Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Jeg har fått jobb innenfor helse og omsorg og trenger dermed en politiattest. Jeg har min første opplæringsvakt i morgen. 

Det eneste jeg har fått som bekreftelse på jobben er tilbudet om stilling, men det står ikke noe om hva eller hvem jeg skal arbeide med. Jeg har forstått det slik at jeg trenger denne informasjonen for å søke politiattest. Stemmer dette? Er det slik at jeg skal spørre om dette i morgen slik at jeg kan søke politiattest?

Anonymkode: c2f72...8ed

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Du kan bestille på nett.

Anonymkode: c2b65...866

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja. Du kan bestille på nett.

Anonymkode: c2b65...866

Det vet jeg :) men jeg må nok spørre om bekreftelse på formål i morgen likevel?

AnonymBruker
Skrevet

Du må få en formålsattest som du må legge ved i søknaden om politiattest. Denne formålsattesten skriver din leder og sender deg. Syns det er rart at du i det hele tatt får lov ti å starte før du har dette i orden.

Anonymkode: 36bc3...a8a

AnonymBruker
Skrevet

Du må få en formålsattest som du må legge ved i søknaden om politiattest. Denne formålsattesten skriver din leder og sender deg. Syns det er rart at du i det hele tatt får lov ti å starte før du har dette i orden.

Jeg har bare opplæringsvakter denne uken, og starter ikke skikkelig før om 2 uker, men jeg er enig. Jeg kan vel ikke søke tidligere uten formålsattesten for at det skal gå fortere, kan jeg det?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bare opplæringsvakter denne uken, og starter ikke skikkelig før om 2 uker, men jeg er enig. Jeg kan vel ikke søke tidligere uten formålsattesten for at det skal gå fortere, kan jeg det?

Nei du får ikke godkjent søknaden om politiattest uten å legge ved formålsattesten. Men denne formålsattesten tar 5 minutter for leder å lage så det bør ikke være noe problem. Det som derimot tar tid er behandlingstiden til politiet. Etter to uker ringte jeg å purret, å da sa de at det kunne ta enda en uke. Anbefaler deg å opprette Digipost hvis du ikke allerede har dette, du vil få attesten noe fortere da.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei du får ikke godkjent søknaden om politiattest uten å legge ved formålsattesten. Men denne formålsattesten tar 5 minutter for leder å lage så det bør ikke være noe problem. Det som derimot tar tid er behandlingstiden til politiet. Etter to uker ringte jeg å purret, å da sa de at det kunne ta enda en uke. Anbefaler deg å opprette Digipost hvis du ikke allerede har dette, du vil få attesten noe fortere da.

Tusentakk for svar! Jeg har heldigvis Digipost, og satser på at attesten kommer i tide.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hei igjen! Fikk nå formålsattest, men fikk den på papir. Er det tilstrekkelig å laste den opp som bilde når jeg søker politiattest, eller må jeg bort på politistasjonen? Har dessverre ikke mulighet for å scanne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...