Gå til innhold

Hva kan jeg ta med som erstatning til alkohol?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal på klassereunion om en liten stund med klassen fra barndomsbygda mi. bygdeungdom er ofte veldig på alkohol og jeg har opplevd at de ikke har respektert at jeg ikke drikker alkohol.

hva kan jeg ta med istedet for alkohol? 

ikke alkoholfritt fordi jeg generelt ikke liker smaken av vin/øl. blir dumt å komme dit med en flaske cola er jeg redd

Anonymkode: 66b7e...fab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alkoholfri vin eller øl?

Skrevet

Eplemost, iste, ingefærøl u alkohol

AnonymBruker
Skrevet

Hadde tatt med rosa sukkerfri saft, ingen ser forskjell på om et er alkohol eller ikk 😂

Anonymkode: a30f4...fc5

AnonymBruker
Skrevet

Hadde tatt med champagnebrus eller noe, og putta over på en champagneflaske hvis det er så viktig hva de andre tenker. Evt mørk rød saft på rødvinflaske. 

Anonymkode: bd6e6...c5f

AnonymBruker
Skrevet

Ta med sprite eller tropical brus på en mindre saftflaske så kan du late som at det er sprit og blandevann. Eller så kan du ta med eplejuice på flaske å si at det er øl du helte over i flaske så foreldrene dine ikke skulle oppdage det :) Alkohol presset er leit, man får alltid press når man sier at man ikke drikker men jeg har begynt å si rett ut at "ikke press meg, jeg vil ikke drikke og ferdig med det!" :)

Anonymkode: 9e7a3...6e6

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ta med sprite eller tropical brus på en mindre saftflaske så kan du late som at det er sprit og blandevann. Eller så kan du ta med eplejuice på flaske å si at det er øl du helte over i flaske så foreldrene dine ikke skulle oppdage det :) Alkohol presset er leit, man får alltid press når man sier at man ikke drikker men jeg har begynt å si rett ut at "ikke press meg, jeg vil ikke drikke og ferdig med det!" :)

Hun skal på reunion i barnsdomsbygda og er nok gammel nok til å drikke... 

Anonymkode: 5664e...cee

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

😁

Skrevet

Druejuice. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åja, det gikk meg hus forbi 😄 Da syns jeg det er best hvis man er trygg nok på seg selv til å si som jeg skrev, at man kan si at man ikke drikker alkohol hvis noen spør og hvis de begynner å spørre om hvorfor og mase om å jo kom igjen å ta en drink og presse henne eller noe så si bare at Jeg drikker ikke for jeg liker det ikke/vil ta vare på helsen så det er respektløst å presse meg.

Det er bra hvis man får parkert sånne som syns man er snål fordi man ikke drikker 👍

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sier Jeg liker det ikke, vil ikke, er ikke glad i alkohol, liker å stå opp uten fyllesyke, er ferdig med det og gjort nok av det i ungdommen... Enkelte ganger har jeg også sagt at det gjør meg deprimert så jeg står over. De blir stille da når de bare får et konkret svar men hvis man nøler og ikke har noe svar å gi de når de spør hvorfor så begynner pressingen og den skuffende tonen. Da blir bare jeg skuffet og sier at de burde støtte meg i å ta sunne valg for meg selv!

AnonymBruker
Skrevet

Barnecider? 

Anonymkode: 211cb...7b6

AnonymBruker
Skrevet

Eller bare si at du skal hente foreldrene dine senere på kvelden så du kan ikke drikke. Eller at du går på antibiotika eller noe 

Anonymkode: 211cb...7b6

Gjest Dævendøtte
Skrevet

Er så glad jeg er sterk nok til å si nei når jeg ikke vil gjøre ting jeg. 

Enten det kommer til drikking, sex, tafsing, jobbing, selskaper, tjenester, låne bort ting eller penger. Vil jeg ikke, sier jeg nei. 

Velger noen å mase mye, så sørger jeg for at det er de som til slutt føler seg dumme, ikke meg. 

AnonymBruker
Skrevet

Si at du er gravid, så får de noe å snakke om etter at du har gått...

Anonymkode: 1056b...170

Skrevet

Jeg syns det er litt leit at du ikke bare kan si "nei takk, jeg drikker ikke alkohol". Ved å prøve å dekke over det bidrar du bare til å fortsatt gjøre det vanskelig for de som ikke ønsker å drikke.

I 2020 bør det være like akseptabelt å ikke drikke alkohol som det er å gjøre det, men jeg vet det kan være vanskelig, jeg har vært gjennom det, men rett og slett endt opp med å si at hvis jeg ikke er velkommen som edru, så koster det meg lite å bli hjemme.

Løser ikke ditt problem, men ta med deg noe du liker smaken på og drikk det!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

hei, ts her!

jeg spør ikke om råd for å skjule at jeg ikke drikker. jeg er helt åpen om det. jeg bare lurer på tips til andre drikker jeg kan ta med meg. jeg blåser i hva de mener om at jeg drikker eller ikke

AnonymBruker
Skrevet

Drikker du litt? I så fall kan du ta med cider eller ingefærøl. De færreste ser om du drikker 2 eller 8. 

Cola kan funke. Er bare å gå på kjøkkenet og late som du blander rom og cola? 

Finnes gode alkoholfrie cider på større flasker (ser ut som vinflaske). Tipper veldig få faktisk ser at den er uten alkohol. Om folk spør hva du drikker så svarer du cider. Er jo riktig.

Anonymkode: 356ff...e3b

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

hei, ts her!

jeg spør ikke om råd for å skjule at jeg ikke drikker. jeg er helt åpen om det. jeg bare lurer på tips til andre drikker jeg kan ta med meg. jeg blåser i hva de mener om at jeg drikker eller ikke

Åja :) Da kan du jo bare ta med deg hva som helst du syntes et godt. En solo på glass flaske for eksempel :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde latt være å gå dit, er bortkasta tid.

Hvorfor skal du møte noen du ikke kommer til å ha videre kontakt med?

Det er ingen vits å gjøre slike ting med nordmenn, for uansett hva de skal finne så et alkoholen i sentrum. Den MÅ med, jo mer jo bedre! 

Anonymkode: 24125...f33

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...