeg allerede var der oppe og ikke måtte kjøre fra Oslo rundt hele østlandet. Kunne ikke forrige helg, men kunne helgen før der igjen, da det egentlig var avtalt. kunne forsåvidt denne helgen selv med korona risiko. Føler egentlig ikke jeg har brutt noen avtale heller, dette burde vel han også tenkt på før han spurte at avstanden ville være håpløs å foholde seg til på en jobbe helg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå