Arwen Skrevet 11. juni 2005 #1 Del Skrevet 11. juni 2005 Har lyst å prøve å leve ekstra sunt i ti dager og tittet litt på win in 10 meal plan fra Winsor pilates. Er ikke helt fortrolig med endel av maten der, så lurer på om det fines en eller annen nettside (foretrekker norsk) hvor jeg kan finne noe lignende? Gjerne noe med valgmuligheter slik at jeg kan luke ut det jeg ikke liker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 11. juni 2005 #2 Del Skrevet 11. juni 2005 Kanskje du kan linke til planen eller noe liknende, så har man en ide om hva slags mat det legges opp til? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 11. juni 2005 Forfatter #3 Del Skrevet 11. juni 2005 Har den på papir her jeg, kan prøve å finne den på nett. Egentlig er det ikke så veldog farlig om det er lagt opp likt, men orker ikke sette meg så veldig inn i det akkurat nå, derfor jeg vil ha menyforslag. Det eneste jeg ønsker er fem måltider om dagen, frokost, lunsj, snacks, middag snacks... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 11. juni 2005 Forfatter #4 Del Skrevet 11. juni 2005 Jeg tar og går gjennom alle oppskriftene nå og oversetter, tipper det er ganske mye der jeg kan spise. Kanskje jeg kan legge inn de oppskriftene jeg er usikker på her, kanskje noen har alternative forslag. Forresten... i hefte står det oa®eal.. hva i alle dager er det? :o og hvorfor er den Ren sånn? :klø: skal ha 3 spiseskjeer med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 11. juni 2005 #5 Del Skrevet 11. juni 2005 Det er sikkert noe som er et etablert merke der hvor menyen er laget (USA?)? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 11. juni 2005 Forfatter #6 Del Skrevet 11. juni 2005 :-? sikkert, dessuten tar mange av oppskriftene utgangspunkt i at alle i hele verden eier microbølgeovn, og sånt irrterer meg. Orker ikke sette meg inn i ting når jeg ikke har tilgang på 50% av det som står. Skal jo bare prøve å leve sunt over en periode og håper at jeg får lyst å fortsette med det. Kanskje jeg bare skal prøve meg fram selv. Sliter bare litt med lunsjen og det å spise ofte nok. Frokosten er vel heller ikke den sunneste, 2 brødskiver og et glass melk er sikkert ikke det beste. :-? kan irriterendes lite om kosthold og synes det er så få gode norske nettsider. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 11. juni 2005 #7 Del Skrevet 11. juni 2005 Hvis jeg får lov til å gi råd, er det lurere å tenke på HVA du spiser enn å fokusere på å spise minst mulig. Generelt er det lurt å få i seg bra med proteiner fra magre kilder (magert kjøtt, tunfisk, egg, belgfrukter (ulike typer bønner og linser) i tillegg til å få i seg karbohydrater med lav glykemisk indeks, dvs at de frigjør energien gradvis til blodstrømmen og bidrar til å holde deg mett lenger. Bra er derfor brød av grovest mulig type, grove grønnsaker med fiber, frukt (men ikke for mye), unngå juice, det inneholder raske karbohydrater som får blodsukkeret til å stige raskt. Google Fedon Lindberg og du vil få mer tips enn jeg kan bidra med etter fire glass hvitvin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 11. juni 2005 Forfatter #8 Del Skrevet 11. juni 2005 suger til meg alt av tips jeg, har prøvd fedon før, men det ble litt feil for meg å spise bare det så bør vel prøve å møte han på halvveien. Problemet er bare at jeg er avhengig av pasta, ris og poteter. :-? sånn naturris synes jeg smakte papp huff, hvorfor må jeg være så matvrak :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 11. juni 2005 #9 Del Skrevet 11. juni 2005 Mat er godt! :-) Det er vel en overgangsfase for de fleste. Du trenger ikke alltid spise naturris (= lang koketid), basmatiris er heller ikke så usunt. Litt er bedre enn ingenting, det er de store linjene som teller, ikke sant? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 11. juni 2005 Forfatter #10 Del Skrevet 11. juni 2005 basmati er godt tror jeg får kjøpe meg en fedonkokebok jeg. Kanskje en hvor det står mer generell info og ikke så mange oppskrifter. (Sjokoladekaka hans er forresten sinnsykt god bare synd det var ne belønningsoppskrift ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 11. juni 2005 #11 Del Skrevet 11. juni 2005 basmati er godt tror jeg får kjøpe meg en fedonkokebok jeg. Kanskje en hvor det står mer generell info og ikke så mange oppskrifter. (Sjokoladekaka hans er forresten sinnsykt god bare synd det var ne belønningsoppskrift ) For eksempel er wokmat til middag ikke så dumt; med masse grønnsaker og enten kylling, svinekjøtt eller tunfisk. Selv spiser jeg kokte egg til frokost (2 stk), på grovt brød (aller helst Ingers rugbrød). Litt melk til, og du er mett fram til lunsj. Hvis du prøver å holde godtespisingen til helgene, er du langt på vei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå