Anonymjente22 Skrevet 3. mars 2020 #1 Del Skrevet 3. mars 2020 Hei, jeg er en jente på 22 som prøver å bli gravid. Jeg og min samboer har holdt på i 1 år, men uten noe hell. De første 6 mnd brukte jeg på å få stabilisert kroppen etter mange år med p-piller og det tok laaang tid før jeg endelig fikk en rytme på syklusen. De siste mnd har vært relativt stabilt, men denne mnd har det skjedd andre ting som aldri har skjedd før. Jeg er 8 dager på overtid uten mensen, så derfor tok jeg en graviditetstest i går. Den viste svak positiv og det hadde ikke jeg hørt om før jeg googlet i går. Jeg ble overlykkelig da jeg tenkte det endelig var vår tur. Min samboer ønsket at jeg skulle ta en til bare for å være sikkert, men den jeg tok i dag viste at jeg ikke var gravid.. jeg ble skikkelig lei meg og ikke minst usikker for nå vet jeg ikke hva jeg er.. Noen som har erfaring med dette? Hva skal jeg eventuelt gjøre og er jeg gravid/er jeg ikke gravid? Bildet er lånt fra internett, men min test så akkurat slik ut! Hjeeelp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #2 Del Skrevet 3. mars 2020 7 minutter siden, Anonymjente22 skrev: Hei, jeg er en jente på 22 som prøver å bli gravid. Jeg og min samboer har holdt på i 1 år, men uten noe hell. De første 6 mnd brukte jeg på å få stabilisert kroppen etter mange år med p-piller og det tok laaang tid før jeg endelig fikk en rytme på syklusen. De siste mnd har vært relativt stabilt, men denne mnd har det skjedd andre ting som aldri har skjedd før. Jeg er 8 dager på overtid uten mensen, så derfor tok jeg en graviditetstest i går. Den viste svak positiv og det hadde ikke jeg hørt om før jeg googlet i går. Jeg ble overlykkelig da jeg tenkte det endelig var vår tur. Min samboer ønsket at jeg skulle ta en til bare for å være sikkert, men den jeg tok i dag viste at jeg ikke var gravid.. jeg ble skikkelig lei meg og ikke minst usikker for nå vet jeg ikke hva jeg er.. Noen som har erfaring med dette? Hva skal jeg eventuelt gjøre og er jeg gravid/er jeg ikke gravid? Bildet er lånt fra internett, men min test så akkurat slik ut! Hjeeelp Jeg tenker du er gravid, men at du hadde sen eggløsning. Er det to streker og begge strekene har farge så er du gravid. Graviditetstestene med ukes indikator trenger kanskje litt mer hcg så kanskje du får positiv på den om noen dager. Anbefaler deg å teste med billigere tester til du får tydelig strek før du prøver en digital igjen, da de er litt dyre. Du kan eventuelt bestille time hos legen for å måle hcg og kontrollmåle om noen dager så man ser at det øker som det skal. Anonymkode: a748e...bcf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymjente22 Skrevet 3. mars 2020 Forfatter #3 Del Skrevet 3. mars 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker du er gravid, men at du hadde sen eggløsning. Er det to streker og begge strekene har farge så er du gravid. Graviditetstestene med ukes indikator trenger kanskje litt mer hcg så kanskje du får positiv på den om noen dager. Anbefaler deg å teste med billigere tester til du får tydelig strek før du prøver en digital igjen, da de er litt dyre. Du kan eventuelt bestille time hos legen for å måle hcg og kontrollmåle om noen dager så man ser at det øker som det skal. Anonymkode: a748e...bcf Tusen takk for rask tilbakemelding 😍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillyvally Skrevet 3. mars 2020 #4 Del Skrevet 3. mars 2020 Ble det strek umiddelbart etter at du tok testen? Du ventet ikke til etter fristen hadde gått ut? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymjente22 Skrevet 3. mars 2020 Forfatter #5 Del Skrevet 3. mars 2020 Den svake streken var faktisk det første som kom opp på testen. Den svake streken og den sterke streken kom innen 2 min Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymjente22 Skrevet 3. mars 2020 Forfatter #6 Del Skrevet 3. mars 2020 4 minutter siden, Lillyvally skrev: Ble det strek umiddelbart etter at du tok testen? Du ventet ikke til etter fristen hadde gått Den svake streken var faktisk det første som kom opp på testen. Den svake streken og den sterke streken kom innen 2 min Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillyvally Skrevet 3. mars 2020 #7 Del Skrevet 3. mars 2020 1 minutt siden, Anonymjente22 skrev: Den svake streken var faktisk det første som kom opp på testen. Den svake streken og den sterke streken kom innen 2 min Da ville jeg tatt samme type test om et par dager..er du gravid vil streken fortsatt være der og kanskje litt sterkere. Som nevnt over her. Deg kan være du hadde senere eggløsning. Vet du hvor mye HCG denne testen trenger for å gi utslag? Jeg tror clearblue med ukesindikator trenger 50, de tidligtestene trenger bare 25. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymjente22 Skrevet 3. mars 2020 Forfatter #8 Del Skrevet 3. mars 2020 4 minutter siden, Lillyvally skrev: Da ville jeg tatt samme type test om et par dager..er du gravid vil streken fortsatt være der og kanskje litt sterkere. Som nevnt over her. Deg kan være du hadde senere eggløsning. Vet du hvor mye HCG denne testen trenger for å gi utslag? Jeg tror clearblue med ukesindikator trenger 50, de tidligtestene trenger bare 25. "LLP Graviditetstest er mer enn 99% nøyaktig og kan lese av hCG-verdier fra 10IU per liter. Denne graviditetstesten kan brukes fra 4 dager før ventet menstruasjon. Ønsker man å teste seg i løpet av disse 4 dagene, anbefales det at man tester seg i morgenurinen da denne urinen er mer konsentrert og det er mer sannsynlig at du får riktig resultat. Etter disse 4 dagene kan man teste seg når som helst på dagen" Dette er hva det står om testen så den skal i utgangspunktet være mer nøyaktig enn Clear Blue jeg har 42 dagers syklus og eggløsning senere enn hva jeg er vant til med p-piller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #9 Del Skrevet 3. mars 2020 1 time siden, Lillyvally skrev: Da ville jeg tatt samme type test om et par dager..er du gravid vil streken fortsatt være der og kanskje litt sterkere. Som nevnt over her. Deg kan være du hadde senere eggløsning. Vet du hvor mye HCG denne testen trenger for å gi utslag? Jeg tror clearblue med ukesindikator trenger 50, de tidligtestene trenger bare 25. cb digital trenger kun 25 i hgc står i vedlegget Anonymkode: 362e7...069 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillyvally Skrevet 3. mars 2020 #10 Del Skrevet 3. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: cb digital trenger kun 25 i hgc står i vedlegget Anonymkode: 362e7...069 2 timer siden, Anonymjente22 skrev: "LLP Graviditetstest er mer enn 99% nøyaktig og kan lese av hCG-verdier fra 10IU per liter. Denne graviditetstesten kan brukes fra 4 dager før ventet menstruasjon. Ønsker man å teste seg i løpet av disse 4 dagene, anbefales det at man tester seg i morgenurinen da denne urinen er mer konsentrert og det er mer sannsynlig at du får riktig resultat. Etter disse 4 dagene kan man teste seg når som helst på dagen" Dette er hva det står om testen så den skal i utgangspunktet være mer nøyaktig enn Clear Blue jeg har 42 dagers syklus og eggløsning senere enn hva jeg er vant til med p-piller Tror jeg ville tatt en ny test i morgen jeg. Håper det blir to strek der også:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillyvally Skrevet 5. mars 2020 #11 Del Skrevet 5. mars 2020 Har du testa igjen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymjente22 Skrevet 6. mars 2020 Forfatter #12 Del Skrevet 6. mars 2020 14 timer siden, Lillyvally skrev: Har du testa igjen? Har ikke turt, men har enda ikke fått mensen.. Min samboer kommer hjem på mandag så vi skal ta en test sammen da! blir spennende altså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillyvally Skrevet 6. mars 2020 #13 Del Skrevet 6. mars 2020 48 minutter siden, Anonymjente22 skrev: Har ikke turt, men har enda ikke fått mensen.. Min samboer kommer hjem på mandag så vi skal ta en test sammen da! blir spennende altså! Så spennende! Du får oppdatere oss her:) masse lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymjente22 Skrevet 6. mars 2020 Forfatter #14 Del Skrevet 6. mars 2020 3 minutter siden, Lillyvally skrev: Så spennende! Du får oppdatere oss her:) masse lykke til! Hvor stor sjanse er det for at dette er en kjemisk graviditet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #15 Del Skrevet 6. mars 2020 3 minutter siden, Anonymjente22 skrev: Hvor stor sjanse er det for at dette er en kjemisk graviditet? Hvis det er kjemisk graviditet så streifet egget festet i livmora før det blir som en helt vanlig menstruasjon, altså man får positiv test og så får man mensen ca som vanlig. Tenker du på missed abortion så får man positiv test, ingen mens, tegn på at man er gravid men ikke noe fosteranlegg o.l. Ta en ny test, er den sterkere er det mest sannsynlig lite trolig at det er en kjemisk graviditet. Med mindre du begynner å blø. Is i magen, for noen tar kroppen tid å stabilisere seg etter p-pilleslutt og selv når kroppen da er stabil kan det ta 1 år å bli gravid på. Kroppen sa du brukte 8 mnd på å stabilisere seg så da er du i 4. Mnd etter stabil syklus. Det kan enda ta 8 mnd før du blir gravid. Med mindre du da er det allerede. Husk, du er bare 22 år. Du har 20 år igjen å få barn på, det her går bra. ☺️ Anonymkode: 734b9...69e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymjente22 Skrevet 6. mars 2020 Forfatter #16 Del Skrevet 6. mars 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis det er kjemisk graviditet så streifet egget festet i livmora før det blir som en helt vanlig menstruasjon, altså man får positiv test og så får man mensen ca som vanlig. Tenker du på missed abortion så får man positiv test, ingen mens, tegn på at man er gravid men ikke noe fosteranlegg o.l. Ta en ny test, er den sterkere er det mest sannsynlig lite trolig at det er en kjemisk graviditet. Med mindre du begynner å blø. Is i magen, for noen tar kroppen tid å stabilisere seg etter p-pilleslutt og selv når kroppen da er stabil kan det ta 1 år å bli gravid på. Kroppen sa du brukte 8 mnd på å stabilisere seg så da er du i 4. Mnd etter stabil syklus. Det kan enda ta 8 mnd før du blir gravid. Med mindre du da er det allerede. Husk, du er bare 22 år. Du har 20 år igjen å få barn på, det her går bra. ☺️ Anonymkode: 734b9...69e Tusen takk for gode råd og ord!! ❤️ Jeg er 10 dager på overtid med mensen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #17 Del Skrevet 6. mars 2020 49 minutter siden, Anonymjente22 skrev: Tusen takk for gode råd og ord!! ❤️ Jeg er 10 dager på overtid med mensen! Ja og siden du har fått en positiv test så er det jo da sannsynlig at du er gravid, men ta en ny, det er noen dager siden og da vil den nok være sterkere uansett om det er morgenurin eller ei ☺️ Anonymkode: 734b9...69e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillyvally Skrevet 6. mars 2020 #18 Del Skrevet 6. mars 2020 Er du sikker på når du hadde eggløsning? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymjente22 Skrevet 6. mars 2020 Forfatter #19 Del Skrevet 6. mars 2020 20 minutter siden, Lillyvally skrev: Er du sikker på når du hadde eggløsning? ja, eller jeg har 2 apper som forteller når 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #20 Del Skrevet 6. mars 2020 15 minutter siden, Anonymjente22 skrev: ja, eller jeg har 2 apper som forteller når Appene må du ta med en klype salt, det er kun en indikasjon på når eggløsning kan forventes. Eneste sikre måten er å teste/tempe. Kan nok godt hende du har hatt eggløsning senere enn hva appen sier, eventuelt er det en kjemisk. Anonymkode: 62548...0b4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå