Tinkiwinkiii Skrevet 3. mars 2020 #1 Skrevet 3. mars 2020 Jeg kom tilfeldigvis over å høre en låt med Soppgirobygget idag,og jeg ble helt sjokkert!Nå er jeg ikke ungdom selv mer,38 år og er mamma til en på 6 år.Mange tenker nok at det er pga alderen at jeg reagerer,og ja kanskje det..Men jeg vet at dette hadde jeg reagert på om jeg selv var ungdom også.Tror mange foreldre ikke er klar over all møkka barna og ungdommen dems får servert der ute.Jeg måtte høre om flere av låtene dems var like ille og det var de og vel så det.Jeg er sjokkert over tekstene og musikken som serveres dagens ungdom og russ!!Hva slags folk er disse folka som lager den dritten?!Har jo visst at russelåter kan være ganske drøye,men Soppgirobygget tar kaka..Helt forkastelige tekster!Skjønner at musikksjangeren appelerer til russen,men hvordan kan folk høre på sånn dritt,og synes det er greit og kult??Synes det er bare trist at dagens ungdom fóres med sånt søppel som bidrar til forferdelige holdninger og syn! 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #2 Skrevet 4. mars 2020 Aldri hørt om, har du utdrag fra tekstene deres du kan lime inn? Men russen er kvalme ja synger om at voldtekt gjør de glad og alt mulig helt galt. Jeg tenker det er positivt å skrive leserinnlegg til avisene for eksempel og til rektor på skolene for å forby dette Anonymkode: 57947...409 3
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #3 Skrevet 4. mars 2020 Lol, soppgiro. Hva er det? Ser for meg en giro fra sopp- og nyttevekstforbundet jeg får to ganger i året eller hva det er Anonymkode: a1c10...5ad 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #4 Skrevet 4. mars 2020 Hvis dere gidder og google navnet så finner dere ut hva det er Anonymkode: d0757...626 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #5 Skrevet 4. mars 2020 Vil ikke lytte å gi det klikk og views!! . Finnes lyricsene noe sted så man kan lese istedet? Anonymkode: 57947...409
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #6 Skrevet 4. mars 2020 Det er bare musikk slapp av Det vil alltid være noe som sjokkerer. På 90 tallet var det luksus leverpostei 🙄 Anonymkode: 2304e...eac 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #7 Skrevet 4. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er bare musikk slapp av Det vil alltid være noe som sjokkerer. På 90 tallet var det luksus leverpostei 🙄 Anonymkode: 2304e...eac Musikk er en mektig medium som sprer budskap, holdninger og påvirker massene. Musikk er ikke "bare musikk". Luksus leverpostei sang ikke om voldtekt og rape drugs! Anonymkode: 57947...409 5
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #9 Skrevet 4. mars 2020 En tekst kan være en guide til en viss måte å leve på og dette er ikke bra. De rette naive ungene tror på feil folk og blir med på alt for å få bli med i kulegjengen. De vet ikke bedre og de kommer til å angre på det i ettertid. 👎 Anonymkode: 2cb23...edd 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #10 Skrevet 4. mars 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Musikk er en mektig medium som sprer budskap, holdninger og påvirker massene. Musikk er ikke "bare musikk". Luksus leverpostei sang ikke om voldtekt og rape drugs! Anonymkode: 57947...409 Er nå heldigvis ytringsfrihet her i Norge. Anonymkode: 2304e...eac 1
Bix Skrevet 4. mars 2020 #11 Skrevet 4. mars 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Det er bare musikk slapp av Det vil alltid være noe som sjokkerer. På 90 tallet var det luksus leverpostei 🙄 Anonymkode: 2304e...eac Og i 1960-årene var det Rolling Stones som sjokkerte. Men de kunne i det minste spille og lage musikk; å lage musikk er ikke synonymt med å trykke på noen taster på en PC selv om det kan gi en illusjon av å skape rytmiske lyder. Man blir ikke automatisk en ny Munch ved å handle i en butikk som selger pensler og oljemaling.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #12 Skrevet 4. mars 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er nå heldigvis ytringsfrihet her i Norge. Anonymkode: 2304e...eac Og det betyr ikke at det er riktig å ytre seg om skadelige ting og hylle dårlig oppførsel eller holdninger heller. Hva faen. Anonymkode: 57947...409 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #13 Skrevet 4. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: En tekst kan være en guide til en viss måte å leve på og dette er ikke bra. De rette naive ungene tror på feil folk og blir med på alt for å få bli med i kulegjengen. De vet ikke bedre og de kommer til å angre på det i ettertid. 👎 Anonymkode: 2cb23...edd Ja også er det ikke engang sånn at dette bare gjelder naive ungdommer som hører på de "kule", men menneskers hjerne generelt fungerer sånn at jo flere ganger du hører noe, leser noe, ser noe, jo mere normalt vil det bli. Så om man hører i sanger at voldtekt er gøy så vil man etterhvert helt ubevisst få et annet syn på voldtekt, for eksempel se ned på jenter som sier de har blitt voldtatt, mene de lyver, si at det kan ikke ha vært så ille osv. Samme hvis man leser mye rasistiske konspirasjoner, flat earth osv selvom det er helt galt så former hjernen seg til en virkelighetsoppfattelse og holdning om at det er normalt. Dette er sånn hjernen også er med reklamer for produkter osv. Derfor påvirker sånn musikk alle som hører det, og holdningene de får ubevisst vil påvirke de rundt dem igjen som ofte eksponeres for disse holdningene osv og derfor er det også mange russ (eller rasister, eller flat earthere, osv) som ikke ser problemet fordi det i dems hjerne er så normalisert ikke bare i tankene men som en neurotransmittisk reaksjon i hjernen som er med å forme den. Anonymkode: 57947...409 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #14 Skrevet 4. mars 2020 40 minutter siden, AnonymBruker said: Og det betyr ikke at det er riktig å ytre seg om skadelige ting og hylle dårlig oppførsel eller holdninger heller. Hva faen. Anonymkode: 57947...409 Mer hva faen til deg som indirekte vil påvirke ytringsfriheten. Har du fulgt med i historietimen i det hele tatt? Anonymkode: 2304e...eac 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #15 Skrevet 4. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Mer hva faen til deg som indirekte vil påvirke ytringsfriheten. Har du fulgt med i historietimen i det hele tatt? Anonymkode: 2304e...eac Hvorfor blander du inn dette her i denne tråden? Er ytringsfrihet et argument for å være en dritt? Nei. Anonymkode: 57947...409 6
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #16 Skrevet 4. mars 2020 Tenker russelåter Skulle vært pensum i 10klasse. Sånn at ungdommen kan lære hva de betyr og om dette er noe de ønsker å høre på videre. Anonymkode: a6795...f29 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #17 Skrevet 4. mars 2020 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Vil ikke lytte å gi det klikk og views!! . Finnes lyricsene noe sted så man kan lese istedet? Anonymkode: 57947...409 Ja så digg! Stygge, feite damer få'kke pikk! Ja jeg snakker til deg, så bare stikk! Nå kommer Domen, gjør deg klar om du er jente! Vi sniffer linjer fra det gamle testamentet! Anonymkode: a6795...f29 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #18 Skrevet 4. mars 2020 og på 1960-taller ble Inger Lise Rypdals sang « fru Johnsen» forbudt spilt på NRK, da det var sjokkerende tekst. Anonymkode: 3e545...d18
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #19 Skrevet 4. mars 2020 15 hours ago, AnonymBruker said: Musikk er en mektig medium som sprer budskap, holdninger og påvirker massene. Musikk er ikke "bare musikk". Luksus leverpostei sang ikke om voldtekt og rape drugs! Anonymkode: 57947...409 Musikk går definitivt under kunst og majoriteten av nordmenn er for kunstnerisk frihet. Vi skal ikke sensurere noe kunst, uansett om det er lyrikk, musikk eller malerier. 12 hours ago, AnonymBruker said: Hvorfor blander du inn dette her i denne tråden? Er ytringsfrihet et argument for å være en dritt? Nei. Anonymkode: 57947...409 Fordi folk seriøst diskuterer sensur av kunst, noe f.eks. Kina og Nord-Korea gjør. Vil du kopiere slike tyranniske land? Man skal kunne være en drittsekk i musikk, så lenge det ikke handler om spesifikke privatpersoner. Feite damer er ikke en spesifikk person. Anonymkode: dfcf9...886
Tinkiwinkiii Skrevet 4. april 2020 Forfatter #20 Skrevet 4. april 2020 På 4.3.2020 den 7.04, AnonymBruker skrev: Musikk er en mektig medium som sprer budskap, holdninger og påvirker massene. Musikk er ikke "bare musikk". Luksus leverpostei sang ikke om voldtekt og rape drugs! Anonymkode: 57947...409 Dette er så sant!!Musikk er et veldig mektig medium!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå