Gå til innhold

En million Get-kunder mistet TV-Norge og mange kanaler i dag. Hvordan rammer det deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter en konflikt mellom leverandør og sender har Discovery sine kanaler gått i sort for en million Get kunder i dag.  Bland annet TVNorge, Max, Fem, Vox og Eurosport.

Get tilbyr sine kunder å erstatte med et utvalg av andre kanaler. Er du blandt de som rammes og hvilke kanaler og programmer kommer du til å savne mest?

Hvilke kanaler vil du velge som erstatning nå?

https://www.get.no/artikkel/forhandlinger

https://www.dagbladet.no/nyheter/en-million-kunder-mistet-tvnorge/72203137

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det rammer meg ikke verre enn at jeg går på dplay.no og glaner der :)

• Liker 1
Skrevet

Ser ikke på noen av dem, så det går helt greit! 

• Liker 1
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Rammer meg ikke. Ser ikke på de kanalene.

Skrevet

Jeg klarer meg en stund uten de kanalene. Jeg bruker mye National Geographic og Viasat History. Ellers har jeg Netflix for serier og diverse filmer.

Men håper de blir enige i en avtale snart da, så man får tilbake kanalene. For jeg regner med at selv om Get ikke har kanalene de vanligvis har å tilby sine kunder, så sender de nok ut full regning for mars og forventer full betaling, selv om de ikke har levert full pakke! (det er noe som irriterer meg)

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Null problem. ingen trenger tv-kanaler :) 

Anonymkode: 1f739...32b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser mye på tvn og TLC :( 

Anonymkode: 8a93c...91b

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg kommer først og fremst til å savne TLC og TV Norge, den ser jeg mye på selvom jeg irriterer med av at de sender ting i reprise minst tre ganger i løpet av samme uke.

Kan jo se det på Nett tv men liker å bruke fjernkontrollen og ikke tastaturet når jeg skal switche kanaler 😛

Syns ikke utvalget for erstatningskanaler var så bra.. Lurte på MTV hvor Catfish og andre tv show går, men det eneste MTV alternativet som kan velges heter  MTVLive og ser ut til å være musikk kanalen..

Endret av Hvitegardiner
  • Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja :( Men det står inne på kanalvelgeren til Get at man kan velge TLC. Vet ikke om det er feil eller om man kan velge den selvom den nettopp er fjernet og avsluttet samarbeid med hmmz..? Jeg får se nærmere på det når jeg kommer hjem fra jobben i dag tror jeg.

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

6 minutter siden, Hvitegardiner skrev:

Ja :( Men det står inne på kanalvelgeren til Get at man kan velge TLC. Vet ikke om det er feil eller om man kan velge den selvom den nettopp er fjernet og avsluttet samarbeid med hmmz..? Jeg får se nærmere på det når jeg kommer hjem fra jobben i dag tror jeg.

De er i forhandlinger, så kommer jo tilbake.

Helt alvorlig, dere må jo klare dere uten tv-kanaler?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser nesten bare på TvNorge og en god del på FEM. Så det rammer meg ved at jeg ikke får sett programmene "mine", har ikke Chromecast eller noe sånt, så nå må jeg finne ut om Smart-Tven min er smart nok til å kunne laste ned DPlay som app. Det er veldig fint at de tilbyr Dplay gratis, da. Slitsomt å skulle se på mobil eller måtte koble pc til tv med hdmi.

Jeg tviler på at det blir langvarig, og at vi får tilbake kanalene etter hvert. Så det ordner seg vel.

Ingen andre kanaler jeg har behov for å erstatte det med, egentlig. Pleier å ta opp det som går på tv og se det på tv, bruker ikke Get-app.

Men altså, det er bare TV. Om jeg aldri får sett ferdig 71 grader nord, Gift ved første blikk og Jan Thomas søker kjæreste er det ikke akkurat så ekstremt farlig. I-landsproblem.

Anonymkode: c4edc...21d

• Liker 1
Skrevet (endret)

Vi har hatt get i over 25 år. Kunne fint klart meg uten de norske kanalene en stund i påvente en løsning. Men mannen kan ikke klare seg ut en sportskanalene.  Vi bytter nok til Lyse. Har kabelen liggende i hagen.

Endret av ToveM
  • Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forhandlingene er avbrutt, foreløpig hvertfall. Ja såklart, dette er ingen krise og tråden var ikke ment som det heller. Kun en skravletråd for oss som er rammet og vil ha flere å chatte med om hvilke serier vi kanskje vil savne og hvilke kanaler vi nå kanskje tar oss friheten til å velge 😊

Det er en aktuell nyhet i dag så hvorfor ikke lage en tråd å snakke om det 😊

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gidder selvølgelig aldri å betale for svindyre GET uansett...             

Anonymkode: a676b...3d3

Jeg har get gratis gjennom borettslaget og kunne aldri tenkt meg å betale for noe tv pakke noe sted.

Anonymkode: 6907c...a66

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bryr meg ikke så mye egentlig. Men kjipt å betale for et produkt som ikke leverer det den skal da..

Anonymkode: f7080...0af

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De kommer til å forhandle seg etterhvert. 

Men så skal Get øke priser etterpå. Vent å se.

Anonymkode: 62e0e...ca1

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har get gratis gjennom borettslaget og kunne aldri tenkt meg å betale for noe tv pakke noe sted.

Anonymkode: 6907c...a66

Det var min kommentar forresten, vet ikke hvorfor den ble anonym men kom vel borti.

Skrevet (endret)

Hadde det skjedd for 4-5 måneder siden så ville det rammet meg, men borettslaget jeg bor i har skiftet til Telenor (T-We) så jeg blir ikke rammet av det.

Det er uansett ikke så ofte jeg ser på de kanalen, men en gang i blant ser jeg på dem.

Endret av Aragorn ll Elessar
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gidder selvølgelig aldri å betale for svindyre GET uansett...             

Anonymkode: a676b...3d3

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har Get via borettslaget og felleskostnadene så jeg gidder naturligvis ikke å få enda en utgift ved å etablere riks TV, canal digital el.l. 

Ikke strømmer jeg heller. Jeg liker å switche og være analog når det kommer til TV titting. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi har forøvrig Get i veggen/bakken eller hvor man har det, i hele gata. Trodde ikke det gikk an å bytte uten å måtte betale for ny graving av kabel, sånn at man er "nødt" til å ha Get. Husker jeg undersøkte dette da vi flytta for 3 år siden, og da virka det som det var veldig mye tilleggsstyr med å bytte leverandør. Vi har hus, men det var sånn i blokka også før, at alle måtte ha samme leverandør. 

Har jeg misfortstått noe her? Er det lett å bytte og så få ny leverandør på samme kabel?

Anonymkode: c4edc...21d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...