AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #1 Skrevet 3. mars 2020 Ved forrige migrantkrise proklamerte Støre, akkompagnert av trampeklapp, at Norge skulle ta imot 10.000 migranter. Omformulert i menneskesmuglerspråk: De 10.000 første som kommer skal få gratis skole, helsetjenester, trygd til evig tid, leilighet, ingen krav, familien kan komme etterpå. Klar ferdig gå!!!! Signalet ble sendt og fasiten viste 36.000 kom. Før vi ble reddet av sør Europa. Kostnadene ble milliarder, og øker for hver dag. Og vi kommer til å fortsette å betale i mange 10 år. Ikke bare i penger med lavere velferd, økt pensjonsalder osv osv. Håper at Støre holder munn denne gangen. Det er snart valg og hvis migrantene regner med at "den fulle sjømannen" blir statsminister så blir det kø på grensa. Edit: Urettferdig å bruke eksempelet full sjømann. De brukte sine egne penger. Anonymkode: e56d4...969 4
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #2 Skrevet 3. mars 2020 Det er så sjukt. Det er plenty med nordmenn ( og innvandrere selvfølgelig) på trygd allerede også skal det komme tusenvis av mennesker over grensa som skal ha trygd resten av livet. Anonymkode: a451d...e1b 2
Druid Skrevet 3. mars 2020 #3 Skrevet 3. mars 2020 Pisspreik. Jeg liker ikke fyren og er sjeleglad han er valgt som leder i Ap, for det sikrer at knapt Ap velgere stemmer på han. Men han har ingen skyld i hvor mange vi tok imot, for forslaget han frontet var politisk konstruert for å hindre innvandring, ikke den hysteriske politiske flaggingen regjeringen på det tidspunktet drev med. Hadde stortinget valgt hans plan ville antallet vært markant lavere. Skyld på regjeringspartene! 3
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #4 Skrevet 3. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er så sjukt. Det er plenty med nordmenn ( og innvandrere selvfølgelig) på trygd allerede også skal det komme tusenvis av mennesker over grensa som skal ha trygd resten av livet. Anonymkode: a451d...e1b Det har vi råd til. Jeg fikk 5 ekstra år i arbeidslivet. Min far gikk ved 62 og fikk 66% lønn. Jeg må jobbe til 67 og får 55%. Som reduseres med 0.75% hvert år. På AP språket kalles det solidaritet, dugnad og løfte sammen.... Når AUF får stengt ned olja i tillegg vil de unge politikerne oppleve at Norge blir som Romania økonomisk. Da tipper jeg de koser seg seg med hva de har oppnådd. Fattigdom og nød. Anonymkode: e56d4...969
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #5 Skrevet 3. mars 2020 5 minutter siden, Druid skrev: Pisspreik. Jeg liker ikke fyren og er sjeleglad han er valgt som leder i Ap, for det sikrer at knapt Ap velgere stemmer på han. Men han har ingen skyld i hvor mange vi tok imot, for forslaget han frontet var politisk konstruert for å hindre innvandring, ikke den hysteriske politiske flaggingen regjeringen på det tidspunktet drev med. Hadde stortinget valgt hans plan ville antallet vært markant lavere. Skyld på regjeringspartene! Du undervurderer kraftig signaleffekten. Wir schaffen das, mitt Europa bygger ingen murer (Løven) er signaler som plukkes opp umiddelbart. Støres utsagn ble oppfattet i Moskva som at grensen er åpen. Mennesmuglere (som alle bruker) sender sine kunder ditt uttelling er størst. Bondevik proklamerte at han skulle vise menneskelighet når han ble statsminister i andre runde. Antall asylsøkere ble doblet året etter. Hvis Støre igjen utbasunerer at her skal vi vise solidaritet?! med migrantene. Hva tror du skjer da? Alle afghanere jeg ble kjent med i Afghanistan hadde smarttelefoner. Alle hadde slektninger i USA, Canada, Tyskland, England, Sverige osv. De er meget godt informert. Og alle vil ut. Gi signalet og de kommer. Anonymkode: e56d4...969 1
Druid Skrevet 3. mars 2020 #6 Skrevet 3. mars 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: 1.Du undervurderer kraftig signaleffekten. Wir schaffen das, mitt Europa bygger ingen murer (Løven) er signaler som plukkes opp umiddelbart. 2. Støres utsagn ble oppfattet i Moskva som at grensen er åpen. Mennesmuglere (som alle bruker) sender sine kunder ditt uttelling er størst. ... 1. Signaleffekten betyr ikke en dritt. Det handler om de reelle vedtakene i Stortinget, og regjeringen vedtok mye mer åpne grenser enn Støre hadde gått inn for. Og det er Stortingsvedtakene som betyr noe. Og de var regjeringens ansvar. Det er ikke slik at alle som ber om det , får opphold. Det STORE problemet var at Merkel suspenderte Dublinavtalen for Tyskland, men, siden det sendte alle på vei til alle andre land først. 2. Bullshit. Det var en drittpakke og takk for sist fra Putin. Det er KUN folk fra gamle sovjet etterretning som kjente til hullet der oppe, og at dette havnet i pressen, hadde ingenting med noe annet å gjøre at Russland ville fortelle oss at de ikke hadde glemt den kalde krigen.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #7 Skrevet 3. mars 2020 2 minutter siden, Druid skrev: 1. Signaleffekten betyr ikke en dritt. Det handler om de reelle vedtakene i Stortinget, og regjeringen vedtok mye mer åpne grenser enn Støre hadde gått inn for. Og det er Stortingsvedtakene som betyr noe. Og de var regjeringens ansvar. Det er ikke slik at alle som ber om det , får opphold. Det STORE problemet var at Merkel suspenderte Dublinavtalen for Tyskland, men, siden det sendte alle på vei til alle andre land først. 2. Bullshit. Det var en drittpakke og takk for sist fra Putin. Det er KUN folk fra gamle sovjet etterretning som kjente til hullet der oppe, og at dette havnet i pressen, hadde ingenting med noe annet å gjøre at Russland ville fortelle oss at de ikke hadde glemt den kalde krigen. Grensa til Hellas er åpen forteller Erduan. Og massene beveger seg. Signalet er sendt. Hellas har stengt grensa men nå er det muligheter tenker folk og responderer. Hva Stortinget vedtar er en ting, hva lederen for det største partiet, som så ut til å vinne valget, forteller migrantene blir oppfattet. Jeg er klar over at krim, Ukraina , norsk boikott spiller inn. Men Putin opererte ikke i et vakuum. Støre så ut til å bli valgvinner sammen med SV og alle forstår hvilken vei det hadde gått mot oppholdstillatelser. Lissespasning til Putin. Anonymkode: e56d4...969
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #8 Skrevet 3. mars 2020 Det er virkelig, virkelig for mange muslimer i Norge, og det øker drastisk. Anonymkode: 7137a...683
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #9 Skrevet 3. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er virkelig, virkelig for mange muslimer i Norge, og det øker drastisk. Anonymkode: 7137a...683 Støtter f.eks Human-Etisk Forbund sin kamp mot religionsignoranse! Anonymkode: d55b4...98b
Djungelvrål Skrevet 3. mars 2020 #10 Skrevet 3. mars 2020 Lurer på hvor mange skjeggebarn det kommer denne gangen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå