helbjel Skrevet 2. mars 2020 #1 Del Skrevet 2. mars 2020 Hei! Sønnen min er 7,5 uker gammel og han har hatt 1-4 smil som jeg ikke vet er smil, men som har lignet litt.. men han smiler ikke som han burde for en på 7 uker og er derfor veldig bekymret. Hvertfall når venninner sier babyen dems smilte fra 4 ukers alder.. Han har kolikk/mye luftsmerter men utenom dette fornøyd, maaange våte bleier og har avføring hver dag! Legger også på seg fint.. Men ikke en typisk glad baby som smiler :( Flere som har vært i samme situasjon og smilene ikke kom lenge 7-8 uker? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #2 Del Skrevet 2. mars 2020 Få en ekstra oppfølging på helsestasjonen, de kan hjelpe deg å vurdere 😊 Ring i morgen og få time hos helsesøster - det er det de er der for. Husker med eldste her at jeg ikke skjønte at han lo i starten, men når jeg ser videoer av ham nå i etterkant er det så klart veldig tydelig. Samme med språket, blir litt sånn «hvorfor i alle dager skjønte jeg ikke det?!» Har ikke kunnskap om det er vanlig å ikke ha begynt å smile ved syv uker, men mange utviklingstrinn har jo stor spredning i alder, og barn fokuserer og lærer ulike ting i ulik rekkefølge og på ulike tidspunkt. Anonymkode: 7d145...15f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #3 Del Skrevet 2. mars 2020 Min sønn smilte ved 8 uker, men han var 3 uker død tidlig født. Det har litt å si. Anonymkode: 1f133...327 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #4 Del Skrevet 2. mars 2020 3 uker for tidlig født.... Huff autocorrect Anonymkode: 1f133...327 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
helbjel Skrevet 2. mars 2020 Forfatter #5 Del Skrevet 2. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: 3 uker for tidlig født.... Huff autocorrect Anonymkode: 1f133...327 Ah okei! Min er født 2 uker tidlig, men vet ikke om det har noe å si selv! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alex_rude Skrevet 2. mars 2020 #6 Del Skrevet 2. mars 2020 Nå husker ikke jeg igjen når ungene begynte å smile. Men tror nok du kan ta det helt med ro☺️. Er nok like normalt om de som smiler☺️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stellaaa Skrevet 2. mars 2020 #7 Del Skrevet 2. mars 2020 Min smilte en gang om dagen fra 6 uker og til hun var 9 uker. Fra da smilte hun masse hver dag, og begynte å le ikke så altfor lenge etter det. Husker jeg også var bekymret! Synes ikke du skal bekymre deg så mye nå, med noen tar det litt tid 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #8 Del Skrevet 2. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Få en ekstra oppfølging på helsestasjonen, de kan hjelpe deg å vurdere 😊 Ring i morgen og få time hos helsesøster - det er det de er der for. Husker med eldste her at jeg ikke skjønte at han lo i starten, men når jeg ser videoer av ham nå i etterkant er det så klart veldig tydelig. Samme med språket, blir litt sånn «hvorfor i alle dager skjønte jeg ikke det?!» Har ikke kunnskap om det er vanlig å ikke ha begynt å smile ved syv uker, men mange utviklingstrinn har jo stor spredning i alder, og barn fokuserer og lærer ulike ting i ulik rekkefølge og på ulike tidspunkt. Anonymkode: 7d145...15f har en time pga dette når han er 8,5 uke så håper han har smilt til det, men merker jeg er ganske bekymret mens jeg venter 🤯 Redd han ikke utvikler seg som han skal eller at noe er galt! Anonymkode: c22d6...f7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
helbjel Skrevet 2. mars 2020 Forfatter #9 Del Skrevet 2. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: har en time pga dette når han er 8,5 uke så håper han har smilt til det, men merker jeg er ganske bekymret mens jeg venter 🤯 Redd han ikke utvikler seg som han skal eller at noe er galt! Anonymkode: c22d6...f7f Klarte å trykke som anonym, men jeg skrev denne 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #10 Del Skrevet 2. mars 2020 Jeg var veldig bekymret for min, og fikk ekstra time på helsestasjonen da hun var rundt 8 uker for å sjekke synet, men det var i orden og øyekontakten var god. Hun begynte å smile like etterpå, rundt 9 uker, kanskje? Først veldig forsiktige smil som man nesten ikke var sikker på hva var og så ble smilet tydeligere og tydeligere. Nå er hun 6 måneder, helt normal og smiler og ler dagen lang ❤️ Min hadde også litt kollikk-tendenser og var dessuten født litt før termin (ikke prematur), så det kan jo hende at det spilte inn. Anonymkode: 9b122...de8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #11 Del Skrevet 3. mars 2020 Min smilte ikke før han var 9 uker, han er født 3 uker for tidlig. Er normalt at en baby på 7 uker både smiler og ikke smiler, de utvikler seg så forskjellig disse små. At din er født 2 uker før termin spiller også inn. Jeg tror nok det kommer snart Anonymkode: fd809...b0f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #12 Del Skrevet 3. mars 2020 Mi smilte ved 3-4 uker, men de første smilene var som du beskriver. Jeg var sånn «åååå hun smilte, eller gjorde hun egentlig det?» Det gikk flere dager mellom også. Så det er sikkert smil du har sett ☺️ Anonymkode: 8b9fe...cb9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #13 Del Skrevet 3. mars 2020 Min er 8 uker og smiler masse, det kom bare sånn plutselig den siste uka. Ting skjer i turbofart, så plutselig kommer det. Jeg begynner nesten å bekymre meg for hvorfor han ikke begynner å strekke seg litt etter ting, men jeg sitter å følger med på utviklingstrinn og det gjelder ikke alle og er egentlig litt unødvendig å bry seg om. Helsestasjonen spør de viktige spørsmåla og hvis det er noe avvik i utviklinga, merker de det 😊 Anonymkode: ef26c...fef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #14 Del Skrevet 6. mars 2020 On 3/2/2020 at 9:35 PM, helbjel said: Ah okei! Min er født 2 uker tidlig, men vet ikke om det har noe å si selv! Det har alt å si. Mental utvikling (=sosial smil feks) følger termin. Så egentlig er babyen din 5 uker. Så det er tidlig fortsatt! Og du har jo sett antydninger allerede. Også er barn veldig ulike. Jeg har to jenter, hun første har alltid vært en alvorlig type. smilene kom vel før 2 mnds alder, men hun lo vel strengt tatt ikke før hun var MYE elder enn da de liksom skal begynne å le. Fant ingenting morsomt nok tror jeg. Hun er 4 nå og fortsatt en alvorlig type egentlig. Skal litt til før hun fniser og ler. Så kom lillesøster, smilte fra hun var 2 uker gammel (sosialt smil altså - sånn se deg i øynene og oppdage at det er mamma og slå til med stort smil), og begynte å le så tidlig det var fysisk mulig. For henne er livet en lek, hun er en slik man ser for seg dansende lykkelig gjennom en blomstereng, hehe. To helt ulike jenter. Så personlighet har også mye å si vil jeg tro. Ville ikke vært bekymret, særlig ikke når barnet mentalt er 5 uker gammelt. Det er tidlig for det meste egentlig. Anonymkode: 83227...ec5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #15 Del Skrevet 6. mars 2020 Det kommer sikkert snart. Ikke vær bekymret! Du har sikkert en liten filosof, en som ligger og betrakter og lærer skjønner han godt, man kan da ikke smile i tide og utide😉 Anonymkode: 295cf...2b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå