AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #1 Skrevet 3. mars 2020 Ble singel for 1 år tilbake. Vært litt på tinder av og på i det siste. Er ikke akkurat uheldig med utseende mitt, så har blitt en del matcher og dates, men enda til gode å ha noe særlig suksess. Jeg oftest har veldig god dialog med de jeg møter og flere har jeg pratet med på tlf i opptil flere timer før første treff. Jeg er lett å prate med, så kan prate med de flest om det meste og det kan jo være en fordel innimellom. MEN, ett stort men, så bli jeg nesten utelukkende avvist(da ikke direkte, men dalene interesse fra dama) etter første møte. Jeg forstår ikke hva jeg gjør galt, for mange av de jeg møter har jeg pratet med mye via tlf, som sagt, og møtene går også ofte bra, med hyggelig dialog og mye humor. Så jeg tenker, da må det jo være noe utseende basert, noe som er uattraktivt med meg som ikke kommer frem på bilder? Eller tenker jeg helt feil nå? Dette gir selvtilliten min en knekk, må jeg ærlig innrømme. Får meg til å tenke at det er noe veldig feil eller uattraktivt med meg som ikke kommer frem på bilder.Så hva kan jeg gjøre? Blir vell vanskelig å få noe ærlig svar på dette fra en jeg har møtt? Liste over hva jeg har tenkt det kan være: -jeg ser rett og slett mye kjekkere ut på bilder(dog jeg har ved flere anledninger hørt det motsatte) -det er noe med kroppspråket mitt som er uattraktivt. Feks bruker for mye hender og armer når jeg prater, ser litt stresset ut osv. -jeg fremstår mindre maskulin og dominerende ut i virkeligheten. Damene har bygget opp ett annet bilde av hvordan jeg ser ut og min væremåte -de liker ikke klesstilen min(selv om den er helt normal egentlig og skille seg ikke noe ut ifra mengden) -mindre attraktiv fra siden en forfra(har ingen bilder fra siden på tinder) -noe med kroppen min som ikke kommer frem på bilder, feks skulder bredde kontra hofte bredde( er høy og relativt godt trent, men ikke typisk V form, helt normal tror jeg) -usymmetriske trekk i ansiktet som kommer først frem når de ser meg ansikt til ansikt(kvinner ser mye etter symmetri, ubevisst) -jeg ser relativt ung for min alder, hendt at folk har tippet at jeg er så ung som 28 år.(når jeg er ny barbert) Snakket en del med en veldig flott og hyggelig kvinne nå i det siste, men vet rett slett ikke om jeg takler en diffus avvisning igjen. Men kan jo heller ikke gi opp. Uansett, takker så meget for alle svar. Hilsen mann(39år) Anonymkode: 58349...d31
Måneskinn Skrevet 3. mars 2020 #2 Skrevet 3. mars 2020 Kan det være at du ikke klarer å etablere en emosjonell kontakt med daten ? Mange dater som er fine og man føler at her er ting på plass og kjemien og alt det der, men så klarer man ikke helt å engasjere den andre?` Og så må du ikke glemme at det finnes hundre og ørten folk der ute som forventer full match allerede på første date... Det skjer sjelden, så mange skuffer seg selv. Tviler på at det er noe galt du gjør, det kan like gjerne være de andre. 1
Hr. Aktiv Skrevet 3. mars 2020 #3 Skrevet 3. mars 2020 Sitter med samme syn jeg også. Masse overfladiske der. Damer får så masse oppmerksomhet. Var på date til ei superhyggelig dame i går. Satt bare å pratet løst og fast om felles interesser. Hun åpnet opp for flere treff også så jeg har good to go her. Hun er ingen typisk modell, men sånn gjennomsnittlig utseende. Hun har et litt lurt smil og glimt i øyet som jeg liker. Hun fortlate at hun får rundt hundre likes hver eneste dag. Grunnen til at hun valgte meg var mine bilder som var veldig gode og at profilen min hadde likt henne like før. Jeg var nr. 4 på lista. De bak meg fikk ikke sjansen engang. Det kunne være flotte fyrer det også. Tror ikke du skal la det gå inn på deg du heller at du blir valgt bort. Mange damer er bare ute etter bekreftelse ihvertfall i denne alderen. De har kommet ut fra et langt forhold startet i tenårene eller tidlig tjueårene. Derfor har ikke de fartet like mye rundt som det jeg har gjort i de årene og skal ta igjen nå det de har tapt. Faren er at du blir litt overfladisk selv. Kjente litt på det i går da hun var såpass "pågående" mens jeg bare satt der på gjerdet og tittet. Ja jeg har blitt sånn uengasjert da jeg er vant til å bare bli brukt så jeg føler fallhøyden blir mindre om jeg ikke gidder å gi så masse av meg selv. Jeg fortalte henne hvordan jeg oppfatter damer på datingapper og fikk til svar at det forundret henne ikke i det heletatt. De er like ille som menn. Damer er ute etter bekreftelse og menn ute etter tømmestasjon. 2
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #4 Skrevet 3. mars 2020 Høyst sannsynlig ingen av delene du ramser opp her, men å gå på date med en innstilling om at damer er overfladiske og vanskelige er ikke et godt utgangspunkt. Det kan godt hende det er væremåten din, eller det kan godt hende det er helt tilfeldige ting som går på mismatch mellom dere og ikke noe feil med deg personlig som menneske. Bare fordi praten er hyggelig betyr det ikke at man føler noen romantisk kjemi. Hvor ber du de ut på date? Legger du opp til romantikk og dype samtaler? Stiller du spørsmål om de og ikke bare standard overfladiske ting? Tillater du praten å gå i en toveis flyt eller blir du den som sitter å forteller og presenterer deg selv og ikke gir plass til henne? Har du ellers alle ting på stell og er klar for kjæreste og er et godt kjæresteemne emosjonelt, moralsk og praktisk? Anonymkode: 97006...1a6 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #5 Skrevet 3. mars 2020 4 minutter siden, Hr. Aktiv skrev: Sitter med samme syn jeg også. Masse overfladiske der. Damer får så masse oppmerksomhet. Var på date til ei superhyggelig dame i går. Satt bare å pratet løst og fast om felles interesser. Hun åpnet opp for flere treff også så jeg har good to go her. Hun er ingen typisk modell, men sånn gjennomsnittlig utseende. Hun har et litt lurt smil og glimt i øyet som jeg liker. Hun fortlate at hun får rundt hundre likes hver eneste dag. Grunnen til at hun valgte meg var mine bilder som var veldig gode og at profilen min hadde likt henne like før. Jeg var nr. 4 på lista. De bak meg fikk ikke sjansen engang. Det kunne være flotte fyrer det også. Tror ikke du skal la det gå inn på deg du heller at du blir valgt bort. Mange damer er bare ute etter bekreftelse ihvertfall i denne alderen. De har kommet ut fra et langt forhold startet i tenårene eller tidlig tjueårene. Derfor har ikke de fartet like mye rundt som det jeg har gjort i de årene og skal ta igjen nå det de har tapt. Faren er at du blir litt overfladisk selv. Kjente litt på det i går da hun var såpass "pågående" mens jeg bare satt der på gjerdet og tittet. Ja jeg har blitt sånn uengasjert da jeg er vant til å bare bli brukt så jeg føler fallhøyden blir mindre om jeg ikke gidder å gi så masse av meg selv. Jeg fortalte henne hvordan jeg oppfatter damer på datingapper og fikk til svar at det forundret henne ikke i det heletatt. De er like ille som menn. Damer er ute etter bekreftelse og menn ute etter tømmestasjon. Forstår, har vært innom tanken selv. Og damer har så mange valgmuligheter, at hvis de finner en liten "feil" på deg, så går de bare til neste...tror jeg. Men det jeg ikke forstår, er damer jeg møter som ser ut til å kose seg masse under daten. Damer som virker seriøse og som jeg har pratet masse med før man møtes, men da allikevel bare forsvinner etterpå. Da tenker jeg at det MÅ være noe utseende basert og/eller væremåte(feks kroppspråk) som ikke falt helt i smak hos henne. Det suger når man visst aldri er bra nok og spesielt når det er noe man ikke kan forandre på. Hilsen TS Anonymkode: 58349...d31
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #6 Skrevet 3. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Høyst sannsynlig ingen av delene du ramser opp her, men å gå på date med en innstilling om at damer er overfladiske og vanskelige er ikke et godt utgangspunkt. Det kan godt hende det er væremåten din, eller det kan godt hende det er helt tilfeldige ting som går på mismatch mellom dere og ikke noe feil med deg personlig som menneske. Bare fordi praten er hyggelig betyr det ikke at man føler noen romantisk kjemi. Hvor ber du de ut på date? Legger du opp til romantikk og dype samtaler? Stiller du spørsmål om de og ikke bare standard overfladiske ting? Tillater du praten å gå i en toveis flyt eller blir du den som sitter å forteller og presenterer deg selv og ikke gir plass til henne? Har du ellers alle ting på stell og er klar for kjæreste og er et godt kjæresteemne emosjonelt, moralsk og praktisk? Anonymkode: 97006...1a6 Ja, som sagt, mange av de jeg har møtt har jeg hatt ganske lange og også dype samtaler med før man treffes. Jeg er som sagt en person som åpner meg lett og som er lett å prate med. Er kanskje ikke helt typisk norsk sånn sett.Jeg tror romantisk kjemi går mye på om man faktisk er fysisk tiltrukket av personen også. Hilsen TS Anonymkode: 58349...d31
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #7 Skrevet 3. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Forstår, har vært innom tanken selv. Og damer har så mange valgmuligheter, at hvis de finner en liten "feil" på deg, så går de bare til neste...tror jeg. Men det jeg ikke forstår, er damer jeg møter som ser ut til å kose seg masse under daten. Damer som virker seriøse og som jeg har pratet masse med før man møtes, men da allikevel bare forsvinner etterpå. Da tenker jeg at det MÅ være noe utseende basert og/eller væremåte(feks kroppspråk) som ikke falt helt i smak hos henne. Det suger når man visst aldri er bra nok og spesielt når det er noe man ikke kan forandre på. Hilsen TS Anonymkode: 58349...d31 Er ikke sånn at for den minste feil går man videre, men det er veldig mange ting som skal klaffe og falle på plass for at man kan se for seg personen som kjæreste. Noe så enkelt som at du prater for mye, er for anstrengt, ikke har pyntet deg eller gjort noe for å vise henne at du bryr deg om hvordan du presenterer deg, prater bare om deg selv, spør om uviktige ting, ikke har ting på stell i livet, virker sosialt utrent og lav EQ, stemmer feil politisk side, ikke brenner for det samme, ikke er på bølgelengde med fremtidsmål og ambisjoner, ikke kultiverer henne og skiller deg ut og sånt er ting som kan gjøre at man tenker at det ikke er vits å date videre fordi det ikke vil passe i lengrn uansett. En hyggelig prat kan man ha med naboen også uten at det betyr at det ligger noe romantisk der. Anonymkode: 97006...1a6 1
Hr. Aktiv Skrevet 3. mars 2020 #8 Skrevet 3. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Forstår, har vært innom tanken selv. Og damer har så mange valgmuligheter, at hvis de finner en liten "feil" på deg, så går de bare til neste...tror jeg. Men det jeg ikke forstår, er damer jeg møter som ser ut til å kose seg masse under daten. Damer som virker seriøse og som jeg har pratet masse med før man møtes, men da allikevel bare forsvinner etterpå. Da tenker jeg at det MÅ være noe utseende basert og/eller væremåte(feks kroppspråk) som ikke falt helt i smak hos henne. Det suger når man visst aldri er bra nok og spesielt når det er noe man ikke kan forandre på. Hilsen TS Anonymkode: 58349...d31 Nei, men hun har sikkert datet 50-100 stykker til. Den ene har åpnet pengeboka. Ja da går hun heller dit. Men skal være enig i at de ødelegger litt for oss som er seriøse. For de ender jo opp med de useriøse til slutt.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #9 Skrevet 3. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, som sagt, mange av de jeg har møtt har jeg hatt ganske lange og også dype samtaler med før man treffes. Jeg er som sagt en person som åpner meg lett og som er lett å prate med. Er kanskje ikke helt typisk norsk sånn sett.Jeg tror romantisk kjemi går mye på om man faktisk er fysisk tiltrukket av personen også. Hilsen TS Anonymkode: 58349...d31 Det er åpenbart ikke samtalene du har før du treffer de som er problemet. Hva snakker du om på daten? Gir du rom til at hun også får snakke? Romantisk kjemi handler om stemningen og dybden, ikke fysikken. Går man på bar eller kaffedate er det ikke romantisk kjemi for en første date, men finner man et lunt og romantisk spisested med blomster og stearinlys så ligger ting litt mer til rette for det. Anonymkode: 97006...1a6
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #10 Skrevet 3. mars 2020 2 minutter siden, Hr. Aktiv skrev: Nei, men hun har sikkert datet 50-100 stykker til. Den ene har åpnet pengeboka. Ja da går hun heller dit. Men skal være enig i at de ødelegger litt for oss som er seriøse. For de ender jo opp med de useriøse til slutt. Herregud for noe sludder Anonymkode: 97006...1a6 2
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #11 Skrevet 3. mars 2020 23 minutter siden, AnonymBruker said: -jeg fremstår mindre maskulin og dominerende ut i virkeligheten. -skulder bredde kontra hofte bredde -jeg ser relativt ung for min alder Dette er tre ting som definitivt kan gjøre at du blir mindre attraktiv for kvinner. Men tror du at det er utseende som er problemet da? Får du likes og matcher på tinder er du jo antakeligvis temmelig attraktiv? De fleste menn er jo ikke i nærheten av noe sånt Anonymkode: 51872...213
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #12 Skrevet 3. mars 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er ikke sånn at for den minste feil går man videre, men det er veldig mange ting som skal klaffe og falle på plass for at man kan se for seg personen som kjæreste. Noe så enkelt som at du prater for mye, er for anstrengt, ikke har pyntet deg eller gjort noe for å vise henne at du bryr deg om hvordan du presenterer deg, prater bare om deg selv, spør om uviktige ting, ikke har ting på stell i livet, virker sosialt utrent og lav EQ, stemmer feil politisk side, ikke brenner for det samme, ikke er på bølgelengde med fremtidsmål og ambisjoner, ikke kultiverer henne og skiller deg ut og sånt er ting som kan gjøre at man tenker at det ikke er vits å date videre fordi det ikke vil passe i lengrn uansett. En hyggelig prat kan man ha med naboen også uten at det betyr at det ligger noe romantisk der. Anonymkode: 97006...1a6 Jeg har ikke slike detaljerte krav til en kvinne. Eneste jeg krever, er at personen er lett å prate med og har omtrent like verdier. Og at hun fremstår som normalt intelligent og oppegående. Enten så er vi menn for lite kravstore, eller så er mange kvinner litt for kravstore. Vet ikke hva som stemmer, er ikke opp til meg å avgjøre. Sikkert en kombinasjon. Jeg vet også at første date ikke alltid representerer det beste av en person og har full forståelse for at det kan bli litt kleint.Slikt går helt fint for meg, noen trenger mer tid til å klarer å slappe av 100 prosent med ett nytt mennesker man liker. Noen ganger er dette tilfellet for meg også. Hilsen TS Anonymkode: 58349...d31
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #13 Skrevet 3. mars 2020 Det er så overfladisk i dag, man er bare en av mange på listen de har laget seg. Så dette står jeg over, gidder ikke kaste bort tiden på dating. Gi av meg selv, dele mitt personlige liv, tanker og følelser til et menneske som bare sletter/blokkerer deg fra en app. Dating i dag er så falsk, skittent, brutalt og overfladisk. Rett og slett ødelagt. Heller single! Så får man se hva som skjer i fremtiden, skal skje av seg selv for min del. Å jakte løser ingenting. Anonymkode: 756a9...571 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #14 Skrevet 3. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er tre ting som definitivt kan gjøre at du blir mindre attraktiv for kvinner. Men tror du at det er utseende som er problemet da? Får du likes og matcher på tinder er du jo antakeligvis temmelig attraktiv? De fleste menn er jo ikke i nærheten av noe sånt Anonymkode: 51872...213 Tror faktisk 1 og 3 punkt her ødelegger litt for meg. Jeg er kanskje litt klassisk kjekk, men syntes også jeg ser litt barnslig ut, eller ung for en på snart 40år. Er nok ikke typisk manne mann, selv om eksen min syntes det da, av en eller annen merkelig grunn.Nei, burde kanskje prøvd å møte enda yngre kvinner. De i 20 årene. Men da blir det ofte for stor aldersforskjell tror jeg og de er også mye vanskelige å få en dialog med på tinder Hilsen TS Anonymkode: 58349...d31
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #15 Skrevet 3. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke slike detaljerte krav til en kvinne. Eneste jeg krever, er at personen er lett å prate med og har omtrent like verdier. Og at hun fremstår som normalt intelligent og oppegående. Enten så er vi menn for lite kravstore, eller så er mange kvinner litt for kravstore. Vet ikke hva som stemmer, er ikke opp til meg å avgjøre. Sikkert en kombinasjon. Jeg vet også at første date ikke alltid representerer det beste av en person og har full forståelse for at det kan bli litt kleint.Slikt går helt fint for meg, noen trenger mer tid til å klarer å slappe av 100 prosent med ett nytt mennesker man liker. Noen ganger er dette tilfellet for meg også. Hilsen TS Anonymkode: 58349...d31 Men forstår du ikke at for et langvarig forhold, helst livslangt, og for et samboerskap og hele den pakka så må det mere til enn å ha en hyggelig prat? Det er ikke for detaljerte eller høye krav at man for eksempel bør ha samme mål for fremtiden, kan samles rundt en felles lidenskap, passe overens i energinivå, ha likt politisk ståsted and so on.. Dette er hvordan et forhold overlever og hvordan en menneskelig relasjon blir givende. Som sagt kan man ha en hyggelig prat med naboen også eller syntes kassadama eller bilmekaniker være fysisk attraktiv uten at det betyr at man har noe å holde ut med i lengden som gjør relasjonen givende og spesiell. Du leter etter et forhold på feil premisser og ender opp med et forhold som ikke varer om du ikke tar slike ting til betraktning. Anonymkode: 97006...1a6 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #16 Skrevet 3. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror faktisk 1 og 3 punkt her ødelegger litt for meg. Jeg er kanskje litt klassisk kjekk, men syntes også jeg ser litt barnslig ut, eller ung for en på snart 40år. Er nok ikke typisk manne mann, selv om eksen min syntes det da, av en eller annen merkelig grunn.Nei, burde kanskje prøvd å møte enda yngre kvinner. De i 20 årene. Men da blir det ofte for stor aldersforskjell tror jeg og de er også mye vanskelige å få en dialog med på tinder Hilsen TS Anonymkode: 58349...d31 Hvis du tror at det er fordi du ikke ser mannemann nok ut, så er det jo bare å begynne å trene og kle seg bedre. Hva har du gjort for å bedre de tingene du tror det har med å gjøre da? Anonymkode: 97006...1a6 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #17 Skrevet 3. mars 2020 Det har nok ingenting med utseende ditt å gjøre. Sannsynligvis greier du ikke å oppnå en tilstrekkelig god kontakt med dem og faller i vennesonen. De fleste er jo ikke på Tinder for å skaffe seg venner. Jeg har hatt mange hyggelige prater på de datene jeg har vært på, men det alene holder ikke og jeg har avsluttet videre kontakt. Fellestrekket er at mannfolkene ikke aner hva greia er, og tenkte vi hadde det så fint og ville gjerne gå på en date til. Jeg ville ikke ha gått for kvinner i 20-årene hvis du er ute etter et seriøst forhold i alle fall. Jeg er selv i midten av 20-årene og har datet (og dater) menn i 40-årene, og det er da enda vanskeligere å få det til å klaffe for et langvarig forhold. Anonymkode: cd4be...c36
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #18 Skrevet 3. mars 2020 16 minutter siden, AnonymBruker said: Nei, burde kanskje prøvd å møte enda yngre kvinner. De i 20 årene. Men da blir det ofte for stor aldersforskjell tror jeg og de er også mye vanskelige å få en dialog med på tinder Hvis damene i 30-åra ikke vil ha deg så går du etter de i 20-åra i stedet. Det er jo ikke sikkert det blir noe bedre, men det skader jo ikke å prøve? Generelt så er nok veldig mange av de single damene i 30-åra kravliste-damer, det er vel gjerne derfor de er single i den alderen. Da er det nok bedre utvalg og kvalitet over de yngre damene som er single. De som har urealistiske kravlister vil enten: -Ikke synes du er bra nok. -Synes du er bra nok, men da er de selv ikke bra nok for deg. Anonymkode: 51872...213
MegSelv11 Skrevet 3. mars 2020 #19 Skrevet 3. mars 2020 Jeg tror dette er så random som det kan få blitt, dessverre. Jeg som kvinne opplever stadig det samme. Tror ikke jeg har vært på en eneste date hvor HAN ikke ønsker å treffe meg igjen, for så å avlyse eller ghoste. Det er utrolig fascinerende. Eller så får jeg en melding om. "Jeg kunne godt pult deg, men ikke noe mer!". Måtte ta en pause tilslutt, for jeg satt som deg og gikk igjennom hver eneste ting jeg sa og gjorde for å finne ut hva som var galt med meg. Selv min kjære mor ba meg ta kontakt med disse mennene etter at jeg var blitt avvist og spørre dem hva som er feil med meg, sånn at jeg endelig kunne få meg noe. Jeg droppet den. MEN, det gikk på selvtillitten løs og jeg slettet profilen ganske lenge. Jeg har en ny strategi nå, hvis den fungerer så skal jeg gi beskjed
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #20 Skrevet 3. mars 2020 25 minutter siden, MegSelv11 skrev: Jeg tror dette er så random som det kan få blitt, dessverre. Jeg som kvinne opplever stadig det samme. Tror ikke jeg har vært på en eneste date hvor HAN ikke ønsker å treffe meg igjen, for så å avlyse eller ghoste. Det er utrolig fascinerende. Eller så får jeg en melding om. "Jeg kunne godt pult deg, men ikke noe mer!". Måtte ta en pause tilslutt, for jeg satt som deg og gikk igjennom hver eneste ting jeg sa og gjorde for å finne ut hva som var galt med meg. Selv min kjære mor ba meg ta kontakt med disse mennene etter at jeg var blitt avvist og spørre dem hva som er feil med meg, sånn at jeg endelig kunne få meg noe. Jeg droppet den. MEN, det gikk på selvtillitten løs og jeg slettet profilen ganske lenge. Jeg har en ny strategi nå, hvis den fungerer så skal jeg gi beskjed Hvordan strategi er det? Kontakte de sjarmerende mannfolka her inne på kvinneguiden?😅 Hilsen TS. Anonymkode: 58349...d31 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå