Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hadde ei nær venninne gjennom 8 år. Jeg støttet henne gjennom alt, brudd med ex-mann, flere vanskelige brudd med en mann etterpå, økonomiske bekymringer, støttet henne etter et voldelig forhold og gjennom den følgende rettsaken. 

Hun betydde utrolig mye for meg og det var et vennskap jeg ville ha ofra mye for å beholde. Vi var hverandres nærmeste i 8 år. Men noe har skjedd, og jeg vet ikke hva. 

Hun dukket ikke opp i bryllupet mitt i sommer og har ikke svart på noen henvendelser fra min side i ettertid. 

Hva skal jeg gjøre? Vi har verken hatt noen krangel eller noe slikt. Skal jeg bare gi opp å få noen forklaring? Andre som har opplevd liknende? 

Anonymkode: 3307f...ad2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det skader ikke å spørre, syns jeg. 

Kanskje kontakten dere i mellom bare skled naturlig over? Der hender jo at man får forskjellige verdier og prioriteringer i livet, og at et vennskap sklir over. 

Anonymkode: 82564...c3f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det skader ikke å spørre, syns jeg. 

Kanskje kontakten dere i mellom bare skled naturlig over? Der hender jo at man får forskjellige verdier og prioriteringer i livet, og at et vennskap sklir over. 

Anonymkode: 82564...c3f

Jeg har forsøkt å spørre flere ganger, men ikke fått noen svar dessverre. Hun flyttet til en annen del av landet for et par år siden så får kun spurt henne gjennom sms og sosiale media. Til tross for at hun flyttet så holdt vi så godt som daglig kontakt frem til hun fikk vite at jeg skulle gifte meg. Er enig i at kontakten naturlig kan skli ut, men føler at dette ikke er tilfelle her. Det var helt over natta. I tillegg har vi vært såppas nære at det sved veldig at hun ikke kom i bryllupet

Skrevet (endret)

Kan hun ha involvert seg i nok et forhold der mannen er overgriper og kontrollerer henne og hvem hun får ha kontakt med? Det er vanlig at menn som mishandler også kontrollerer og begrenser kvinnens omgangskrets.

Du bør spørre moren hennes eller søsteren om alt står bra til med venninnen, si at det er bare en såkalt velferdssjekk, fordi du ikke har hørt noe fra henne og spør om de har? Og spør om du har riktig telefonnummer til henne eller om hun evt har byttet uten å si noe...

Endret av Million
  • Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hvis hun har vært i et voldelig forhold kan det hende hun har falt tilbake til det eller et nytt nå, en vanlig konsekvens er å kutte kontakt med andre da. Det kan også hende hun har det så vanskelig som følge av alt at hun ikke klarer å forholde seg til andre, går i behandling, begynt med rus... Trenger ikke ha med deg å gjøre men forstår at du ønsker å få en forklaring og syns det er innenfor å skrive til hun at du tenker på hun og håper hun er okay, at du støtter henne og vil være en venn for henne og at selvom hun ikke vil snakke eller fortelle noe vil du gjerne ha et livstegn og få vite om det er noe du har gjort galt eller noe du kan gjøre for at ting skal føles bedre for henne

Anonymkode: 2df53...45e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Innimellom må man bare la ting ligge, selv om en ønsker svar så kan en ikke kreve det. For mange mange år siden var jeg forlover for en god venninne, etter bryllupet har vi ikke hatt kontakt. Jeg tenker jeg må ha gjort noe hun ble skuffet over, kanskje gjorde jeg ikke nok - i hennes øyne som forlover. 

Jeg forsøkte å ta kontakt flere ganger men det passet aldri. Jeg tok hintet, for å si det sånn. 20 år siden faktisk dette, tenker svært sjelden på henne lenger.

Anonymkode: 63367...60b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Million skrev:

Kan hun ha involvert seg i nok et forhold der mannen er overgriper og kontrollerer henne og hvem hun får ha kontakt med? Det er vanlig at menn som mishandler også kontrollerer og begrenser kvinnens omgangskrets.

Du bør spørre moren hennes eller søsteren om alt står bra til med venninnen, si at det er bare en såkalt velferdssjekk, fordi du ikke har hørt noe fra henne og spør om de har? Og spør om du har riktig telefonnummer til henne eller om hun evt har byttet uten å si noe...

Jeg tror ikke hun har gått inn i noe nytt forhold, hun er plutselig blitt en type «influencer» og legger ut bilder i fleng. Hun har ikke noe godt forhold til familien så vidt jeg vet, foreldrene hennes har jeg knapt vekslet noen ord med siden de tilhører en trosretning(sekt). 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Innimellom må man bare la ting ligge, selv om en ønsker svar så kan en ikke kreve det. For mange mange år siden var jeg forlover for en god venninne, etter bryllupet har vi ikke hatt kontakt. Jeg tenker jeg må ha gjort noe hun ble skuffet over, kanskje gjorde jeg ikke nok - i hennes øyne som forlover. 

Jeg forsøkte å ta kontakt flere ganger men det passet aldri. Jeg tok hintet, for å si det sånn. 20 år siden faktisk dette, tenker svært sjelden på henne lenger.

Anonymkode: 63367...60b

Så utrolig trist. Har aldri hatt uvenner eller mistet vennskap på noen måte slik som dette før, helt uten forklaring. Har «mistet» vennskap pga flytting og for dårlig tid til å pleie vennskap, men aldri uten forklaring på denne måten. 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, spinner skrev:

Spør mannen din

Første jeg tenkte på også. 

Anonymkode: 0e243...fc3

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, spinner skrev:

Spør mannen din

Ts her. 
Han har aldri møtt henne, så skjønner ikke hva han skulle ha med det å gjøre? Vi har snakket en del om denne saken siden jeg fikk vite at hun ikke kom i bryllupet. Om noen antyder at mannen min og hun har noe grums i fortiden så vet jeg at det ikke er tilfelle,( vi bor på en liten plass så folk får desverre ikke ha skjelettene hengende i skapet i fred). 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...