Nesly Skrevet 2. mars 2020 #1 Del Skrevet 2. mars 2020 Jeg syns det er så utrolig mange som skiller seg nå til dags! Ingenting sjokkerer meg lengre. Til og med presten her i gata ble skilt for ett par år siden. Søstera mi er skilt, venninnene mine er skilt.. Har folk generelt lav terskel for å gå fra hverandre om dagen? Føler det gjelder 50% av alle ektepar? Er det sånn at når man er lei av mannen sin er det OK å bytte ham ut? Bare lurer, for jeg er ganske lei av min til tider... 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
abc123detvardet Skrevet 2. mars 2020 #2 Del Skrevet 2. mars 2020 4 minutter siden, Nesly skrev: Er det sånn at når man er lei av mannen sin er det OK å bytte ham ut? Ja, hvorfor skal det ikke være greit? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #3 Del Skrevet 2. mars 2020 3 minutter siden, Nesly skrev: Jeg syns det er så utrolig mange som skiller seg nå til dags! Ingenting sjokkerer meg lengre. Til og med presten her i gata ble skilt for ett par år siden. Søstera mi er skilt, venninnene mine er skilt.. Har folk generelt lav terskel for å gå fra hverandre om dagen? Føler det gjelder 50% av alle ektepar? Er det sånn at når man er lei av mannen sin er det OK å bytte ham ut? Bare lurer, for jeg er ganske lei av min til tider... Du føler det er 50%😂 Statistikk viser vel at det er rundt 40% og ja det er mye. Og det er vel fordi folk har muligheten, man er ikke avhengig av å være to i dagens samfunn. Anonymkode: fe2f0...e46 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #4 Del Skrevet 2. mars 2020 1 minutt siden, abc123detvardet skrev: Ja, hvorfor skal det ikke være greit? Fordi man har livet hverandre å holde sammen. Anonymkode: 757ee...310 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #5 Del Skrevet 2. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi man har livet hverandre å holde sammen. Anonymkode: 757ee...310 Der er i hvert fall jeg enig med deg Ts. Anonymkode: b48fa...016 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 2. mars 2020 #6 Del Skrevet 2. mars 2020 Greit å sjekke statistikk fremfor å føle Skilsmissestatistikken har vært på vei nedover i mange år og er lavere enn for 20-30 år siden. De fleste tar nok ekteskap svært alvorlig. De som ikke gjør det, lever i større grad som samboere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 2. mars 2020 #7 Del Skrevet 2. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Der er i hvert fall jeg enig med deg Ts. Anonymkode: b48fa...016 Man bestemmer selv om man lover hverandre det, vi gjorde ikke det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nesly Skrevet 2. mars 2020 Forfatter #8 Del Skrevet 2. mars 2020 10 minutter siden, abc123detvardet skrev: Ja, hvorfor skal det ikke være greit? Tja har noen gode grunner: Fordi man har barn sammen Man har lovet å være sammen i all evighet Fordi det blir kaos i samfunnet om alle skiller seg Man skuffer familie/foreldre Gresset er kanskje ikke grønnere på andre siden ...er noen.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #9 Del Skrevet 2. mars 2020 Akkurat nå, Nesly skrev: Tja har noen gode grunner: Fordi man har barn sammen Man har lovet å være sammen i all evighet Fordi det blir kaos i samfunnet om alle skiller seg Man skuffer familie/foreldre Gresset er kanskje ikke grønnere på andre siden ...er noen.. Det er flest av de uten barn som skiller seg. Nei, det blir ikke kaos i samfunnet av skilsmisse. Er egen lykke mindre viktig enn å "skuffe" familie/foreldre? Vil ikke de at du skal ha det best mulig? Anonymkode: fe2f0...e46 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
abc123detvardet Skrevet 2. mars 2020 #10 Del Skrevet 2. mars 2020 3 minutter siden, Nesly skrev: Tja har noen gode grunner: Fordi man har barn sammen Man har lovet å være sammen i all evighet Fordi det blir kaos i samfunnet om alle skiller seg Man skuffer familie/foreldre Gresset er kanskje ikke grønnere på andre siden ...er noen.. Gode grunner? Ingen av dem er gode uten om den med barn. "Lovet å være sammen i all evighet" - hahaha 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nesly Skrevet 2. mars 2020 Forfatter #11 Del Skrevet 2. mars 2020 1 minutt siden, abc123detvardet skrev: Gode grunner? Ingen av dem er gode uten om den med barn. "Lovet å være sammen i all evighet" - hahaha Tosk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
abc123detvardet Skrevet 2. mars 2020 #12 Del Skrevet 2. mars 2020 Akkurat nå, Nesly skrev: Tosk Altså, når du har "lovet å være sammen i all evighet" som argument er du ganske naiv. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nesly Skrevet 2. mars 2020 Forfatter #13 Del Skrevet 2. mars 2020 Akkurat nå, abc123detvardet skrev: Altså, når du har "lovet å være sammen i all evighet" som argument er du ganske naiv. Er man naiv når man tar ekteskapet på alvor? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #14 Del Skrevet 2. mars 2020 Jeg tror ikke folk skiller seg bare de er litt lei. Jeg tror heller at folk tidligere holdt ut forhold med fysisk og/eller psykisk vold. Godtok utroskap og dårlig behandling pga økonomisk avhengighet og for å ikke bli snakkis på bygda. Det er mer godtatt å skille seg. Velge lykken foran fasade! Det er også enklere å treffe nye nye potensielle partnere nå pga at kvinner studerer seg og er i jobb. Og på nett kan man få nye bekjentskaper på sekunder. Man kan bli kjent med hverandre på hver sin side av landet. Man kan forelskelse seg i en man tidligere aldri hadde hatt forutsetninger for å vite hvem var! Anonymkode: f2db8...5f3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
abc123detvardet Skrevet 2. mars 2020 #15 Del Skrevet 2. mars 2020 Akkurat nå, Nesly skrev: Er man naiv når man tar ekteskapet på alvor? Så du vil heller være ulykkelig i ekteskap enn å bryte det du "lovet"? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #16 Del Skrevet 2. mars 2020 19 minutter siden, Apocalypte skrev: Man bestemmer selv om man lover hverandre det, vi gjorde ikke det. Jo, det er en pakt når man gir hverandre sitt ja. Dere lovte hverandre, men holdt det ikke, fordi dere ikke ville/klarte det. Ekteskapet har ikke forandret seg, bare fordi folks holdninger har det. Anonymkode: b48fa...016 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nesly Skrevet 2. mars 2020 Forfatter #17 Del Skrevet 2. mars 2020 2 minutter siden, abc123detvardet skrev: Så du vil heller være ulykkelig i ekteskap enn å bryte det du "lovet"? Syns bare det er merkelig at så mange er så "ulykkelige" i ekteskapene sine. Hva kan man forvente seg etter mange år sammen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
abc123detvardet Skrevet 2. mars 2020 #18 Del Skrevet 2. mars 2020 22 minutter siden, Anonymus Notarius skrev: Greit å sjekke statistikk fremfor å føle Skilsmissestatistikken har vært på vei nedover i mange år og er lavere enn for 20-30 år siden. De fleste tar nok ekteskap svært alvorlig. De som ikke gjør det, lever i større grad som samboere. https://www.ssb.no/befolkning/artikler-og-publikasjoner/faerre-og-faerre-gifter-seg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #19 Del Skrevet 2. mars 2020 7 minutter siden, Nesly skrev: Er man naiv når man tar ekteskapet på alvor? Nei. Det burde vært innstillingen til alle. Det hadde vært et mye bedre utgangspunkt. Anonymkode: b48fa...016 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 2. mars 2020 #20 Del Skrevet 2. mars 2020 Akkurat nå, abc123detvardet skrev: https://www.ssb.no/befolkning/artikler-og-publikasjoner/faerre-og-faerre-gifter-seg Ja, det er vel nettopp det jeg skrev..? Færre gifter seg og færre skiller seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå