AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #1 Skrevet 3. mars 2020 Gjør arbeidsplassen din noen tiltak for å forebygge smitte av corona viruset? Leste om en salong som ba alle kundene om å ikke oppsøke dem på 14 dager dersom de hadde selv vært eller kjente noen som hadde vært i utsatte områder. Selv jobber jeg i bhg og vi har til vanlig regler på renhold og hygiene så vi fortsetter som normalt. Anonymkode: 3ae3a...be5
nattsvermer Skrevet 3. mars 2020 #2 Skrevet 3. mars 2020 De som har vært i utsatte områder oppfordres til å ta hjemmekontor i 14 dager. I tillegg er det satt opp flere stativer med håndsprit, samt at alle har fått utdelt en liten flaske.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #3 Skrevet 3. mars 2020 Her er det strenge regler for karantene, og du får iallfall ikke lov å dra ut til kunde 14 dager etter potensiell smitte. Som er gøy mtp at mine kolleger skrur på sykehusutstyr Anonymkode: e64c0...dc4
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #4 Skrevet 3. mars 2020 Reiser ut må begrenses og Evt godkjennes, reiser til oss fra smitteområder begrenses mest mulig. Hjemmekontor ved influensasymptomer kan pålegges. Dessuten er det så klart oppfordret til god hygiene! Anonymkode: 17406...db0
GjestSiden2006 Skrevet 3. mars 2020 #5 Skrevet 3. mars 2020 Her er det satt frem sprit til hender og satt opp plakater. Vi har free seating og clean desk, så vi har ikke med andres tastaturer å gjøre, så det hjelper på. Ellers er det på intranett, masse info.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #6 Skrevet 3. mars 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Gjør arbeidsplassen din noen tiltak for å forebygge smitte av corona viruset? Leste om en salong som ba alle kundene om å ikke oppsøke dem på 14 dager dersom de hadde selv vært eller kjente noen som hadde vært i utsatte områder. Selv jobber jeg i bhg og vi har til vanlig regler på renhold og hygiene så vi fortsetter som normalt. Anonymkode: 3ae3a...be5 vi fkk beskjed av kommunelege at vi måtte sette ut ekstra håndsprit til ansatte og gjester. men det er det eneste tiltaket foreløpig Anonymkode: a5b51...7ad
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #7 Skrevet 3. mars 2020 Jobber i Norges største transportselskap med kontakt av hundrevis av kunder daglig og ikke ett eneste tiltak hverken for å beskytte oss eller de reisende😫 Anonymkode: 599b2...cc2 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #8 Skrevet 3. mars 2020 Ledelsen driver og kartlegger utenlandsreiser de nærmeste månedene, og spør hva vi skal gjøre med undervisning hvis vi blir satt i karantene. Jobber på et universitet. Anonymkode: dcef7...954
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #9 Skrevet 3. mars 2020 Om vi reiser til utsatte områder gjelder 14 dagers hjemmekontor etterpå. Anonymkode: 3479e...de1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #10 Skrevet 3. mars 2020 Ekstra håndvask ellers lever vi som vanlig. All den spritinga har jeg ikke tro på, det gir falsk trygghet. Håndvask er mye mer effektivt. Anonymkode: de3e2...a40 3
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #11 Skrevet 3. mars 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ekstra håndvask ellers lever vi som vanlig. All den spritinga har jeg ikke tro på, det gir falsk trygghet. Håndvask er mye mer effektivt. Anonymkode: de3e2...a40 Spriting av hendene er selvsagt itellegg til håndvask Anonymkode: 6c059...5f5 3
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #12 Skrevet 3. mars 2020 De som har vært på reise i områder med vedvarende smitte skal holde seg hjemme i 14 dager. Det samme hvis man har vært i nærkontakt med smittede. Det er satt frem sprit flere steder på arbeidsplassen. Anonymkode: d6bb2...1f5
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #13 Skrevet 3. mars 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Spriting av hendene er selvsagt itellegg til håndvask Anonymkode: 6c059...5f5 Og det tror du alle vet? Jeg tror mange stoler for blindt på spriting Anonymkode: de3e2...a40 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #14 Skrevet 3. mars 2020 Begrenser reising. Hjemmekontor ved mistanke. Oppfordrer til skypemøter. Hygienetips og antibac. Anonymkode: a150a...c10
Cata Skrevet 3. mars 2020 #15 Skrevet 3. mars 2020 Vi har innført "nestelnreiseforbud", dvs. kun de aller mest nødvendige reisene blir tillatt.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #16 Skrevet 3. mars 2020 På min arbeidsplass har de permittert alle med kinesisk eller øst-asiatisk bakgrunn. Også de som er adopterte. Var ikke snakk om så mange heldigvis, omtrent 10 av rundt 500 totalt. Anonymkode: fc5dc...77d 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #17 Skrevet 3. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: På min arbeidsplass har de permittert alle med kinesisk eller øst-asiatisk bakgrunn. Også de som er adopterte. Var ikke snakk om så mange heldigvis, omtrent 10 av rundt 500 totalt. Anonymkode: fc5dc...77d Hørtes rart ut. Også de som ikke har vært i asia i det siste? De er vel ikke automatisk smitta om de er opprinnelig kinesere. Anonymkode: de3e2...a40 2
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #18 Skrevet 3. mars 2020 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hørtes rart ut. Også de som ikke har vært i asia i det siste? De er vel ikke automatisk smitta om de er opprinnelig kinesere. Anonymkode: de3e2...a40 Sarkasme? Anonymkode: dcef7...954 4
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #19 Skrevet 3. mars 2020 Hos oss oppfordrerde til å følge myndighetene sine rettningslinjer, er du ikke syk så reiser du på jobb, blir du syk tar du kontakt med legevakten og hører med dem. Gitt at du har vært i en av «faresonene» eller i kontakt med noen som har det. Tenker jo egentlig at det smarteste er å teste alle som kommer hjem fra reise, uavhengig av om de er syke, da vi vet jo at man ikke trenger å være syk for å være smittebærer, men hva vet vel jeg 😅 Anonymkode: a6eef...e4b
Sinte-my Skrevet 3. mars 2020 #20 Skrevet 3. mars 2020 Firmaet har satt strenge reiserestriksjoner for alle. Har et par firmareiser som er høyst nødvendig som kanskje ryker pga dette. Ellers normale hygieneregler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå