AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #1 Skrevet 3. mars 2020 Pga ombygging får vi nå endelig mulighet til å sette inn mer kjøkkeninnredning på kjøkkenet vårt som i utgangspunktet har altfor lite skapplass. MEN... Det er tilnærmet umulig å finne den innredningen vi har! Produsent skal undersøke ytterligere, men vi er også åpne for andre løsninger, siden vi egentlig vil ha mer lys på kjøkkenet, og innredningen vi har stjeler mye lys. Innredningen vi har er i fantastisk kvalitet, så vi har ikke råd til å bytte den ut uten å redusere kvaliteten, noe som frister lite. Hva ville dere gjort? Gått for noe som ligner? Noe helt annet? Noe hvitt og anonymt? Åpne for alle slags ideer her og gjerne bilder. Innredningen skal stå langs en vegg som per i dag er tom, så den blir ikke koblet sammen med eksisterende innredning. Vi skal ha mer skapplass/skuffer. Anonymkode: 69302...a89
Fone Skrevet 3. mars 2020 #2 Skrevet 3. mars 2020 Jeg hadde gått for komoder/skap i steden for vanlig kjøkkeninnredning da 😊 da kan en ta noe som passer uten at det må være helt likt. 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #3 Skrevet 3. mars 2020 Du kan kjøpe et stort, fint skap? Anonymkode: 1f69d...942
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #4 Skrevet 3. mars 2020 Hva med å supplere med høyskap fra en annen kjøkkenprodusent. De kan matche i fargen, men må jo ikke det engang. Å bruke stort og fint barskap eller sjenk for lagring, kan jo også være en ide? eksempel på ikke-modull kjøkken - https://www.dagbladet.no/tema/dette-kjokkenet-finner-du-ikke-i-katalogene/63318773 Anonymkode: fc846...b06
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #5 Skrevet 3. mars 2020 Min beste råd er å gå for skuffer! Mange skuffer! Bytt gjerne hele kjøkkenet. Anonymkode: 53669...d68
Krok1 Skrevet 3. mars 2020 #6 Skrevet 3. mars 2020 Sjekk finn.no. Fant flere deler av vårt utgåtte kjøkken der
Leeloo Skrevet 3. mars 2020 #7 Skrevet 3. mars 2020 Det kommer jo litt av på hvordan den eksisterende innredninger er, men om dere velger en enkel innredning med glatte fronter på den nye delen, ev. i en farge (sort/grått/mørkeblått) om det passer inn, og så bytter ut alle benkeplatene slik at de matcher? Om dere ikke trenger benkeplass (går det egentlig an?) kan dere ev. gå for høyskap på hele veggen (med uttrekkbar innredning). Jeg ville nok gått for skuffer, mer benk og åpne hyller over for mest mulig luft og lys. Finner man ikke noe som er likt er det vel bedre å bryte helt enn å få det nesten, men ikke helt, likt. Har dere glatte hvite fronter fra før ville jeg kanskje gått for tre på den nye delen f.eks. Det kommer litt an på hvor mye penger dere skal bruke også, det har kommet utrolig mye kult. Pinterest er genialt for inspirasjon, jeg ville laget meg en tavle der.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #8 Skrevet 3. mars 2020 Vi vil ha mange skuffer ja. Vi ønsker gjerne å ha benkeplate, eventuelle få bygget inn plass til mikro etc som i dag står på en ikeabenk. I dag har vi Malmkommoder stående, men de er ikke godt egnet til kjøkkenutstyr, de er ikke dype nok og litt for brede slik at det bare blir kaos. Tror ikke de er stødige nok til å eventuelt ha tunge ting i heller? Det er også upraktisk mtp søl, har en vannskade allerede. Å bare kjøpe et vanlig skap gjør jo at vi ikke får praktiske skuffer, og jeg har uansett ikke sett noen skap som kan egne seg? Kjøkkenet vårt er brunt, og siden vi helst trenger noe som ikke stjeler lys vurderer vi å finne hvit kjøkkeninnredning med helt slette flater. Men kan det bli rart? Forslag til stikkord jeg kan søke på? Anonymkode: 69302...a89
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #9 Skrevet 3. mars 2020 2 hours ago, Leeloo said: Det kommer jo litt av på hvordan den eksisterende innredninger er, men om dere velger en enkel innredning med glatte fronter på den nye delen, ev. i en farge (sort/grått/mørkeblått) om det passer inn, og så bytter ut alle benkeplatene slik at de matcher? Om dere ikke trenger benkeplass (går det egentlig an?) kan dere ev. gå for høyskap på hele veggen (med uttrekkbar innredning). Jeg ville nok gått for skuffer, mer benk og åpne hyller over for mest mulig luft og lys. Finner man ikke noe som er likt er det vel bedre å bryte helt enn å få det nesten, men ikke helt, likt. Har dere glatte hvite fronter fra før ville jeg kanskje gått for tre på den nye delen f.eks. Det kommer litt an på hvor mye penger dere skal bruke også, det har kommet utrolig mye kult. Pinterest er genialt for inspirasjon, jeg ville laget meg en tavle der. Takk for gode tips! 😀 Jeg er skikkelig dårlig på interiør, har ingen sterke meninger og syns dette er litt vanskelig. 🙈 Anonymkode: 69302...a89
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #10 Skrevet 3. mars 2020 Jeg tror jeg ville valgt noe helt annet enn det dere allerede har. Spør en kjøkkenkonsulent f.eks? Eller sjekk på Pinterest etter gode idéer. Hvilken stil har dere i dag? Kanskje noen her har gode forslag om du kan legge ut bilde av enten eget kjøkken eller noe som ligner? Fant ikke så mange eksempler på hva jeg tenker på, men her er ett: https://images.app.goo.gl/U4JxRqk99Po6Kvh8A Anonymkode: 36b3c...d70
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #11 Skrevet 3. mars 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi vil ha mange skuffer ja. Vi ønsker gjerne å ha benkeplate, eventuelle få bygget inn plass til mikro etc som i dag står på en ikeabenk. I dag har vi Malmkommoder stående, men de er ikke godt egnet til kjøkkenutstyr, de er ikke dype nok og litt for brede slik at det bare blir kaos. Tror ikke de er stødige nok til å eventuelt ha tunge ting i heller? Det er også upraktisk mtp søl, har en vannskade allerede. Å bare kjøpe et vanlig skap gjør jo at vi ikke får praktiske skuffer, og jeg har uansett ikke sett noen skap som kan egne seg? Kjøkkenet vårt er brunt, og siden vi helst trenger noe som ikke stjeler lys vurderer vi å finne hvit kjøkkeninnredning med helt slette flater. Men kan det bli rart? Forslag til stikkord jeg kan søke på? Anonymkode: 69302...a89 Begynn med å søke på kitchen på pinterest og let deg frem. Brunt kjøkken, lyst eller mørkt? Benkeplate? Profilert? Hvilken farge er resten av kjøkkenet? Tenker umiddelbart at det enkleste er en enkel, heldekket slett vegg med skap og skuffer. Eventuelt en halv vegg/deler av vegg i hvitt, med enkeltelementer som knytter kjøkkenet sammen. Feks samme type benkeplate. Ville ikke gått for noe annet i brunt. Ville også unngått at det blir for likt, hvis dere ikke får det helt likt. Men alt kommer an på hva dere har fra før, og hva dere liker Anonymkode: 37152...68a
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #12 Skrevet 3. mars 2020 Jeg anbefaler interiørarkitekt, de ser ofte fine løsninger. Men en skikkelig en. Det florerer dessverre av hobby-interiør-spirer, som er hekta på det som er inn, og tror alle vil ha det likt. Og gjerne en som har noen kontakter, vår får alltid møbler og løsninger til redusert pris, så tjener raskt inn honorarene når vi bruker henne. Anonymkode: 00146...a88
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #13 Skrevet 3. mars 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg tror jeg ville valgt noe helt annet enn det dere allerede har. Spør en kjøkkenkonsulent f.eks? Eller sjekk på Pinterest etter gode idéer. Hvilken stil har dere i dag? Kanskje noen her har gode forslag om du kan legge ut bilde av enten eget kjøkken eller noe som ligner? Fant ikke så mange eksempler på hva jeg tenker på, men her er ett: https://images.app.goo.gl/U4JxRqk99Po6Kvh8A Anonymkode: 36b3c...d70 Takk for link, det var et fint eksempel! Sliter med å finne bilder av noe som ligner. Kjøkkenet vårt er ikke så pent (sånn helhetlig hvis man tenker rom), det er stygge gulv (ja, gulv i flertall... På ETT rom), dårlig romløsning og ørten ulike møbler i desperasjon etter å få nok plass. Så håpet er jo å kvitte oss med de andre møblene (Malmkommoder, Bestå- og Billyhyller) og heller få skikkelig kjøkkeninnredning samlet på en vegg. På sikt skal gulvet byttes ut så vi har ett gulv, men det kan fort ta noen år. Jeg tror tidligere eier har vært på restesalg da han pusset opp og mistenker at kjøkkenet også er fra et sånt restesalg. 27 minutter siden, AnonymBruker said: Begynn med å søke på kitchen på pinterest og let deg frem. Brunt kjøkken, lyst eller mørkt? Benkeplate? Profilert? Hvilken farge er resten av kjøkkenet? Tenker umiddelbart at det enkleste er en enkel, heldekket slett vegg med skap og skuffer. Eventuelt en halv vegg/deler av vegg i hvitt, med enkeltelementer som knytter kjøkkenet sammen. Feks samme type benkeplate. Ville ikke gått for noe annet i brunt. Ville også unngått at det blir for likt, hvis dere ikke får det helt likt. Men alt kommer an på hva dere har fra før, og hva dere liker Anonymkode: 37152...68a Ja, ser også for meg en heldekket vegg med skuffer/skap, muligens i hvitt med helt slette dører. Jeg liker det egentlig ikke, men tror noe annet kan bli rotete. 24 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg anbefaler interiørarkitekt, de ser ofte fine løsninger. Men en skikkelig en. Det florerer dessverre av hobby-interiør-spirer, som er hekta på det som er inn, og tror alle vil ha det likt. Og gjerne en som har noen kontakter, vår får alltid møbler og løsninger til redusert pris, så tjener raskt inn honorarene når vi bruker henne. Anonymkode: 00146...a88 Hva betaler dere for det? vurderer det sterkt, håper mannen er enig. Anonymkode: 69302...a89
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #14 Skrevet 3. mars 2020 https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=132747101 Slikt er det vi har! Men med mye dårligere løsning, langt færre skap, ingen skuffer nesten... Og større kjøkken. 😂 Skjønner ikke at det er mulig å ha en så dårlig løsning som vi har mtp at vi har et stort kjøkken. Anonymkode: 69302...a89
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #15 Skrevet 3. mars 2020 Hvilken veggfarge? Er det et alternativ å male gulvet hvitt, friske opp taket i hvitt og veggene i hvitt, og ha en mørk heldekkende kjøkkenvegg (evt delvis dekkende), feks IKEA küngsbacka i antrasitt? Eller et ikeakjøkken i grønt? Og eventuelt investere i mer belysning? Anonymkode: 37152...68a
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #16 Skrevet 3. mars 2020 5 minutter siden, AnonymBruker said: Hvilken veggfarge? Er det et alternativ å male gulvet hvitt, friske opp taket i hvitt og veggene i hvitt, og ha en mørk heldekkende kjøkkenvegg (evt delvis dekkende), feks IKEA küngsbacka i antrasitt? Eller et ikeakjøkken i grønt? Og eventuelt investere i mer belysning? Anonymkode: 37152...68a Hvite vegger. Vi ønsker ikke hvitt gulv, på sikt skal vi ha samme gulv som vi nylig har satt inn i nyoppusset del av huset. Mørk heldekkende vegg funker ikke, det kommer til å stjele altfor mye lys. Vi har mye belysning, men det er allerede for mørkt, og nå har vi jo en hvit vegg som skal dekkes til. Vi har "mistet" 3 vinduer i prosessen, derfor det har blitt så mørkt. Takk for konkrete tips! 😀 Anonymkode: 69302...a89
Eneri Skrevet 3. mars 2020 #17 Skrevet 3. mars 2020 Vi hadde lignende problemstilling for mange år siden. Vi endte med å tegne selv et stort skap med noe skuffer i ulike størrelser, samt hyller øverst i skapet. Vi leverte tegninger og en skapfront og skuffefront fra eksisterende innredning til et snekkerverksted som så bygget skap med lik utforming på frontene som det vi hadde. Vår innredning var hvit så ingen fargeutfordring. Ble såååå fornøyd med det store skapet, spesielt fordi jeg tegnet ei hylle med vertikale 'skillevegger' som gjorde at vi kunne sette store fat på høykant og lett få tak i det fatet vi trengte uten å løfte av en hel stabel først.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #18 Skrevet 3. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvite vegger. Vi ønsker ikke hvitt gulv, på sikt skal vi ha samme gulv som vi nylig har satt inn i nyoppusset del av huset. Mørk heldekkende vegg funker ikke, det kommer til å stjele altfor mye lys. Vi har mye belysning, men det er allerede for mørkt, og nå har vi jo en hvit vegg som skal dekkes til. Vi har "mistet" 3 vinduer i prosessen, derfor det har blitt så mørkt. Takk for konkrete tips! 😀 Anonymkode: 69302...a89 Da ville jeg prøvd å søke på two tone kitchen cherry eller lignende på pinterest, og se om du finner noe du liker Anonymkode: 37152...68a
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #19 Skrevet 3. mars 2020 31 minutter siden, Eneri said: Vi hadde lignende problemstilling for mange år siden. Vi endte med å tegne selv et stort skap med noe skuffer i ulike størrelser, samt hyller øverst i skapet. Vi leverte tegninger og en skapfront og skuffefront fra eksisterende innredning til et snekkerverksted som så bygget skap med lik utforming på frontene som det vi hadde. Vår innredning var hvit så ingen fargeutfordring. Ble såååå fornøyd med det store skapet, spesielt fordi jeg tegnet ei hylle med vertikale 'skillevegger' som gjorde at vi kunne sette store fat på høykant og lett få tak i det fatet vi trengte uten å løfte av en hel stabel først. Oi, det var lurt! Det skal jeg jammen ha i tankene! 31 minutter siden, AnonymBruker said: Da ville jeg prøvd å søke på two tone kitchen cherry eller lignende på pinterest, og se om du finner noe du liker Anonymkode: 37152...68a Det skal jeg gjøre. Anonymkode: 69302...a89
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå