Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært på samme arbeidssted i noen år, og har de siste to årene vært på engasjement/vikar i en annen avdeling enn der jeg egentlig ble ansatt. Skulle etter planen tilbake til «gamlejobben» i vår, men har ikke ønsket det, og har søkt og fått jobb og slutter om noen uker. Jeg var veldig klar på at jeg ikke ønsket meg tilbake(lei av arbeidsoppgaver, og ikke vært i jobben på to år), og spurte rundt om d var muligheter for å bli der jeg er, ev en annen avdeling på huset m noen av de arbeidsoppgavene jeg har nå. Det var ikke mulig. Heldigvis fikk jeg ny spennende jobb på første forsøk og går opp masse i lønn og gleder meg egentlig.

MEN nå etter at jeg sa opp har de opprettet to stillinger i den seksjonen jeg er i og flyttet to interne dit. Den ene har begynt og den andre kommer rett etter at jeg slutter. Stillingene ble ikke utlyst, og en av grunnene til at personene har fått jobb, er at jobben min var redde for å miste deres kompetanse, (hun ene har ikke fast jobb, og den andre var en direktør som trengte «lettere» arbeidsoppgaver).  Disse to personene skal begge jobbe med mye av det samme som jeg har gjort i to år. Jeg har bare fått skryt i stillingen. 
Dette gjør at jeg nå bare er lei og trist og har null motivasjon eller selvtillit på jobb. De visste at de også kom til å miste meg dersom jeg måtte tilbake til gamle jobben, og nå snakker de masse om hvor flott det er at de får beholde disse to.  Dette betyr jo at de andre er mer «verdifulle» for firmaet, og sånn er det jo bare. Alle sier samtidig at det trist at jeg slutter, og er glade på mine vegne for at jeg fikk ny bra jobb. 

Jeg er egentlig ikke sur og bitter, de andre folka er flinke, og firmaet må jo velge de beste. Er bare så kjedelig å avslutte mange fine år med å være utslitt på jobb, grine på do og ikke kunne snakke med noen på jobb om det(da virker jeg jo bare bitter). Har bare uker igjen, og hadde inntil dette skjedde tenkt å få avsluttet alle småprosjekter, ha hyggelige lunsjer, og generelt avslutte bra både faglig og sosialt. Nå går jeg tur alene i lunsjen hver dag i stedet. Prøver å ta meg sammen være motivert og flink hver dag, men har tydeligvis gått på en liten smell pga dette, noe som er ulikt meg..  kolleger har spurt hva det er med meg, men jeg svarer bare unnvikende. og det gjør det bare verre.. 

ville dere sagt noe til noen? Eller har noen tips til hvordan jeg kan snu tankegangen?

Jeg veit at den fysiske reaksjonen min bare er teit, men og jeg burde kunne ta meg sammen. Og at ting blir bra. Likevel, ukesvis m grining på jobb uten at noen skal se det er slitsomt, og et lite forsøk på å gjøre noe er å skrive her! 

Anonymkode: 9192c...883

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mulig jeg misforstår, men er du «bitter» fordi du slutter i en jobb du ikke vil ha fordi de har funnet noen andre til å ta over? Rett meg om jeg tar feil. 

Anonymkode: ddc8f...d1c

• Liker 6
Skrevet

Har du ikke venner eller partner du kan snakke om det til? Du bør snakke med noen.

Jeg tenker at her er det mye du ikke vet. Kanskje er nettopp det at du forsvinner et incentiv til å ikke miste noen flere? Uansett så skjønner jeg at det ikke føles noe bra. Hvis du klarer ville jeg prøvd å tenke at det var meningen at jeg skulle slutte i denne jobben og begynne i den nye. Du får mer lønn! Du får en spennende jobb! Også er det vanlig med mye følelser rundt jobbskifte! Det er nytt og litt skummelt! Prøv i alle fall å være sammen med de kollegaene du liker. De ville nok helst at du ble og det er ikke de som har bestemt dette. Jeg tror du kommer til å være så fornøyd med byttet et år fra nå. Men det er en stor endring, det er lov å føle seg trist og lei.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du føler deg ikke verdsatt og verdifull nok, at du var noe for firmaet. Forstår hva du mener.

Vanskelig å vite om disse 2 stillingene var planlagt å opprette etter du sa opp jobben din. Men i et firma er så er jo ikke alle like verdifulle, vi er i arbeidslivet. Det er ikke noen fritidsklubb eller vennegjeng man er i, dette er viktig å lære seg. Ikke ta arbeidslivet for alvorlig, ikke bruk for mye tid og krefter på det. Fordi når alt kommer til alt så er du bare arbeidskraft som kan erstattes.

Bare at du skriver om det letter nok litt for deg mentalt, uansett så kunne du snakket med noen om det. Aner ikke din alder, men synes du overdriver litt. Men alle reagerer forskjellig.

Så, ikke ta det for alvorlig! :) Du er snart i ny jobb!

Anonymkode: 28d4f...999

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns det er rart at du ikke tolker det som at jobben har skjønt at de måtte prøve å beholde folk nettopp fordi de ser de mister flinke folk som deg når de ikke henger med i svingene! Du er jo nettopp en del av motivasjonen deres for å beholde andre. Det kan godt være disse andre har ymtet frempå om andre arbeidsoppgaver og derfor skjønner ledelsen at her må de være på ballen. De kunne like godt mistet flere dyktige folk enn deg.

Bruk heller tiden på å glede deg til ny jobb, spennende oppgaver og mer lønn. 

Anonymkode: 88ad7...c61

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...