AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #1 Del Skrevet 3. mars 2020 Har et bad som jeg kun ønsker en enkel oppfriskning på. På gulvet er det et tett gulvbelegg, veggene er malt fra før. Dusjkabinett. Kan jeg male med en kjøkken/bad maling, eller må jeg bruke våtromsmaling? Jeg har ikke tenkt å gjennomføre hele prosessen med våtromssytemet, for jeg vet ikke hvor lenge jeg skal bo, eller om borettslaget kanskje finner på å fornye rør om 5 år. Vil bare ha en annen farge på veggene. Anonymkode: 993af...78c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #2 Del Skrevet 3. mars 2020 Tja, du kan jo male med vanlig maling utenfor våtsonene. Altså på det veggene der det ikke kommer vannsprut. Men dersom du ar et gammelt bad så har du mest sannsynlig et dårlig ventilert bad. Og da kan du ikke male med annet enn våtromsmaling. Eller - du bør ikke gjøre det for din egen del (det er et strev å ta igjen om den flakker, mugner eller på annet vis blir stygg av fukten). Så dersom det noensinne legger seg dugg på speilet ditt: våtromsmaling på hele rommet. Da er badet dårlig ventilert. Anonymkode: 39257...b41 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #3 Del Skrevet 3. mars 2020 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tja, du kan jo male med vanlig maling utenfor våtsonene. Altså på det veggene der det ikke kommer vannsprut. Men dersom du ar et gammelt bad så har du mest sannsynlig et dårlig ventilert bad. Og da kan du ikke male med annet enn våtromsmaling. Eller - du bør ikke gjøre det for din egen del (det er et strev å ta igjen om den flakker, mugner eller på annet vis blir stygg av fukten). Så dersom det noensinne legger seg dugg på speilet ditt: våtromsmaling på hele rommet. Da er badet dårlig ventilert. Anonymkode: 39257...b41 Takk for svar. Jeg vet dessverre ikke om det dugger, ettersom jeg ikke har flyttet inn og dusjet der enda. Men det er balansert ventilasjon i bygget, og jeg hører viften dure og gå. Om jeg bruker våtromsmalig, så kan jeg gjøre det uten å ta hele prosessen med grunning og våtromsstrie? Anonymkode: 993af...78c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #4 Del Skrevet 3. mars 2020 Hvilket underlag er det på veggen? Er det strie/ duk hadde jeg valgt Lady aqua. Er det våtromsplater ala fibo trespo hadde jeg valgt Lady supreme finish 05 eller 15 glans. Viktig med lang herdetid 😙 Anonymkode: c3f40...76c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #5 Del Skrevet 3. mars 2020 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilket underlag er det på veggen? Er det strie/ duk hadde jeg valgt Lady aqua. Er det våtromsplater ala fibo trespo hadde jeg valgt Lady supreme finish 05 eller 15 glans. Viktig med lang herdetid 😙 Anonymkode: c3f40...76c To av veggene er gips,to er mur. Alle er malt fra før,men ikke etter våtromssystem. Det har også blitt satt noen skruer i veggene til knagger osv, pluss hull til rør osv. Men som sagt, jeg beholder dusjkabinettet. Anonymkode: 993af...78c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #6 Del Skrevet 4. mars 2020 Snakk med de på din lokale malingsbutikk, de vet best. Vi malte badet akkurat, og hadde da med bilder av vegger og hadde en god samtale med personen på vår lokale jernhandel. Det er endel faktorer man bør ta hensyn til. Jeg husker ikke alt, så jeg kan ikke ramse opp hvordan de konkluderte på vår maling dessverre. Anonymkode: 6eee6...582 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #7 Del Skrevet 4. mars 2020 Selvfølgelig er det alltid en del faktorer når man snakker med folk som selger maling og utstyr. Tros alt de er selgere og lever av det. Anonymkode: 246c0...7f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #8 Del Skrevet 4. mars 2020 Hvis eksisterende vegger flakker ikke og ser bra ut så kjør på med våtromsmaling og ferdig. Du bruker dusjkabinett så det trenges ikke mer. Anonymkode: 246c0...7f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oppgitt78 Skrevet 4. mars 2020 #9 Del Skrevet 4. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis eksisterende vegger flakker ikke og ser bra ut så kjør på med våtromsmaling og ferdig. Du bruker dusjkabinett så det trenges ikke mer. Anonymkode: 246c0...7f3 Dette er fremgangsmåten jeg ville valgt, dersom det var mitt bad.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #10 Del Skrevet 4. mars 2020 På gips og mur kjør på med våtromsmaling, etter en god runde ned malingsvask. 🤩 Sparkle evt småsår først. Lykke til med nytt bad 😍 Anonymkode: c3f40...76c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2020 #11 Del Skrevet 5. mars 2020 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig er det alltid en del faktorer når man snakker med folk som selger maling og utstyr. Tros alt de er selgere og lever av det. Anonymkode: 246c0...7f3 Vi endte opp med en billigere maling enn våtromsmalingen vi trodde vi måtte kjøpe. Noen er faktisk interessert i fag og ikke bare ute etter å flå forbrukere... Anonymkode: 6eee6...582 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå