AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #1 Skrevet 3. mars 2020 Vi er en familie på 3. Mor, Far og 2 åring. Vi har familie, men ikke en familie som ønsker noe særlig kontakt. Dem er mer opptatt av seg selv og må ha kontroll om vi skal ha noe med dem og gjøre. Veldig stressende og en helt annen historie for seg selv. Vi er altså alene i påsken, og det gruer jeg meg veldig til. Jeg er vokst opp med å dra på hytta i påsken - alle mulige tradisjoner og kos. Nå står vi alene og familien har dyttet oss ut og involvert seg med venner i påsken, så hytte er ikke noe alternativ. Jeg blir veldig trist av dette, da vi faktisk er uskyldig i komplikasjonene i familien. Vi orker ikke bli herset med og dem blir forbanna når vi sier at det er nok. UANSETT, gruing til påske. HVA kan vi gjøre? Kanskje noen har tips til aktiviteter, lage egne tradisjoner? Hva er din tradisjon? Er det flere som er alene i påsken? Trenger ikke bli påpekt at jeg er egoistisk som klager når jeg har mann og barn. Hadde ikke dette vært et vanskelig tema, hadde jeg aldri tatt det opp. Anonymkode: 2a885...84f
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #2 Skrevet 3. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg blir veldig trist av dette, da vi faktisk er uskyldig i komplikasjonene Hahahaha... Ja særlig. Skulle likt å høre den andre partens versjon her. Anonymkode: 03c1e...8c6 4
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #3 Skrevet 3. mars 2020 LItt av et problem du, er jo helt topp å være alene i høytider! Bestemme alt selv! Anonymkode: 45649...3d4
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #4 Skrevet 3. mars 2020 Det er mange som kun er med kjernefamilien i påska, finn på noe gøy dere tre og kos dere. Anonymkode: 0707d...456
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #5 Skrevet 3. mars 2020 Hei vi er en familie på 5. Er i hovedsak «alene» i ferien, men kun av eget valg og fordi vi føler selv at vi er «nok». Vi har ikke hytte på fjellet, men har hytte ved sjøen og drar dit. Jeg tenker at poenget nok er å skape egne tradisjoner. Nå er barnet liten enda, men på sikt kan dere jo ha helt egne tradisjoner. Vi gjemmer f.eks påskeeggene til barna så de må finne de. Vi arrangerer også «påskerenn», med litt ulike varianter fra år til år. Spise seigemenn uten å bruke hendene f.eks, eller bygge tårn med byggeklosser. Vi går også på tur og griller pølser. Ellers er det jo veldig mange påsketradisjoner man kan gjøre hjemme- selv om man ikke er på en hytte på fjellet. De fleste er jo hjemme i påsken, så kanskje dere har noen venner dere kan invitere på påskemiddag eller påskeverksted for å lage påskepynt? Anonymkode: d3650...a20 2
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #6 Skrevet 3. mars 2020 En ting til: om dere har økonomi til det så er det jo mange som reiser på ferie i påsken også. Legoland er f.eks åpen, eller man kan ta en tur til syden. Anonymkode: d3650...a20 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #7 Skrevet 3. mars 2020 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hahahaha... Ja særlig. Skulle likt å høre den andre partens versjon her. Anonymkode: 03c1e...8c6 Hvorfor ikke? Vi er kastet ut av slekta til pappa, men kan si 100% sikkert at det ikke er våres feil, men deres Anonymkode: 1f25b...b8b
Gjest WhisperingWind Skrevet 3. mars 2020 #8 Skrevet 3. mars 2020 Nå er vi i samme situasjonen mht lite familie og bare oss tre, men vi bryr oss katten om høytider. For oss handler det kun om å gjøre ting sammen. Gå turer, gå på lekeplasser og mate fugler, spise god mat og ikke stresse. Ungen får bryr seg verken om påske, hytter og hater snø like mye som oss så vi håper på mildt vårvær og sol så vi bare kan være jeg hele dagen og nyte livet. Om du liker hyttetradisjon så kan jo dere starte det sammen? Leie en hytte et sted, stå på ski, drikke kakao og spise kvikk lunsj for dere som liker sånt. Kanskje dere har noen vennerpar med hytter eller noe dere kan møte?
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #9 Skrevet 3. mars 2020 Vi er og liten familie. (Eller nå er det mange barn da, men vi var en liten familie på bare tre stk en periode) og vi er kun kjernefamilien. Jeg elsker påske! Nå vet jeg ikke hvor du bor, men jeg bor på kysten, og det er så deilig å ha noen dager der vi kan være i hagen, grille, fikse ting ute. Reise på tursteder her lokalt som endelig begynner å bli fri fra snø. På kveldene spiller vi spill, leser bøker og koser oss. På påskeaften er det eggjakt (tilogmed 16åringen og 14isen vil være med). Ellers leker ungene mye med leker, vi er på tur med bål og god mat. (Har dere venner som og skal være hjemme? ) når vi bare hadde ett lite barn så var vi en del på lekeplasser og lagde våre egne tradisjoner. Anonymkode: 209e7...266 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #10 Skrevet 6. mars 2020 Dere kan vel gjøre masse koselig sammen hjemme i påska også. Påska er tross alt bare noen få dager. Anonymkode: 2fc01...406
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #11 Skrevet 6. mars 2020 Vi er en familie på bare to, mamma og en liten tass i barnehagealder. Vi har heller ikke familie å dele påske med. Jeg sitter og ser på reiser til syden. Satser på at vi går fri av Corona og får en billig charter- tur 😄 Anonymkode: 3ae86...39f
Juniper Skrevet 6. mars 2020 #12 Skrevet 6. mars 2020 Det går jo an å sjekke ut muligheten for å leie en hytte. Vet ikke hvor i lander du er, men Skistar har mange fine på ulike steder som er nokså billige i påsken.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #13 Skrevet 6. mars 2020 Så finn på noe sjøl da. Anonymkode: 02521...e49
Sensi Skrevet 6. mars 2020 #14 Skrevet 6. mars 2020 Finn på noe selv med venner. Hør med barnehagevenner? Dra å grill i parken. Påskeegg jakt i hagen. En 2 åring er fornøyd uansett. Begynn å spare til egen hytte. Vurder å kjøpe en hytte som dere også leier ut for å finansiere hytten. Gå tur. Plei forholdet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå