AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #1 Skrevet 3. mars 2020 Føler meg så mislykket i livet, er på vei til jobb nå:( Tviler på at jeg kan noe annet enn å jobbe i butikk i det hele tatt. Følelsen blir ikke noe bedre av å ha en søster med mastergrad og lønna nærmere 1 mill i året. Huff, flere som har den følelsen? Anonymkode: 6b435...7e6 4
Gjest Vegansucks Skrevet 3. mars 2020 #2 Skrevet 3. mars 2020 Jeg syns ikke det er negativt å jobbe i butikk, men om du vil tjene 1 million så får du ta en annen utdannelse, eller åpne butikk selv?
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #3 Skrevet 3. mars 2020 Jobbe på senter er jo koselig det! Synd alle på senter er så hyggelige og gode, har aldri tenkt noe dårlig om de! Ikke se så ned på deg selv, og slutt å sammenlign deg med andre. Det er ikke jobben din eller du som er mislykket, det er tankegangen din som har satt seg fast i et dårlig og giftig, usant spor. Jeg tror at en god hobby med utfordringer og en psykolog kan hjelpe deg. Du må snu tankegangen din til alt du klarer, ikke alt du ikke klarer. Du er masse verdt! Anonymkode: de149...9f5 31
Gjest Dævendøtte Skrevet 3. mars 2020 #4 Skrevet 3. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Føler meg så mislykket i livet, er på vei til jobb nå:( Tviler på at jeg kan noe annet enn å jobbe i butikk i det hele tatt. Følelsen blir ikke noe bedre av å ha en søster med mastergrad og lønna nærmere 1 mill i året. Huff, flere som har den følelsen? Anonymkode: 6b435...7e6 Du har en jobb og du tjener dine egne penger! Å sammenligne seg med andre er det dummeste man gjør. Er mange som jobber på et kjøpesenter og mange som jobber i butikker, man er ikke mislykket av den grunn. Det er ikke jobben som er problemet, det er tankene dine.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #5 Skrevet 3. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jobbe på senter er jo koselig det! Synd alle på senter er så hyggelige og gode, har aldri tenkt noe dårlig om de! Ikke se så ned på deg selv, og slutt å sammenlign deg med andre. Det er ikke jobben din eller du som er mislykket, det er tankegangen din som har satt seg fast i et dårlig og giftig, usant spor. Jeg tror at en god hobby med utfordringer og en psykolog kan hjelpe deg. Du må snu tankegangen din til alt du klarer, ikke alt du ikke klarer. Du er masse verdt! Anonymkode: de149...9f5 Det skal stå SYNS alle på senter er så hyggelige. At det kom "synd" er en trøtt morgentaster og autocorrect sin skyld Anonymkode: de149...9f5 3
Vigdis000 Skrevet 3. mars 2020 #6 Skrevet 3. mars 2020 Husk at når man jobber i butikk har man ofte mulighet til å jobbe seg oppover hvis man gjør en god jobb. Feks om du jobber i en butikkjede kan du jobbe deg opp til å bli butikksjef. Ofte kan man jobbe jeg oppover til stillinger på hovedkontoret også. 6
Alex_rude Skrevet 3. mars 2020 #7 Skrevet 3. mars 2020 Du jobber og står på! Å det er ingenting galt i å jobbe i butikk! Alle kan ikke ha mastergrader. Vit din verdi💙 12
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #8 Skrevet 3. mars 2020 Jeg er som din søster, men skulle gjerne jobbet i en butikk tenker jeg ofte. Har mye overtid, lite tid med barna, mye stress, mye personalansvar osv osv. Det er ikke noe å trakte etter. Selv om jeg har god råd og kan reise på dyre ferier, må jeg likevel sjekke mail. Aldri tid til å slappe av. Kos deg i butikken din du, er sikker på at du gjør en god jobb!! Anonymkode: 8410d...b3f 27
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #9 Skrevet 3. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg er som din søster, men skulle gjerne jobbet i en butikk tenker jeg ofte. Har mye overtid, lite tid med barna, mye stress, mye personalansvar osv osv. Det er ikke noe å trakte etter. Selv om jeg har god råd og kan reise på dyre ferier, må jeg likevel sjekke mail. Aldri tid til å slappe av. Kos deg i butikken din du, er sikker på at du gjør en god jobb!! Anonymkode: 8410d...b3f .. nå er jeg faktisk på do, for å ha 3 min pause etter et møte fra H.. 😅 Anonymkode: 8410d...b3f 7
Alex_rude Skrevet 3. mars 2020 #10 Skrevet 3. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg er som din søster, men skulle gjerne jobbet i en butikk tenker jeg ofte. Har mye overtid, lite tid med barna, mye stress, mye personalansvar osv osv. Det er ikke noe å trakte etter. Selv om jeg har god råd og kan reise på dyre ferier, må jeg likevel sjekke mail. Aldri tid til å slappe av. Kos deg i butikken din du, er sikker på at du gjør en god jobb!! Anonymkode: 8410d...b3f Tro meg. Du ser ikke barna mer av å jobbe i butikk. Mye skiftarbeid og ekstra vakter dersom en vil tjene greit. Å ha råd til ferie uten å snu på kronene er også gull! 7
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #11 Skrevet 3. mars 2020 Du har en viktig jobb, og å gi god service hele dagen er ikke noe alle klarer. Det eneste som betyr noe, er om du trives med jobben din 🙂. Hvis ikke, kan du jo sjekke ut diverse nettstudier eller kveldskurs. Anonymkode: 6ccea...da4 3
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #12 Skrevet 3. mars 2020 Ingenting i veien med å jobbe i butikk! Jeg har mastergrad og jobber på universitetet, som eneste i vennegjengen med utdanning. De andre jobber stort sett i servicebransjen/kafé/flyvertinne/butikk. Og jeg er vel sikkert nesten den som tjener minst, pluss at jeg har studielån. Mine kolleger er også folk med mastergrader, men i staten er det veldig dårlig betalt (vi ligger alle på under 500 000), og det er heller ikke så veldig spennende jobb her på kontoret vårt. Det er sikkert like (lite) givende for mine venninner på deres jobber. Jeg opplever IKKE at det er status med utdanning, og det lønner seg heller ikke alltid økonomisk. Mine venninner som har lang arbeidserfaring (de begynte å jobbe mens jeg drev og studerte) har fått mye erfaring, større ansvar, tjener bra pga turnusarbeid/kveldsvakter/helgevakter. Anonymkode: ff608...048 5
Krok1 Skrevet 3. mars 2020 #13 Skrevet 3. mars 2020 Du er ikke mislykket. Samfunnet vi lever i hauser opp høy utdanning og skyhøye årslønner. Det er dumt. Samfunnet vårt hadde ikke gått rundt uten folk som står i butikk, og andre jobber som ikke får nok applaus. Du er i jobb, du tjener penger, og bidrar. Du kan være stolt av deg selv. 8
Krok1 Skrevet 3. mars 2020 #14 Skrevet 3. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: Ingenting i veien med å jobbe i butikk! Mine kolleger er også folk med mastergrader, men i staten er det veldig dårlig betalt (vi ligger alle på under 500 000), Anonymkode: ff608...048 Det er dette som skaper problemer. 500k er ikke dårlig betalt! Ikke 400k heller. Det er helg gjennomsnittlig. Og det er fordi noen tjener uhorvelig mye penger. De aller fleste ligger rundt dette og mange ligger langt under. Er det KG som gjør at folk tror at 400k er å tjene dårlig? 9
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #15 Skrevet 3. mars 2020 Det er da ingenting galt med å jobbe i butikk. Jeg er 32, uten utdannelse, eier ingenting. Har kun jobbet i barer på useriøse arbeidsplasser. Det skal jeg love deg er trist det! Nå har jeg fått et barn i tillegg. Har søkt høyere utdanning fra høsten for å komme meg ut av den kjipe livssituasjonen jeg har skapt meg. Noen ganger må man bare gjøre endringer i livet. Anonymkode: bfeca...3a6 3
Imperfectionibus Skrevet 3. mars 2020 #16 Skrevet 3. mars 2020 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Føler meg så mislykket i livet, er på vei til jobb nå:( Tviler på at jeg kan noe annet enn å jobbe i butikk i det hele tatt. Følelsen blir ikke noe bedre av å ha en søster med mastergrad og lønna nærmere 1 mill i året. Huff, flere som har den følelsen? Anonymkode: 6b435...7e6 Alle jobber er like viktige. 4
Imperfectionibus Skrevet 3. mars 2020 #17 Skrevet 3. mars 2020 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ingenting i veien med å jobbe i butikk! Jeg har mastergrad og jobber på universitetet, som eneste i vennegjengen med utdanning. De andre jobber stort sett i servicebransjen/kafé/flyvertinne/butikk. Og jeg er vel sikkert nesten den som tjener minst, pluss at jeg har studielån. Mine kolleger er også folk med mastergrader, men i staten er det veldig dårlig betalt (vi ligger alle på under 500 000), og det er heller ikke så veldig spennende jobb her på kontoret vårt. Det er sikkert like (lite) givende for mine venninner på deres jobber. Jeg opplever IKKE at det er status med utdanning, og det lønner seg heller ikke alltid økonomisk. Mine venninner som har lang arbeidserfaring (de begynte å jobbe mens jeg drev og studerte) har fått mye erfaring, større ansvar, tjener bra pga turnusarbeid/kveldsvakter/helgevakter. Anonymkode: ff608...048 Det e bra betalt + at en har flere goder som en ikke har om en jobber i det private. 1
Knirke Skrevet 3. mars 2020 #18 Skrevet 3. mars 2020 Jeg har jobbet på senter selv, og hatet det. Masse sure kunder som klager fordi billigtingene de har kjøpt ikke er like god kvalitet som det som koster 5 ganger mer. Alkoholisert sjef, masse ståing og gåing, dårlig lønn... Nei takk. Det verste var i grunn følelsen av å aldri få brukt hodet. Hjernen trenger utfordringer. Hva andre folk mente om jobben min brydde jeg meg ikke om. Hvor gammel er du? Kan du begynne å studere, evt ta fagutdanning?
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #19 Skrevet 3. mars 2020 Jeg synes det er helt herlig å jobbe i butikk. (Jobber også på kjøpesenter) Heldigvis jobber jeg i en butikk jeg liker - bokhandel med verdens beste arbeidsmiljø. Sjefen er helt fantastisk og det er alltid god stemning på jobb. På kveldene/enkelte dager det er dårlig vær - så kan det bli ganske stille i butikken. Da er det deilig å bare bla igjennom interessante bøker. Kanskje lese noen kapittler eller tre. Jeg trives blandt bøkene og jeg liker godt å rydde og pynte og gjøre butikken fin og spennende. Det beste er derimot at jeg slipper så mye stress og ansvar (selv om høytidene kan være døden). Når jeg er ferdig på jobb er jeg kanskje fysisk sliten - men ikke mentalt sliten, og har fortsatt overskudd til barn og hobbier. Jeg har høyere utdannelse og har hatt flere andre jobber med høyere status og ikke minst høyere lønn enn det jeg har nå. Allikevel foretrekker jeg butikk-jobben min. Ihvertfall akkurat nå. Har riktignok gått ned i stilling for å kombinere det med noe annet jeg brenner for - men klarer ikke å gi helt slipp på stillingen min! Elsker butikken! Jeg vet at det er mange som har sett rart på meg når de har sett meg i butikken. De lurer på hva som har skjedd siden jeg jo jobbet med x og x før. (Som etter deres syn var viktigere og bedre og mer status). 😛 Må vel også nevne at jeg aldri har vært særlig motivert av penger. Selv de gangene jeg tjente godt, så likte jeg å leve enkelt. Jeg bor ikke i en storby, og lønna strekker fint til her jeg bor. Ts, hvis du ikke trives i jobben din så finn på noe annet! Men ikke la status og penger være motivasjonen din, for da tror jeg ikke du vil finne en jobb du oppriktig vil trives med. Ikke fall i den samme fella som mange gjør: De velger jobber de ikke liker fordi den betaler godt. Bare for å kjøpe seg dyre hus og dyre biler og dra på dyre turer (fordi de tror det vil gjøre strevet verdt det) for så å ende opp med å føle seg fullstendig fanget og miserabel. Anonymkode: bc068...44f 11
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #20 Skrevet 3. mars 2020 56 minutter siden, Vegansucks skrev: Jeg syns ikke det er negativt å jobbe i butikk, men om du vil tjene 1 million så får du ta en annen utdannelse, eller åpne butikk selv? Får man så mye av å drive butikk? Anonymkode: 9b1c6...d01
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå