AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #1 Skrevet 2. mars 2020 Jeg forstår ikke hvorfor på død og liv må reise til utlandet siden det blir påvist corona-viruset.Burde heller ikke folk ta til vettet og tatt livet med ro siden dette medfører så stor smitte.Kanskje dette er det som skal til for at folk holder seg hjemme. Det skal være idrettssamling i Holmenkollen med over 30000 publikumere. Hadde det ikke vært bedre å avlyse hele greia. Kanskje en hadde kunne ha unngå smitte. Samme burde være også med konserter og andre ting der folk samles. Dette samfunnet tenker ikke, det er mer viktig å kjøre på og drite i alt og alle😡😡 Anonymkode: 87f98...4ff 4
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #2 Skrevet 2. mars 2020 Hvis du vil være hjemme, så er du det. Så gjør andre det som er rett for dem 😉 Kan jo ikke slutte å leve heller! Anonymkode: 6c9a7...f7b 4
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #3 Skrevet 2. mars 2020 Jeg tror faktisk at det er bedre at folk med lungesykdom og nedsatt immunforsvar holder seg hjemme, og at andre lever som normalt. Virker som om de fleste får et veldig mildt sykdomsforløp. Vi kan jo ikke stenge av all aktivitet. Anonymkode: d55e0...c63 9
Loff77 Skrevet 2. mars 2020 #4 Skrevet 2. mars 2020 Hvorfor det? Klarer man å stoppe influensa? Nei og heller ikke Corona, lev livet det går fint 3
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #5 Skrevet 2. mars 2020 Enig. Folk vil skjønne tegningen til slutt når viruset muterer! Desverre vil denne likegyldige holdningen gå utover alle oss som bryr oss også. Logikken til folk er helt bak mål, hvis de hadde vært mer forsiktig og stresset nå så hadde vi kunne tatt det helt med ro. Istedenfor er de for avslappet og likegyldig, konsekvensen er jo at alle vil få det og da er det for sent. Jeg tenker med skrekk og gru på alle gamle og syke jeg har i livet mitt som kan dø av dette. Anonymkode: e10fe...82e 3
Peanut Skrevet 2. mars 2020 #6 Skrevet 2. mars 2020 Hvis alle holder seg hjemme, hvordan skal ting ellers gå rundt i samfunnet da? 3
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #7 Skrevet 2. mars 2020 1 minutt siden, Peanut skrev: Hvis alle holder seg hjemme, hvordan skal ting ellers gå rundt i samfunnet da? Du sier noe.....blir fort stopp over alt da, gitt! 🧐 Anonymkode: f10f4...e6a
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #8 Skrevet 2. mars 2020 Skal til Manchester om 3 uker, reiser så sant det ikke er utbrudd akkurat i den byen. Meeen kjenner at jeg dør litt med tanke på å måtte risikere karantene på hotellet i 14 dager om det skulle bli utbrudd akkurat der. Anonymkode: 896f8...85f
Peanut Skrevet 2. mars 2020 #9 Skrevet 2. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Du sier noe.....blir fort stopp over alt da, gitt! 🧐 Anonymkode: f10f4...e6a Man kan for øvrig stresse seg syk. Jeg må avstresses etter å bli stresset av å lese om viruset >_<
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #10 Skrevet 2. mars 2020 Noe sier meg at denne typen tråder blir drevet av arbeidsledige. Som ser på hjemmelivet som noe normalt, behagelig og enkelt. Livet for meg er konserter, venner, utenlandsreiser, og en jobb jeg elsker. Å stenge meg inne ville drept meg sakte. Så da velger jeg livet - ute. Akkurat som jeg gjorde under Sars, Svineinfluensa og Fugleinfluensa. Og det går nok helt fint. Denne gangen også Anonymkode: a8181...d5f 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #11 Skrevet 2. mars 2020 Jeg synes det er skremmende og har ingen planer om å delta på noe fritidsgreier md masse mennesker i nærmeste fremtid. Jeg tenker dette kommer til å bre seg ut i større omfang, ser ikke frem til apil-mai. Anonymkode: f8ca8...910 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #12 Skrevet 2. mars 2020 Skal til Gran Canaria om noen få dager... er VELDIG usikker... Burde jeg avbestille? Helt seriøst. Har familiemedlemmer med kronisk sykdom. Men er jo ingen påviste saker i Gran Canaria som jeg vet om i alle fall. Anonymkode: ffede...c13
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #13 Skrevet 2. mars 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du vil være hjemme, så er du det. Så gjør andre det som er rett for dem 😉 Kan jo ikke slutte å leve heller! Anonymkode: 6c9a7...f7b Problemet er at alle ikke bestemmer selv. De som på død og liv vil reise bestemmer for meg også. De tar med seg så mye smitte tilbake at det påvirker mitt liv også. Anonymkode: edd15...1bd 4
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #14 Skrevet 2. mars 2020 Folk klarer ikke å holde seg hjemme i 48 timer etter de har hatt omgangsyken engang. Hvordan skal de klare å holde seg hjemme på ubestemt tid? Verden kan ikke stoppe opp pga et virus. Anonymkode: 3691b...a0b
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #15 Skrevet 2. mars 2020 Er i utlandet akkurat nå, og vi tar forhåndsregler alle som oppholder seg her vi er. Men akkurat nå så er det mere Coronatilfeller hjemme enn her. Så da ble vi enige om å ikke returnere før det er trygt å komme hjem 😃😃 Anonymkode: d7ef9...1ae
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #16 Skrevet 2. mars 2020 Få det inn i skallen at skremselspropaganda selger! Ikke stol blindt på overskrifter og vær kildekritiske og se på det hele bildet. Folk kan dø av smittsomme sykdommer, sånn er livet. Men det gjør med stor sannsynlighet nok ikke du eller naboen din. Ta forhåndsregler, på samme måte som du gjør ellers i livet, men ikke la dette overstyre livet ditt. Anonymkode: c03a9...038
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #17 Skrevet 2. mars 2020 Kanskje er dette forvarsel til noe som kan komme senere. Neste runde kan bli enda verre. Til dere som sier at en skal gi blaffen, dere ser ikke konsekvensene ved å reise til utlandet med å ta med seg bakterier og virus... Kan en unngå å smitte så er det å holde seg hjemme, og ikke vær naive og dumme og tro at det er mye folk det finnes det heller ikke noe smitte... Folk er blitt så naive og dumme at går nesten ikke ann å være så korka..😡😡😡 Anonymkode: 87f98...4ff 4
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #18 Skrevet 2. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Få det inn i skallen at skremselspropaganda selger! Ikke stol blindt på overskrifter og vær kildekritiske og se på det hele bildet. Folk kan dø av smittsomme sykdommer, sånn er livet. Men det gjør med stor sannsynlighet nok ikke du eller naboen din. Ta forhåndsregler, på samme måte som du gjør ellers i livet, men ikke la dette overstyre livet ditt. Anonymkode: c03a9...038 Det er lett å si for deg som ikke tilhører noen risikogruppe. Alle er ikke like heldig som deg. Anonymkode: edd15...1bd 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #19 Skrevet 2. mars 2020 Helt enig med deg. Mange naive nordmenn som sammenligner det med influensa. Vi har bestilt sydentur i april, men har bestemt oss for å ikke reise. Masse penger tapt, men vi tar selvfølgelig ingen sjanser når det sprer seg så raskt! Jobb og barnehage slipper vi dessverre ikke unna, men unngår kjøpesenter, kollektivtransport og steder med mange mennesker Anonymkode: 68570...0b3 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #20 Skrevet 2. mars 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skal til Gran Canaria om noen få dager... er VELDIG usikker... Burde jeg avbestille? Helt seriøst. Har familiemedlemmer med kronisk sykdom. Men er jo ingen påviste saker i Gran Canaria som jeg vet om i alle fall. Anonymkode: ffede...c13 Vi har bestilt reise til Gran Canaria i april, men har allerede nå bestemt oss for å ikke reise. Fly er verste smittekilde. Vi hadde ikke kost oss rett og slett. Vi får nok ikke pengene igjen, men sikkerheten kommer først. Jeg ville avbestilt turen var jeg deg Anonymkode: 68570...0b3
Anbefalte innlegg