Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det slik at mange som har det vondt psykisk heller vil høre " stakkars deg" , " hvordan har du det?" og all slik dilling istedet for konstruktive råd? Kommer man med råd så er man en ufølsom bedreviter! 

Hvorfor?

Anonymkode: dc0c2...cf5

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Av og til er det godt å bli sett og få fortelle hvor jævliå fortelle hvor jævlig man egentlig har det. 

Anonymkode: 4ffa7...36b

• Liker 1
Skrevet

Jeg vil ikke høre ‘stakkars deg’. Det hjelper meg ingenting. Jeg ønsker likevel å bli møtt og forstått. Jeg kan forstå at råd er ment vel, men noen ganger så trenger jeg ikke at folk prøver å løse problemene mine. Jeg trenger kanskje bare litt ekstra nærhet, trøst eller en klem. 

• Liker 2
Skrevet

Enig med Gorilla over her, jeg vil ikke møtes med medlidenhet, men jeg ønsker å bli forstått. Råd er vel og fint, men det får jeg i stor grad av helsepersonell. Det som kan bli vanskelig med råd er at de er ofte mye av det samme, og at de ofte, dessverre, blir litt for simple/enkle. Ja, det har jeg prøvd, og ja, det også. Og det, og det. 

Ingenting vondt ment mot noen som gir råd, men noen ganger trenger bare personen å bli lyttet til og forstått.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...