AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #1 Skrevet 2. mars 2020 Konen til en kollega av meg er mulig smittet, og derfor er hele familien satt i karantene inkludert min kollega. Plassen vi jobber på er svært liten og jeg syns derfor det er rart at vi andre er på jobb, da han kan ha smittet oss dersom han er syk? Jeg føler meg ikke trygg, om ikke alle ble smittet så blir vi det vertfall nå siden ingen er i karantene? Hva kan jeg gjøre? Prøvde å ringe corona tlf og de sa at arbeidsgiver bestemmer, og arbeidsgiver sa at hun egentlig ville at den ansatte i karantene skulle komme på jobb men lot vær i tilfelle han skulle vært syk Anonymkode: c6788...c01
Muskath Skrevet 2. mars 2020 #2 Skrevet 2. mars 2020 Kan du ikke bare holde deg hjemme? Det hadde jeg gjort. 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #3 Skrevet 2. mars 2020 Vil du veldig gjerne ha ferie? 😂😂😂 Anonymkode: ba941...489 31
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #4 Skrevet 2. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vil du veldig gjerne ha ferie? 😂😂😂 Anonymkode: ba941...489 For en idiotisk kommentar. Folk dør av dette viruset, jeg er redd for å få det og å smitte de rundt meg med mindre sterkt immunforsvar. Om du tror at hjemmekarantene er ferie er du lite opplyst Anonymkode: c6788...c01 10
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #5 Skrevet 2. mars 2020 3 minutter siden, Muskath skrev: Kan du ikke bare holde deg hjemme? Det hadde jeg gjort. Ja men kan jeg det da? Jeg har tidligere lidd av ekstrem dødsangst, hvor hele livet mitt ble ødelagt i 2 år. Klarte ikke gå ut av huset eller å fungere normalt så jeg kjenner ekstra på redselen, i tillegg redsel for mine nærmeste eller å få angst igjen. Får jeg tilbake angsten jeg hadde da er det ikke sikkert jeg klarer å komme meg ut av det Anonymkode: c6788...c01 2
Muskath Skrevet 2. mars 2020 #6 Skrevet 2. mars 2020 Just now, AnonymBruker said: Ja men kan jeg det da? Jeg har tidligere lidd av ekstrem dødsangst, hvor hele livet mitt ble ødelagt i 2 år. Klarte ikke gå ut av huset eller å fungere normalt så jeg kjenner ekstra på redselen, i tillegg redsel for mine nærmeste eller å få angst igjen. Får jeg tilbake angsten jeg hadde da er det ikke sikkert jeg klarer å komme meg ut av det Anonymkode: c6788...c01 Ja. Det kan du. Vær hjemme med god samvittighet. 1
petterm Skrevet 2. mars 2020 #7 Skrevet 2. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja men kan jeg det da? Jeg har tidligere lidd av ekstrem dødsangst, hvor hele livet mitt ble ødelagt i 2 år. Klarte ikke gå ut av huset eller å fungere normalt så jeg kjenner ekstra på redselen, i tillegg redsel for mine nærmeste eller å få angst igjen. Får jeg tilbake angsten jeg hadde da er det ikke sikkert jeg klarer å komme meg ut av det Anonymkode: c6788...c01 Du kan jo ikke bare la være å møte på jobb! Enten må du ts ut ferie, søke om permisjon uten lønn, eller snakke med legen din om det kan være aktuelt å få en sykemelding pga angst, eller angst for å få angst. Hvis du bare uteblir fra jobb så er det oppsigelsesgrunn. 22
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #8 Skrevet 2. mars 2020 2 minutter siden, petterm skrev: Du kan jo ikke bare la være å møte på jobb! Enten må du ts ut ferie, søke om permisjon uten lønn, eller snakke med legen din om det kan være aktuelt å få en sykemelding pga angst, eller angst for å få angst. Hvis du bare uteblir fra jobb så er det oppsigelsesgrunn. Jeg skal til lege på Torsdag grunnet angsten. Sliter med å puste skikkelig og klarer ikke spise, hatt gråteanfall en gang og det var slik det begynte sist før det ødela livet mitt totalt med å bli enda værre. Forskjellen nå er jo at det faktisk er ett virus som er farlig og kollegaen min er i karantene med mulig smitte, noe som gjør angsten min mer reel. I tillegg tenker jeg på de rundt meg og om jeg mister de vet jeg ikke hva jeg skulle gjort, da hadde jeg aldri tilgitt meg selv om jeg gikk på jobb med mulig smitte der. Vet ikke om jeg skal dra imorgen Anonymkode: c6788...c01 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #9 Skrevet 2. mars 2020 Kan du ikke ta en tur til legevakten nå i kveld? (Og gi beskjed før du kommer, hvis de vil teste deg) Jeg synes det høres lenge ut å vente til torsdag med din historikk. Håper det ordner seg for deg🌸 Anonymkode: 7e833...a15 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #10 Skrevet 3. mars 2020 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan du ikke ta en tur til legevakten nå i kveld? (Og gi beskjed før du kommer, hvis de vil teste deg) Jeg synes det høres lenge ut å vente til torsdag med din historikk. Håper det ordner seg for deg🌸 Anonymkode: 7e833...a15 Takk for det 🥰 Jeg vet ikke om jeg vil dra på legevakten da jeg føler det er bare «akutte» ting og det er vanskelig for de å forstå angsten når de ikke har journalen min men vet ikke. Jeg kan jo ta egenmelding også men vet enda ikke hva jeg gjør enda Anonymkode: c6788...c01
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #11 Skrevet 3. mars 2020 Nesten umulig dette her. Se bare til øyeavd på Ullevål, men det riktige er vel å teste alle og at alle holdt seg hjemme til det forelå ett svar. Anonymkode: 10128...4bd 2
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #12 Skrevet 3. mars 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan du ikke ta en tur til legevakten nå i kveld? (Og gi beskjed før du kommer, hvis de vil teste deg) Jeg synes det høres lenge ut å vente til torsdag med din historikk. Håper det ordner seg for deg🌸 Anonymkode: 7e833...a15 Det virker som mange tror at det bare er å be om å bli testet. Det fungerer ikke sånn, dessverre. De har ikke så mange testsett at det holder til alle og må spare dem til de som oppfyller kriteriene. Du må ha vært i områder med utbrudd, vært i kontakt med folk du vet er smittet eller du må ha symptomer. Anonymkode: 30730...9e6 9
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #13 Skrevet 3. mars 2020 Herlighet så mange persilleblad dette samfunnet består av. Ingen av de som er smittet i Norge er særlig syke en gang. Sjansen for at du er smittet er tilnærmet null. Sjansen for at du blir smittet kommende året er derimot høy, og da vil du som alle andre oppleve det som en forkjølelse eller influensa. Det dør folk av influensa hvert år, ingen snakker om angst, fri fra jobb e.l. av den grunn. Skjerpings! Anonymkode: f26ea...1ef 27
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #14 Skrevet 3. mars 2020 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja men kan jeg det da? Jeg har tidligere lidd av ekstrem dødsangst, hvor hele livet mitt ble ødelagt i 2 år. Klarte ikke gå ut av huset eller å fungere normalt så jeg kjenner ekstra på redselen, i tillegg redsel for mine nærmeste eller å få angst igjen. Får jeg tilbake angsten jeg hadde da er det ikke sikkert jeg klarer å komme meg ut av det Anonymkode: c6788...c01 Dette er en god grunn til å IKKE bli hjemme... Angst blir bare verre av å unngå ting.. Gå på jobb, det er angsten som lurer deg, det er ikke farlig. Anonymkode: 444df...ad6 14
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #15 Skrevet 4. mars 2020 På 3.3.2020 den 6.23, AnonymBruker skrev: Det virker som mange tror at det bare er å be om å bli testet. Det fungerer ikke sånn, dessverre. De har ikke så mange testsett at det holder til alle og må spare dem til de som oppfyller kriteriene. Du må ha vært i områder med utbrudd, vært i kontakt med folk du vet er smittet eller du må ha symptomer. Anonymkode: 30730...9e6 pluss at testen ikke slår ut i inkubasjonstiden,,,,, Anonymkode: 5c64e...78a
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #16 Skrevet 4. mars 2020 På 2.3.2020 den 22.50, AnonymBruker skrev: Ja men kan jeg det da? Jeg har tidligere lidd av ekstrem dødsangst, hvor hele livet mitt ble ødelagt i 2 år. Klarte ikke gå ut av huset eller å fungere normalt så jeg kjenner ekstra på redselen, i tillegg redsel for mine nærmeste eller å få angst igjen. Får jeg tilbake angsten jeg hadde da er det ikke sikkert jeg klarer å komme meg ut av det Anonymkode: c6788...c01 Tror du dette vil hjelpe dødsangsten din? Det beste for deg nå er jo å ta opp terapi igjen. Muligheten for å dø er alltid tilstede, og vil trigges jevnlig. Er det ikke corona så er det noe annet. Jeg tror angsten din er det farligste for deg, og den tror jeg ikke bedres av å sitte hjemme på google og kjenne etter på symptomer. Anonymkode: 175e2...490 6
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #17 Skrevet 4. mars 2020 På 2.3.2020 den 22.49, AnonymBruker skrev: For en idiotisk kommentar. Folk dør av dette viruset, jeg er redd for å få det og å smitte de rundt meg med mindre sterkt immunforsvar. Om du tror at hjemmekarantene er ferie er du lite opplyst Anonymkode: c6788...c01 Folk dør av vanlig influensa også, og andre sykdommer og virus. Anonymkode: ee04c...4ff 5
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #18 Skrevet 4. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: pluss at testen ikke slår ut i inkubasjonstiden,,,,, Anonymkode: 5c64e...78a Gjør den ikke? Kilde? For om man er smittsom ut mot andre selv om man ikke har symptomer, vil vel det slå ut på en test at man har viruset? Anonymkode: 0689c...864
Bix Skrevet 4. mars 2020 #19 Skrevet 4. mars 2020 (endret) On 3/3/2020 at 6:23 AM, AnonymBruker said: Det virker som mange tror at det bare er å be om å bli testet. Det fungerer ikke sånn, dessverre. De har ikke så mange testsett at det holder til alle og må spare dem til de som oppfyller kriteriene. Du må ha vært i områder med utbrudd, vært i kontakt med folk du vet er smittet eller du må ha symptomer. Anonymkode: 30730...9e6 Ah. Så det er altså derfor det kommer italienske turister til Tromsø på løpende bånd - slik at man kan bruke opp de få testsettene man har igjen når man tester dem. Et strålende eksempel på hvor langt mennesket har kommet med tanke på intelligens. Endret 4. mars 2020 av Bix
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2020 #20 Skrevet 5. mars 2020 På 2.3.2020 den 22.49, AnonymBruker skrev: For en idiotisk kommentar. Folk dør av dette viruset, jeg er redd for å få det og å smitte de rundt meg med mindre sterkt immunforsvar. Om du tror at hjemmekarantene er ferie er du lite opplyst Anonymkode: c6788...c01 Flere folk dør av vanlig influensa. Anonymkode: 05959...61b 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå