Gå til innhold

Når fikk du mensen tilbake?

Tomine

Anbefalte innlegg

Tulla mi er 6 mndr. nå og jeg ammer fortsatt. Jeg har ikke fått mensen tilbake enda. Når er det vanlig at kroppen er "i rute" igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Snøprinsessen

Når du slutter å fullamme begynner menstruasjonen å komme tilbake. Jeg ammet fullt til tulla mi var 6måneder, deretter var det kun på kveld og morgenen til hun var ett år. Menstruasjonen kom tilbake ca 9måneder etter fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest amarq, ikke innlogget

Jeg tror det kan være forskjellig. Første gang hadde jeg tvillinger, der brukte jeg erstatning i tillegg. Da kom mensen tilbake etter 3 mnd.

Den siste fullammet jeg men fikk likevel mensen tilbake etter 2mnd.

Andre jeg har snakket med har ikke fått mensen tilbake før etter ett og et halvt år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med første barnet ammet jeg annen hver time nesten hele døgnet. Likevel kom mensen tilbake da hun var 5 mnd.

Men de fleste venninnene mine har først fått mensen etter de har sluttet å amme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skindeep

Jeg fikk vel mensen når min lille var ca. 8 mnd gammel.. da ammet jeg bare morgen og kveld.

Etter det var det bare kluss, tok opptil snart 2 mnd før jeg fikk neste gang os.v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk vel mensen når min lille var ca. 8 mnd gammel.. da ammet jeg bare morgen og kveld.

Etter det var det bare kluss, tok opptil snart 2 mnd før jeg fikk neste gang os.v

Akkurat sånn med meg også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er vesla passert 10 mnd, og jeg har ikke fått den enda. Men så har jeg fått hormonspiral, og legen sa at da fikk jeg kanskje ikke mensen i det hele tatt (før den blir fjernet selvsagt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Tror jeg fikk den etter ca. 10 mnd. Da mistet gullet plutselig lysten på melken (som en følge av menstruasjon). melken kan visstnok skifte litt smak de dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...