Gå til innhold

Skolesekk 1.klassing

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken skolesekk har 1.klassingen din? Del gjerne bildet av det.

Hvilket merket er ditt favoritt/ mest praktisk?

Anonymkode: bbf2a...d90

AnonymBruker
Skrevet

Vi har 1klasse sekken til Beckmann.  Den som skal holde fra 1-4klasse. 🙂 helt grei. Samme sekk som alle andre 😅 syns det er grei str på den. Lett å tilpasse barnet. 

Anonymkode: bef0f...a98

AnonymBruker
Skrevet

Mine hadde Beckmann  og det har de forsatt, 5, og 9.klasse. Veldig fornøyd.

Anonymkode: 6def9...10b

Skrevet

Vi har holdt oss til Beckmann. :) 

AnonymBruker
Skrevet

Vi har også hatt Beckmann. Min mor har alltid likt å ta med ungene ut for å kjøpe sekk, og hun var veldig fornøyd ved at det var disse sekkene som kom best ut i test når det gjaldt bæring. 

Anonymkode: d5243...3c6

Skrevet

Alle våre har Bergans 2Go. Veldig fornøyd med dem. :)

AnonymBruker
Skrevet

Begge mine har hatt sekken alle 1. klassinger i kommunen får gratis. Er det gjennom Trygg trafikk, tro? Den er i signalfarge (gul/oransje) og har godt med reflekser. Barna på barneskolen pleier å bruke sekkene de to første årene.

Fordelen er at det er tydelig hvem som er første/andreklassinger, det vises godt når de går langs veier med biler, og alle har lik, så det er ingen misunnelse.

Anonymkode: 4b6f0...a19

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Mine barn får velge selv og handler med farfar før skolestart. Hun yngste valgte Troll, og JEG var superfornøyd med den.. Selv angret hun veldig, da det viste seg at hun var den eneste med troll, og at de 87 andre elevene på trinnet hadde Beckmann. Selvom de ser kliss like ut, ville hun gjerne ha en som alle de andre. Det er noen borrelåsgreier på Beckmansekkene som er attraktive. Så jeg vil anbefale Beckman, det har mine andre barn hatt også, og hun yngste bytta da til storesøsterens gamle (så ble det likt allikevel). Førsteklasse er ikke individualistenes æra. 

Anonymkode: 2615d...8c1

AnonymBruker
Skrevet

Her må de bruke de oransje trygg trafikk sekkene i 1. klasse. Veldig kjekt 

Anonymkode: f1466...925

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Her må de bruke de oransje trygg trafikk sekkene i 1. klasse. Veldig kjekt 

Anonymkode: f1466...925

Jeg hører stadig folk nevne slike sekker i tråder om skolesekker til barn. Men det er altså ikke alle kommuner som gir ut egne sekker til førsteklassingene.

Jeg har hatt fem skolebarn i Oslo, min yngste begynte i 1. klasse nå i høst. Ingen av mine har fått utdelt noen sekk ved skolestart, det har vi pent måttet kjøpe selv.

Anonymkode: 70274...0d5

AnonymBruker
Skrevet

Våre har også valgt Beckman, som de andre 95% i klassen også har gjort. Jeg synes egentlig ikke de er så fine (jo mer figurer på jo mindre fine synes jeg), men siden det har vært barna som har fått velge selv (og de tross alt er gode sekker) så har det blitt det. Jeg har opplevelse av at sekk er viktig for de går i 1.klasse, og at mange har lik sekk er bare positivt. 
Vi bor i Bergen kommune, og det har ikke blitt delt ut gratis sekker for mine tre barn. Ser for meg at det kan bli litt kaos jeg- når alle har helt lik sekk og skal ta med seg rett sekk hjem! 

Anonymkode: 79d20...f4a

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Våre har også valgt Beckman, som de andre 95% i klassen også har gjort. Jeg synes egentlig ikke de er så fine (jo mer figurer på jo mindre fine synes jeg), men siden det har vært barna som har fått velge selv (og de tross alt er gode sekker) så har det blitt det. Jeg har opplevelse av at sekk er viktig for de går i 1.klasse, og at mange har lik sekk er bare positivt. 
Vi bor i Bergen kommune, og det har ikke blitt delt ut gratis sekker for mine tre barn. Ser for meg at det kan bli litt kaos jeg- når alle har helt lik sekk og skal ta med seg rett sekk hjem! 

Anonymkode: 79d20...f4a

Når man skriver initialer med sprittusj på sekken + henger på noe bamserefleks, så går det veldig fint!

Vi har hatt Trygg trafikk-sekken i 1.trinn, så kjøpt selv til 2.trinn. Beckmann er veldig bra. Pass på å kjøpe den mindre størrelsen. Den store er for stor for 6-åring. (Sekken går for halv pris en uke etter skolestart... tips til dem som har 5-åringer)

Anonymkode: 54a77...9f0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når man skriver initialer med sprittusj på sekken + henger på noe bamserefleks, så går det veldig fint!

Vi har hatt Trygg trafikk-sekken i 1.trinn, så kjøpt selv til 2.trinn. Beckmann er veldig bra. Pass på å kjøpe den mindre størrelsen. Den store er for stor for 6-åring. (Sekken går for halv pris en uke etter skolestart... tips til dem som har 5-åringer)

«Litt» kjipt kanskje å kjøpe skolesekk en uke etter skolestart bare for å spare penger? 😄 

Anonymkode: a0abc...74f

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

«Litt» kjipt kanskje å kjøpe skolesekk en uke etter skolestart bare for å spare penger? 😄 

Synes det er en god idé, jeg.

Vi kjøpte sekk fra Troll, den hadde fått terningkast 6. Kjøpte den nesten et år før skolestart for da var den på salg. 😉

Anonymkode: de385...3a4

Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Synes det er en god idé, jeg.

Vi kjøpte sekk fra Troll, den hadde fått terningkast 6. Kjøpte den nesten et år før skolestart for da var den på salg. 😉

Anonymkode: de385...3a4

Men da forsvinner jo litt av spenningen og forberedelsene før skolestart. Jeg betaler gjerne fullpris bare av den grunn. Skolesekk kjøpes i juli/august 🤩 

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men da forsvinner jo litt av spenningen og forberedelsene før skolestart. Jeg betaler gjerne fullpris bare av den grunn. Skolesekk kjøpes i juli/august 🤩 

Enig. Mye av gleden for barna er jo å stille opp på første skoledag med ny sekk. Dette er ikke området å spare penger på. Hvis jeg ikke hadde hatt råd til en splitter ny sekk hadde jeg heller kjøpt en brukt før skolestart enn en ny to uker etter. :jepp:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, hvis barnet har sekk fra ifjor så er vel det greit? Det er jo du som hausser opp at alt må være kliss nytt første dag i august. 1.trinn ja, men ikke lenger opp.

Jeg tenkte mest på dem som er 1 år unna skolestart. Sekkene koster 8-900 og mange har dårlig råd.

Vi var ute og kjøpte pennal og fargeblyanter og stæsj til skolestart i 1.trinn. Jeg kjøper ikke nytt pennal hvert år, men vi fyller opp med nytt innhold og rydder og gjør klart. Nytt tøy til skolestart drev jeg med en stund, men har sluttet - jeg kjøper nye klær for sesongen i mai ikke august. Ungene bryr seg ikke om buksa er ny eller ei, det var kun jeg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min har en helt enkel sekk fra lekebutikken. Har bare 200 meter til skolen og de slipper å ha med tunge bøker frem og tilbake, så lot ham bare velge den han syntes så finest ut. Han er veldig fornøyd med at den kun har glidelås, og ikke noe "lokk" på toppen, så den er veldig enkel å åpne og lukke.

Anonymkode: 80e88...db9

AnonymBruker
Skrevet

Nei, hvis barnet har sekk fra ifjor så er vel det greit? Det er jo du som hausser opp at alt må være kliss nytt første dag i august. 1.trinn ja, men ikke lenger opp.

Nå handlet tråden om førsteklassinger.

Anonymkode: 2bdc8...446

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...