StorGutten4500 Skrevet 2. mars 2020 #1 Skrevet 2. mars 2020 I det siste leser jeg mye om folk som har utført selvmordsforsøk, eller noen som har gjort det og lykkes med å gjennomføre det. I gjennomsnitt er det 600 som tar sitt eget liv. Hvordan er det mulig, når Norge er et av verdens lykeligste land? Allah (S.W.T) den allmektige sier i Quran: "Whoever turns away from my remmembrence, he will indeed live a depressed life, and on the day of resurrection, we will raise him up blind". 20:124 Dette verset er et ekte bevis på at det ikke er gjennom rikdom eller matierelle goder man finner sann lykke. Tvert imot er det ved å huske skaperen, menneskets sjel finner ro og glede!
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #2 Skrevet 2. mars 2020 Religiøse fanatikere og fanatiske sekter får påta seg skylden for noen av disse selvmordene. Anonymkode: c51c2...936 3
Hr. Aktiv Skrevet 2. mars 2020 #3 Skrevet 2. mars 2020 Vi har f.eks verdens verste barnerettsapparat der far blir fratatt sine barn og kansje aldri får se dem mens han trekkes for store summer av lønnen og for alltid vil være gjeldsslavve uavhengig om han har fått medhold i retten. Her har du en grunn. Så har du antallet folk som driver med selvmedisinering av stoffer de har kjøpt på sort resept over internett. Her ligger det mange falne krigere. Så har du det jaget etter å være mest perfekt (instabobla). Her ligger resten av de som er igjen som ikke falt på de to første alternativene.
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #4 Skrevet 2. mars 2020 Ingen har spurt meg om hvor lykkelig jeg er så sånne statestikker er jo bare tull. Hvor mange her har blitt ringt å spurt om det og er med i statestikken? Ingen tenker jeg. Alle vet at folk uansett land kan ha mentale problemer, og desverre er det gjerne sånn at de landene med mest materialistisk goder har mere depresjon enn andre land. I fattige land er de lykkelig bare de får en sko å leke med. Her kutter jenter seg fordi de ikke har råd til fillers og guttene ikke vil ha de til noe annet enn bruk og kast sex. Følelsen av utilstrekkelighet er enorm blandt spesielt unge og unge voksne i landet vårt. Anonymkode: 32ef3...230
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #5 Skrevet 2. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Religiøse fanatikere og fanatiske sekter får påta seg skylden for noen av disse selvmordene. Anonymkode: c51c2...936 Du glemte homofobe og rasister. Anonymkode: 32ef3...230 2
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #6 Skrevet 2. mars 2020 3 minutter siden, Hr. Aktiv skrev: Vi har f.eks verdens verste barnerettsapparat der far blir fratatt sine barn og kansje aldri får se dem mens han trekkes for store summer av lønnen og for alltid vil være gjeldsslavve uavhengig om han har fått medhold i retten. Her har du en grunn. Så har du antallet folk som driver med selvmedisinering av stoffer de har kjøpt på sort resept over internett. Her ligger det mange falne krigere. Så har du det jaget etter å være mest perfekt (instabobla). Her ligger resten av de som er igjen som ikke falt på de to første alternativene. Barnevernet har ført til ett forelder selvmord. Fengselvesenet derimot har ført til mange selvmord, hver måned tar noen i fengsel livet sitt og måten kriminelle straffes på er fullstendig ødeleggende for psyken. Det er ikke rehabilitering, men ytterligere nedbrytning. Anonymkode: 32ef3...230
Hr. Aktiv Skrevet 2. mars 2020 #7 Skrevet 2. mars 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Barnevernet har ført til ett forelder selvmord. Fengselvesenet derimot har ført til mange selvmord, hver måned tar noen i fengsel livet sitt og måten kriminelle straffes på er fullstendig ødeleggende for psyken. Det er ikke rehabilitering, men ytterligere nedbrytning. Anonymkode: 32ef3...230 Tenker ikke på barnevernet. Tenker på forskjellsbehandlingen mellom mor og far i barnefordelingssaker. Det er en rettspraksis som er helt på jordet.
StorGutten4500 Skrevet 2. mars 2020 Forfatter #8 Skrevet 2. mars 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Religiøse fanatikere og fanatiske sekter får påta seg skylden for noen av disse selvmordene. Anonymkode: c51c2...936 Hvis man er genuin og er virkelig på utkikk etter å finne sanheten, anbefaler jeg å lese Quran. Les det gjerne med et åpent. Har du på tro på Allah, vil du aldri stresse om verden kollapser sammen.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #9 Skrevet 3. mars 2020 Åndelig tomhet er svaret for på sikt uten det gir ikke livet noe mening. Å gå på jobb, betale regninger, gjenta samme hver dag, hva er utfallet uten åndelig tro? Hvordan er meningen med livet for disse? Hva er poenget med å leve kun for å leve, hvis det alt er, er ingen av oss er en del av noe større. Vi er kun parasitter som vanderer meningsløst på jorden uten noe større form for mening. En åndelig tro på noe mer,, gir et innblilk på å være en del av noe større og sånn sett minskes ensomheten. Anonymkode: 39b92...575
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #10 Skrevet 4. mars 2020 På 2.3.2020 den 23.18, StorGutten4500 skrev: Allah (S.W.T) den allmektige sier i Quran: "Whoever turns away from my remmembrence, he will indeed live a depressed life, and on the day of resurrection, we will raise him up blind". 20:124 Bare et spørsmål. Er ikke koranen oversatt til norsk? Eller er det en annen grunn til at du bruker engelsk? Anonymkode: 1539b...0e4 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #11 Skrevet 4. mars 2020 Klart Norge er ''verdens lykkeligste land'' når alle går på antidepressiva. Sier seg jo selv. Men når man ser under overflaten, så er det store samfunnsproblemer, folk som ikke blir tatt på alvor av helsevesenet, folk som aldri får komme til psykolog pga lange ventetider... It doesn't add up. Så ta sånne lister med en klype salt. Anonymkode: 0d069...275 1
StorGutten4500 Skrevet 5. mars 2020 Forfatter #12 Skrevet 5. mars 2020 På 4.3.2020 den 10.55, AnonymBruker skrev: Bare et spørsmål. Er ikke koranen oversatt til norsk? Eller er det en annen grunn til at du bruker engelsk? Anonymkode: 1539b...0e4 Har det egentlig noe p si? Poenget med innlegget er synlig!
StorGutten4500 Skrevet 5. mars 2020 Forfatter #13 Skrevet 5. mars 2020 På 4.3.2020 den 10.57, AnonymBruker skrev: Klart Norge er ''verdens lykkeligste land'' når alle går på antidepressiva. Sier seg jo selv. Men når man ser under overflaten, så er det store samfunnsproblemer, folk som ikke blir tatt på alvor av helsevesenet, folk som aldri får komme til psykolog pga lange ventetider... It doesn't add up. Så ta sånne lister med en klype salt. Anonymkode: 0d069...275 Man skal se etter årsaker til utfordringer, men dessverre kan du ikke med sikkerthet fortelle hva som er årsaken til at folk konkret tar sitt liv. Fakta er at selvmord blir mer naturlig i et land som Norge, med enorm velstand.
latuda Skrevet 5. mars 2020 #14 Skrevet 5. mars 2020 På 4.3.2020 den 10.55, AnonymBruker skrev: Bare et spørsmål. Er ikke koranen oversatt til norsk? Eller er det en annen grunn til at du bruker engelsk? Anonymkode: 1539b...0e4 Snakk om å prøve å provosere frem en reaksjon a 😂
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #15 Skrevet 7. mars 2020 Les bibelen IKKE Koranen. Gjennom Jesus får du fred. En muslim har desverre ikke ånden...Den hellige ånd og tungetale feks. Bare gjennom jesus får du det. Å så skjønner du hva som er sannheten her i livet for å si det sånn. Det kan ikke mistolkes. Det står i bibelen om de falske profeter og (religioner). Veldig mange muslimer har blitt frelst og heldigvis blir det flere og flere hver dag. Jeg er langt i fra en perfekt kristen. I går var jeg f.eks på byen. Jeg er ung ...Men jeg har opplevd mirakler og b.l.a fått tildelt et språk jeg ikke selv kan. Søk Jesus og du vil oppleve helt utrolig ting..... Anonymkode: ee9bd...844 1
StorGutten4500 Skrevet 9. mars 2020 Forfatter #16 Skrevet 9. mars 2020 På 7.3.2020 den 21.52, AnonymBruker skrev: Les bibelen IKKE Koranen. Gjennom Jesus får du fred. En muslim har desverre ikke ånden...Den hellige ånd og tungetale feks. Bare gjennom jesus får du det. Å så skjønner du hva som er sannheten her i livet for å si det sånn. Det kan ikke mistolkes. Det står i bibelen om de falske profeter og (religioner). Veldig mange muslimer har blitt frelst og heldigvis blir det flere og flere hver dag. Jeg er langt i fra en perfekt kristen. I går var jeg f.eks på byen. Jeg er ung ...Men jeg har opplevd mirakler og b.l.a fått tildelt et språk jeg ikke selv kan. Søk Jesus og du vil oppleve helt utrolig ting..... Anonymkode: ee9bd...844 Hva som er sanhet kan vel diskuteres. Det har du ikke noe belegg for å påstå, dessverre. Jesus aldri hevdet at han er den hellige ånd, heller ikke guds sønn, som Kristendommen hevder. Gud/Allah er en, og gud har ikke noe partner, foreldre eller barn. Hvordan kan man ta et menneske som gud, når dere er likestilt med tanke på skapelse?
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #17 Skrevet 10. mars 2020 På 5.3.2020 den 23.52, StorGutten4500 skrev: Har det egentlig noe p si? Poenget med innlegget er synlig! Det har det absolutt. Du skriver på norsk, men slår over til engelsk når du siterer. Koranen er da ikke originalt skrevet på engelsk så da lurer jeg på hvorfor? Synes du det låter mer overbevisende da? Anonymkode: 1539b...0e4
Ess Skrevet 10. mars 2020 #18 Skrevet 10. mars 2020 4 hours ago, AnonymBruker said: Det har det absolutt. Du skriver på norsk, men slår over til engelsk når du siterer. Koranen er da ikke originalt skrevet på engelsk så da lurer jeg på hvorfor? Synes du det låter mer overbevisende da? Anonymkode: 1539b...0e4 Er ikke TS, men er da mange som gjør det. Litt lettere å få frem nyanser osv. i Koranen med engelsk enn med norsk, hvis man ikke kan bruke arabisk.
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #19 Skrevet 11. mars 2020 7 timer siden, Ess skrev: Er ikke TS, men er da mange som gjør det. Litt lettere å få frem nyanser osv. i Koranen med engelsk enn med norsk, hvis man ikke kan bruke arabisk. Neida. Det norske språket er rikt nok i massevis. Det kan skyldes språklig fattigdom, men sannsynligvis bare fordi vedkommende synes det låter litt kulere og kanskje mer overbevisende på engelsk. Anonymkode: 1539b...0e4
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #20 Skrevet 11. mars 2020 På 2.3.2020 den 23.25, AnonymBruker skrev: Ingen har spurt meg om hvor lykkelig jeg er så sånne statestikker er jo bare tull. Hvor mange her har blitt ringt å spurt om det og er med i statestikken? Ingen tenker jeg. Alle vet at folk uansett land kan ha mentale problemer, og desverre er det gjerne sånn at de landene med mest materialistisk goder har mere depresjon enn andre land. I fattige land er de lykkelig bare de får en sko å leke med. Her kutter jenter seg fordi de ikke har råd til fillers og guttene ikke vil ha de til noe annet enn bruk og kast sex. Følelsen av utilstrekkelighet er enorm blandt spesielt unge og unge voksne i landet vårt. Anonymkode: 32ef3...230 Ja, det var akkurat det jeg opplevde da jeg bodde i Kamerun. De fattige var så lykkelige. Eller det så hvertfall ut som de hadde hvite tenner. Anonymkode: 9b3e1...50d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå