AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #1 Skrevet 3. mars 2020 Hei! Er det noen som kan svare meg på dette? Jeg har til per dags dato en fysisk krevende jobb (lærling ambulanse) og har vært sykemeldt i er halvt år nå. Grunnen til dette er at jeg har fått påvist MS, og kroppen min klarer ikke å yte fysisk på samme måte lengre. Legen min foreslår at jeg forblir sykemeldt og at vi skal gå for uføretrygd. Dette ønsker jeg midlertidig IKKE selv. Jeg vil jobbe og kan jobbe. Hodet mitt fungerer helt fint, og jeg kan fungere utmerket i en kontorjobb eller annen jobb som ikke er fysisk krevende. Det jeg lurer på er; dersom jeg skulle fått meg en ny jobb, måtte jeg ha ventet med å starte til min oppsigelse er over? Eller kan jeg begynne parallelt med å være sykemeldt i den andre jobben, evt ulønnet permisjon? Er det evt noen mulighet for å slippe oppsigelsestiden basert på at jeg er sykemeldt likevel? Anonymkode: 297ab...86c
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #2 Skrevet 3. mars 2020 Du kan friskmeldes til arbeidsformidling. Da mottar du sykepenger i en kort periode (tror det er snakk om tre måneder) mens du søker annen jobb. Det forutsetter at det erklæres at du ikke kan fortsette i det samme yrket som du har i dag OG at du har rett på sykepenger i utgangspunktet (opptjening etc). At legen din snakker om uføretrygd allerede nå er helt spinnvilt av ham, klart det er masse andre ting du kan jobbe med i stedet! Anonymkode: 70b5c...f81
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #3 Skrevet 3. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan friskmeldes til arbeidsformidling. Da mottar du sykepenger i en kort periode (tror det er snakk om tre måneder) mens du søker annen jobb. Det forutsetter at det erklæres at du ikke kan fortsette i det samme yrket som du har i dag OG at du har rett på sykepenger i utgangspunktet (opptjening etc). At legen din snakker om uføretrygd allerede nå er helt spinnvilt av ham, klart det er masse andre ting du kan jobbe med i stedet! Anonymkode: 70b5c...f81 Tusen takk for hjelpen! da skal jeg se på det. Ja, helt enig med deg! Han mente jeg kom til å bli så dårlig etterhvert likevel. Men den tid den sorg, vil jobbe så lenge jeg kan Er jo ikke sikkert jeg noen sinne blir arbeidsufør, sitter ihvertfall ikke hjemme og venter på det! Anonymkode: 297ab...86c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå