Gå til innhold

Kroppsanalyse

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Kan noen tyde denne? Virker det som en sunn kropp? 

IMG_20200303_1.jpg

Anonymkode: 93aa0...4d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du veier 45kg

Du har en fettprosent på 17,9

Du har en fettmasse på 8.1kg

Fettfri masse 36,9kg

Muskelmasse på 35,0kg

Beinmasse på 1.9, for personer under 50kg er 1.95kg referanseverdi som vanelig.

Bmi 16,3

Du har en hvileforbrenning på 1162calorier,

Den daglige minimum nivå av energi eller kalorier kroppen krever når du i ro (herunder sove) for å fungere effektivt.

Tbw = total body water

Du har en vannvekt i kroppen på  62.7% / 28,2kg, damer ligger mellom 45-60% i vann som vanelig

Visceral fat rating 1-12 anses som normal verdier, det er fett rundt magen organer

Antar at du har veid deg på en tanita maskin?

Konklusjon:

Du har lavere fett% en normalt.

Lavere bmi en normalt, Du er 21år 166 høy, og 45kg, det gir BMI 16,3 det er i område undervektig.

Under 18,5 bmi, er undervektig når du er voksen.

For og akkurat være innenform normal på 18,5 må du veie 51kg.

Det skader ikke for deg og legge på deg noen kg

Det virker som du er en slank person, du veier for lite.

Det er vanskelig og komme med noe mer konkret en det.

Da jeg ikke vet mer om deg.

Trener du mye?

Hvordan er kostholdet?

Har du noen mål?

Endret av Sunset90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei. Ikke sunn - fordi du har helsefarlig lav vekt! 😟

Bruker du veldig mye tid til å tenke på mat og kropp? Blir bekymret for deg, kjenner jeg. En så lav bmi pleier nemlig i seg selv å skape et overfokus på mat og vekt, selv om det ikke var der i utgangspunktet. Det høres ut som en anoreksi i utvikling.😞

Anonymkode: 02e08...79b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

TS her. 

Jeg sliter litt med dårlig matlyst pga psykiske vansker, men har egentlig alltid vært ganske tynn. Ingen grunn til å være bekymra😊 Nå vil jeg jobbe for å få mer styrke i kroppen og bedre kondisjon. Lurte mest på det med fettprosent og muskelprosent, om det ser greit ut? Vil prøve å være snill med kroppen min, har ikke tatt så godt vare på den i det siste. 

Har ikke nødvendigvis noe ønske om å gå hverken opp eller ned i vekt, men vil bare føle meg i god form

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

TS her. 

Jeg sliter litt med dårlig matlyst pga psykiske vansker, men har egentlig alltid vært ganske tynn. Ingen grunn til å være bekymra😊 Nå vil jeg jobbe for å få mer styrke i kroppen og bedre kondisjon. Lurte mest på det med fettprosent og muskelprosent, om det ser greit ut? Vil prøve å være snill med kroppen min, har ikke tatt så godt vare på den i det siste. 

Har ikke nødvendigvis noe ønske om å gå hverken opp eller ned i vekt, men vil bare føle meg i god form

Fikk du ikke forklart resultatene der du tok det?

og eventuelt spørsmål du skulle lure på angående dette?

Slike maskiner er ikke 100% heller,da jeg har en sånn maskin selv kan det skille mye i både muskler og vann og fett, når på døgnet man måler det. eks etter trening eller når man har spist.

Det bør taes på morgenen var det noen som fortalte meg.

Du har lavere fettprosent en de fleste.

Det er ikke noe normaltall på fettprosent, alt fra 15-30% ettersom på damer.

Lappen din sier normalt er 21-32,9%, da du ligger på 17,9 er.  uten at det er noe klare fasittall på det.

Vil nok anta at de fleste ligger på rundt 20-25%, om man ikke er sykt bra trent

Eller er svært skinny og har lite fett.

Kan huske og tatt en test med sånn tanita maskin, står på og holder i sånn håndtak med begge hender.

veide kansje 78kg da, og hadde muskler på 68-69 ifølge den.
Da var jeg bra trent og hadde en fettprosent på rundt 8-9.

Blir litt vanskelig og si det er greit når du bare veier 45kg bmi på bare 16,3

Bmi indikerer undervekt

Jeg antar 35kg muskler er ok når du veier 45kg, og ikke har så mye fett på kroppen.

Du ser jo bildet under de ulike fettprosentene.

En ting som er sikkert vis du skal trene så må du spise nok, og generelt ellers og for og fungere bra. :)

Så du har en jobb og gjøre med kostholdet, og ikke tullet med det.

image.png.7edcc2acd22ba5807b7a460fe6d3fe7e.png

Endret av Sunset90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Disse maskinene er bare tull :) Fokuser heller på hvordan kroppen ser ut og hvordan du føler deg med maten.

Anonymkode: a2f4b...4bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dævendøtte
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS her. 

Skal du være snill med kroppen din, og ønsker å trene for å bli sterk og utholdende, bør du spise mer av proteiner, fett og karbo.

Hvis ikke går vinninga opp i spinninga og du sliter deg ut før du får resultater. Lykke til :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...