AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #1 Skrevet 3. mars 2020 Samboer og jeg tenkte å starte prøvingen på nr to fra mai av og håper på en 2021 baby. Jeg går på Vinelle (samme som cerazette, bare den jeg får fra apoteket istedenfor?) nå og ser at folk blir relativt raskt gravide etter pilleslutt. Første ble laget på p-piller så jeg aner ikke hvor lang en evt prøveperiode kommer til bli, men kan det være en fordel å slutte allerede nå og bruke feks kondom frem til mai? Eller går virkestoffet så fort ut av kroppen at jeg like gjerne kan gå på dem i 2 mnd til? erfaringer? Anonymkode: de217...c2f
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #2 Skrevet 3. mars 2020 jeg ville ha sluttet på pillen og brukt kondom i mellomtiden. Slik at kroppen får stabilisert seg og får en normal syklus. Anonymkode: 525ef...79d
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #3 Skrevet 3. mars 2020 Kommer litt an på hvor utålmodige dere er. Hos mange bruker kroppen litt tid på å stabilisere seg etter hormonprevansjon, og det er lettere å treffe eggløsning om du lar syklusen stabilisere seg først. Jeg sluttet på pillen noen måneder før vi begynte å prøve, og ble gravid på første forsøk. Anonymkode: 13e04...3b3
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #4 Skrevet 3. mars 2020 Jeg sluttet på pillen 13.februar og skjønner ingenting av syklusen min foreløpig. Vet ikke når jeg har eggløsning eller kan forvente mens. Tar nok litt tid før jeg kommer inn i en normal syklus. Om dere tenker å starte prøvingen i mai kan det være lurt å slutte nå, ja. Anonymkode: e2326...7d0
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #5 Skrevet 3. mars 2020 Virker som det er veldig individuelt hvor lang tid det tar å få stabil syklus etter p-pilleslutt. Vi vil også starte aktiv prøving i mai, så jeg har allerede kastet pillebrettet. Anonymkode: 32d1b...e83
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #6 Skrevet 3. mars 2020 Jeg sluttet i november og har fortsatt ikke fått mensen.. ville absolutt sluttet nå, ting kan ta lang tid Anonymkode: 1309e...68d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå