Gå til innhold

Komme over kjærlighetssorg toxic forhold NÅ

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

tittelen sier vel det meste. Er krise og en slags avhengighet. Sitter fast i traumabond og kjenner det virkelig på kroppen. Hjelp taes godt imot fra alle kanter! Takk på forhånd

Anonymkode: 6560a...4c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Gå for null kontakt, reis på ferie eller bo hos en venninne en måned eller to hvis du kan! Helst bytt nummer så du ikke ser hans tryglinger og søte løgner og tomme løfter noe mer!

Det føles helt forferdelig de første ukene men så begynner du å merke at du ikke er like mye usikker og anspent, den følelsen skal du holde fast i og minne deg på hver gang savnet kommer. Si til deg som selv hver dag at du ikke skal tilbake til den lidelsen og onde sirkelen igjen! Når du prøver å glorifisere han og tenke at han var jo snill og, så gi deg selv en smekk på hånda, du kan bruke strikk rundt håndleddet, og si til deg selv at det var han søren meg ikke så mye vondt han gjorde deg!

Jeg fikk endelig min frihet og håper du klarer å unne deg selv din frihet og ditt beste også. Vær sterk søster

Anonymkode: 92382...dd3

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig å komme over sorgen umiddelbart, men det vil bli bedre. Jeg tror det er viktig å tillate seg å være lei seg for å bearbeide sorgen. Ride the wave...  Jeg føler meg helt avhengig av min ex også, vært slutt i 3 uker og jeg må ta meg sammen for å ikke ta kontakt. Jeg har så ekstremt lyst, men det vil ikke gjøre meg noe godt. Vi hadde et brutalt brudd, og jeg fikk ikke «closure». Men den må jeg gi meg selv. Har en liten notatbok jeg skriver i. Tanker og følelser. Hva jeg vil si til han, lister over hvorfor han ikke var bra for meg. Det er godt å fokusere på det negative, få han vekk fra Mr. perfect.

klem til deg!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Man må bare stå i det. «Ride The wave out» det blir bedre. Har så lyst til å ringe min ex også, må virkelig anstrenge meg for å ikke ta kontakt. Han kan ikke gi meg det jeg trenger akkurat nå, så da er det best å holde seg unna. Vet hvor tøft det er, men det vil bli bedre med tiden, selvom det ikke føles sånn akkurat nå. Her er det snart 5 uker siden sist vi hadde kontakt, å det er vondt ennå. Går ikke en dag, uten at jeg tenker på han og oss.

Anonymkode: a202a...119

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man må bare stå i det. «Ride The wave out» det blir bedre. Har så lyst til å ringe min ex også, må virkelig anstrenge meg for å ikke ta kontakt. Han kan ikke gi meg det jeg trenger akkurat nå, så da er det best å holde seg unna. Vet hvor tøft det er, men det vil bli bedre med tiden, selvom det ikke føles sånn akkurat nå. Her er det snart 5 uker siden sist vi hadde kontakt, å det er vondt ennå. Går ikke en dag, uten at jeg tenker på han og oss.

Anonymkode: a202a...119

Ikke glem alt det vonde når du drømmer om det gode! Om to måneder er du ute av blendelsen og avhengigheten, hold ut du også!

Anonymkode: 92382...dd3

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette er kun min erfaring, og ikke noe vitenskapelig, det er mer basert på min personlighet. Jeg var av og på med en jævel i 4,5 år, han dro meg alltid inn igjen, men jeg klarte å komme over han på ca 4 uker.

Jeg bestemte meg for at nå var det nok. Familien min led på mine vegne, venner var lei, jeg var sint. Jeg SKULLE få det til. Så jeg gjorde det til en konkurranse med meg selv. Hver gang jeg ville svare, men lot vær, så "vant" jeg. Hver gang jeg begynte å romantisere han, men kuttet ut tankene, så "vant" jeg. Jeg begynte å omtale han som eksen, jeg sa til folk at det var over (da hadde jeg ingen vei tilbake). Jeg hadde en lang liste med grunner for at han ikke skulle inn i varmen igjen, denne leste jeg høyt for meg selv om det ble krise. Det hjalp. Han hadde en teknikk for å fiske meg inn igjen som gikk ut på at han rota/lå med andre jenter, og passet på at jeg fikk vite det. Det skulle vekke konkurranseinstinktet mitt, og det funket jo før. Men nå tenkte jeg bare "det var trist for henne. Håper han forelsker seg, så jeg får være i fred".

Det var beinhard jobbing. Alle mine automatiske tanker, mine impulsive handlinger og gamle vaner måtte brytes. De måtte endres, en etter en. Jeg gjentok mantraer for meg selv konstant. Jeg vendte meg selv på tanken om at han også skulle videre, og bli sammen med noen andre. Jeg måtte kvitte meg en 5-6 felles venner som nesten jobbet for han, fortalte meg ting jeg ikke ville vite.

Jeg tvang også meg selv til å leve som om jeg var singel. Det vil si, at når noen andre viste interesse, så ble jeg med på date. Jeg satt ikke lenger og "reserverte" meg selv for han. Dess flere steg jeg tok, dess færre veier tilbake.

Håper noe av dette kan hjelpe. 

Anonymkode: 45fed...2da

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Mange gode råd her så ta det til deg TS. Jeg hadde en sånn drittsekk i livet mitt i 4 år, men det er nå to år siden nullkontakt. Jeg fikk heller ingen closure, men fikk til en avslutning via nett for 2 år siden. Det var helt jævlig, og det gjør fortsatt vondt. Men jeg har holdt nullkontakt og det går bedre etterhvert. Men jeg er overrasket over hvor lang tid dette tar, men det trenger ikke ta så lang tid for alle sikkert. Anbefaler deg å følge bloggen Psykopati og kjærlighet med Daniel Sundkvist. Den har hjulpet meg så mye underveis. Han har også videoer med livesendinger på youtube. Søk på Psykopati og kjærlighet under youtube. Han er så utrolig flink og forklarer så godt. Han har selv vært i forhold med tre psykopater så han vet hva han snakker om.. Han er homofil, men det spiller ingen rolle for psykopater er helt like uansett legning. Ønsker deg lykke til og hold ut så blir det bedre!

Anonymkode: 45180...f20

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det kan ta litt tid. Har nesten gått 4 måneder siden han avslutta. Fikk ingen god forklaring, men jeg tror han ble redd når jeg krevde noe mer. Det blir sakte men sikkert bedre dag for dag, men det var noe med han som har gitt meg den verste kjærlighetssorgen jeg har opplevd. Har hele tiden håper på at han ville ta kontakt. Men så sendte jeg en forespørsel på snap som ikke ble besvart. Det var nok det beste som kunne skje, for nå endelig etter 4 måneder er jeg på vei videre. Men kommer nok til å savne han i lang tid. Savnet blir gradvis mindre.

Anonymkode: 46ffd...816

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vær obs på at han kan ligge og vake i LANG tid etterpå. 

Jeg hørte fra min ÅTTE år etter at det var noe romantisk mellom oss, 6-7 år helt uten kontakt. Da var han i gang med teknikkene sine og håpte de funka som sist. 

Det blei 2 fæle døgn med mye grubling fra mi side, men jeg SVARTE IKKE. Ingen respons. Nada. 

Han skal ikke få ødelegge det nye livet mitt. 

Anonymkode: 9400e...5c9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mista interessen selv og gikk. Syntes han ble mer og mer ynkelig, kjente jeg satt og gjespet og himlet med øya når han kastet bort min dyrebare alenetid på kvelden med to timers telefonmonolog med bare selvskryt, rør og svada; enda et tilbud om milionkontrakt i utlandet (ble aldri no av) og blæddi blæ. Han var så sykt intens på alle måter. Fikk ikke puste.

Kan det hjelpe deg å fokusere på hans teite sider?

To år har snart gått. Jeg har nada nix følelser for han-de forsvant før jeg gikk. Men jeg kan fremdeles slite med hukommelse, søvn og konsentrasjon, samt er kronisk sliten. Så det er ingen snarvei ut av dette

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...