Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 
Jeg fikk beskjed igår på arbeidsplassen min at de kutter ned på timene mine. Dvs 2 timer hver tirsdag. Dette fikk jeg beskjed om IGÅR for det trer i kraft allerede idag. Det står riktig nok i kontrakten min at de kan endre på arbeidstimene mine. Det har blitt snakket løst om at muligens en eller annen gang at de må trappe ned på timer. Men at de skal kunne bestemme det over natta omtrent og at jeg får beskjed dagen før syns jeg er utrolig dumt. Har de lov til å gjøre dette? Eller er det bare jeg som overreagerer??

Anonymkode: 8bae1...733

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er du organisert så ta kontakt med fagforeningen, er du ikke organisert så er dette grunnen til at du burde vært det. 

Anonymkode: 3dde4...fed

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det står i kontrakt at det kan endres ved behov, så har du jo i prinsippet ingen garanterte faste timer, så tror nok det er vanskelig å komme noen vei med det. Men aldri feil å spøre tillitsvalgt for sikkerhets skyld. 

Anonymkode: 526c4...ce5

AnonymBruker
Skrevet

om det står i kontrakten din så har de lov ja

Anonymkode: 384b4...0e0

Skrevet

Hvis du ikke har en kontrakt som sier noe om et bestemt antall timer, og i tillegg sier at de kan endre på timene dine så tror jeg nesten du bare må finne deg i endringen, altså...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...