Gå til innhold

Si ifra til evt fremtidlig arbeidsgiver eller til eksen selv at jeg søker jobb der han jobber ?? 10 år siden brudd

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eksen min jobber i bank, og nå vil jeg søke jobb der. 

Jeg vet ikke hvor i banken han jobber. 

Er ti år siden brudd, og var en del vanskelig for han. Vi var samboere noen år.

Bør jeg si ifra til han at jeg søker der ? Bør jeg si ifra til arbeidsgiver? 

Jeg har ingen problemer med å være profesjonell ovenfor denne personen.

Anonymkode: 0282a...f49

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det spørs jo helt på hva slags forhold dere har til hverandre nå, hvis dere kommuniserer greit så kan du jo si det til ham, men nei, jeg synes ikke det er noe du bør gjøre hvis dere ikke har et forhold til hverandre. 

Hvis du får jobben, så kan du jo alltids sende en melding og si ifra til ham, men arbeidsgiver har ingenting med det å gjøre.

Du klarer å være profesjonell, og hvis han ikke gjør det, så er det jo hans problem.

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Bør jeg si ifra til han at jeg søker der ? Bør jeg si ifra til arbeidsgiver?

Hva skal arbeidsgiver med denne informasjonen? Og nei, du trenger ikke å si det til ex, det er 10 år siden.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Redd han deler ut om bruddet på arbeidsplassen.

AnonymBruker
Skrevet

Dette hadde jeg tolket som arbeidsgiver veldig useriøst av deg. Han/hun har ingenting med dette å gjøre, og hvis dere ikke har felles barn eller andre vanskelige grunner for å ikke kunne være i samme rom/kommunisere så ser jeg ikke problemet. 

Anonymkode: d9420...73a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Redd han deler ut om bruddet på arbeidsplassen.

Og så? Han er en voksen mann og om han skulle finne på å gjøre dette så går du selvsagt rett til fremtidig arbeidsgiver og forteller at dette er ubehagelig og han blir sikkert tatt inn til en samtale.

Anonymkode: d9420...73a

• Liker 1
Skrevet

Synes det er en dum ide jeg da og jobbe på samme plass som ex kjæresten om enn skulle få jobben.  Selv om det er lenge siden det var dere to, så er det lett at det kommer opp gamle konflikter/føleser både på godt og vondt når man først omgås så ofte på et vis.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, tussi84 skrev:

Synes det er en dum ide jeg da og jobbe på samme plass som ex kjæresten om enn skulle få jobben.  Selv om det er lenge siden det var dere to, så er det lett at det kommer opp gamle konflikter/føleser både på godt og vondt når man først omgås så ofte på et vis.

Jeg er gift og har flere barn etter den tid altså.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor vil du egentlig jobbe samme sted som ex-en?

Min Ex begynte plutselig på min arbeidsplass. (Var meg som ønsket bruddet, og Ex som derfor tok det tyngst. Jeg var helt ferdig med Ex.)
Heldigvis i en helt annen avdeling, og ikke noen jeg hadde noe med å gjøre til vanlig. Men det var bare utrolig kleint. I alle sammenhenger vi møttes på felles arrangementer. 
Ex var alltid den som oppsøkte meg. (Jeg hadde gjerne unngått Ex helt om jeg kunne.)
Skulle fortelle meg om sitt nye liv, og om sin nyvunne forståelse av hvorfor vi ikke passet sammen.

Fant også ut at det at vi hadde vært sammen var noe som ble fortalt til mange rundt meg, i mange sammenhenger. (For meg er det unaturlig å fortelle folk på jobben om hvem jeg var sammen med før jeg giftet meg og begynte å jobbe der.)  Det var bare kleint!

Jeg har hatt mye irritasjon over at "jeg jobbet her først, og det visste du", for å si det sånn. Forsto ikke på noen måte valget om å søke seg til bedriften der jeg jobbet.

MÅ du virkelig begynne å jobbe samme sted som Ex'en?

Og er du sikker på at dette ikke vil påvirke noen av dere profesjonelt eller sosialt på noen måte? 

Anonymkode: b739f...702

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jobb der du ønsker å jobbe hvis du kan få jobben. Pft, en eks du ikke har vært sammen med på 10 år, selvfølgelig skal du kunne jobbe der. Hvis det er en haug av alternativer som er like fristende så er det jo greit å styre unna for sikkerhetsskyld, men det pleier jo gjerne ikke være så mange interessante jobber å velge i.

Hva han måtte si om bruddet/forholdet på arbeidsplassen er selvfølgelig noe du kan være redd for, men det vil ikke bli noe bedre av at du sier noe til verken ham eller arbeidsgiver - tvert imot, arbeidsgiver kan bli gående og fundere på årsaken, hvis du nevner noe på en jobbintervju eller lignende.

Anonymkode: dbd05...d23

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde aldri ansatt deg om du kom med dette. Svært useriøst og ville tenkt du er opphengt i ting

Anonymkode: 8710c...640

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du bør absolutt ikke si noe om det, det blir bare rart. 

Veldig mange steder ansetter ikke familie/kjærester, nå kommer ikke dette inn under det, men sjansen for at du ikke får jobben når du sier at eksen for 10 år siden jobber også her, er ganske stor. En rar ting å si på et jobbintervju.

Anonymkode: 6384d...f92

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er gift og har flere barn etter den tid altså.

Det kan komme en del opp igjen av like vel. Det er lett å plutselig huske på hvordan det ble slutt, alle kranglene deres, og ikke minst enn kan bli betatt/ gamle følelser kommer tilbake igjen til tross for at dere begge evt skulle være opptatt på hver deres kant.

Det betyr jo ikke at dere kommer til å gjøre noe med hverandre, eller krangle om dere skulle møtes, men det kan skape konflikter. 

Jeg ville ikke tatt sjansen på det i alle fall. 

AnonymBruker
Skrevet
44 minutter siden, tussi84 skrev:

Det kan komme en del opp igjen av like vel. Det er lett å plutselig huske på hvordan det ble slutt, alle kranglene deres, og ikke minst enn kan bli betatt/ gamle følelser kommer tilbake igjen til tross for at dere begge evt skulle være opptatt på hver deres kant.

Det betyr jo ikke at dere kommer til å gjøre noe med hverandre, eller krangle om dere skulle møtes, men det kan skape konflikter. 

Jeg ville ikke tatt sjansen på det i alle fall. 

Det skjer ikke altså , overhode ikke !! Han har og partner.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...