Gå til innhold

Jehovas vitner utrolig frekke! Flere som har opplevd dette?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ringte på døra mi kjempelenge, til slutt måtte jeg bare åpne. Jeg sto foran døråpningen så de ikke skulle komme inn, likevel klarte de å komme seg inn, utrolig frekt! Ble lenge og pratet om å frelse meg, og bare tok seg til rette, overhørte alt jeg sa, sa flere ganger at jeg måtte be dem om å gå, men de overhørte det. De gikk til slutt for jeg måtte bli ordentlig sint! Hvorfor er de så frekke? Tror de virkelig at folk er så dumme at de tror at de kan bli frelst av dem og bli med i religionen deres?

Anonymkode: 26a72...9ef

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De vi har hatt på døren har vært utrolig hyggelige og greie.

I helgen var det en msnn som hadde med sønnen sin i 12-års alderen. 
Ga meg brosjyren og ønsket meg en fin dag videre. 
Du har nok vært uheldig HI, ikke alle er sånn. 

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Neste gang finner du frem telefonen og ringer polititet og sier at de har trengt seg inn hos deg!

Anonymkode: c111b...5e3

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Har bare hatt kjempe hyggelige menn, kvinner å barn på trappen her😊

Anonymkode: 94f55...e73

• Liker 4
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Nei, aldri opplevd. De godtar når jeg sier at jeg ikke er interessert.

AnonymBruker
Skrevet

Hadde faen meg ringt politiet pronto.

Anonymkode: 6fb90...45a

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Så ekkelt at de ikke ville gå når du ba de om det, og at de i det hele tatt presset seg inn!

De er veldig innpåslitne og påtrengende ja, jeg syns det var vanskelig å være streng og avvise de når de var så hyggelige her. Jeg stod å nikket og smilte i evigheter, minst ti minutter mens de stod i døråpningen å pratet og til slutt måtte jeg si fra at jeg hadde en avtale som jeg måtte gjøre meg klar til (holdt på å si at jeg lagde mat men tenkte at da ville de spørre om å få komme inn å spise 😂). De spurte om de kunne få komme tilbake senere og jeg sa ja for å være høflig, og da kom de tre ganger i uken i over en måned å ringe på selvom jeg ikke lukket opp! Tenker at det er lov å komme en gang eller to, men så ta hintet, legge igjen et kort man selv kan oppsøke de om man vil eller noe..

Anonymkode: d56a7...71b

• Liker 3
Gjest Lily_88
Skrevet

Huff 😑 Jeg hadde gått ut og sperret dem inne og ringt politiet - de ville ikke gått uansett, right? 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg innleder med at jeg er bloddonor, registrert i beinmargsregisteret og for organdonasjon. Det er mange problemer med deres tro og regler, men disse er forbud jeg ikke ønsker å spre

Har jeg tid prøver jeg å verve dem til blodbanken istedet. Men inviterer dem ikke inn. 

Anonymkode: d1873...fc0

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet

Av og til er det veldig greit å være ansatt i kirka. Jeg hører på så lenge jeg gidder og så sier jeg bare at jeg jobber i kirka. Da gidder de ikke mer og går. 

Anonymkode: 6642a...b27

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Nå er jeg kanskje litt dramatisk av meg, men jeg hadde neimen ikke tatt det for god fisk at disse var fra Jehovas vitner. Svindlere/bander går ekstremt langt for å kartlegge hvem de skal rundstjele, så jeg hadde sjekket at ingen nøkler manglet.. 

Anonymkode: 9d575...5bd

• Liker 43
AnonymBruker
Skrevet

De presset seg inn i gangen mener du? 🤨

Jeg hadde bare sagt «dere får ikke komme inn» og lukket døren.

Anonymkode: 9c97a...0b3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk besøk av to menn fra JV. Brukte deres egne «regler» mot dem, og sa at jeg dessverre ikke kunne slippe dem inn siden min mann ikke var hjemme (de mener at det er mannen som bestemmer...).

Anonymkode: ca57f...393

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De presset seg inn i gangen mener du? 🤨

Jeg hadde bare sagt «dere får ikke komme inn» og lukket døren.

Anonymkode: 9c97a...0b3

Inn i gangen ja.

Skrevet

Jo en gang for noen år siden. Det var mine barn som åpnet når det ringte på. Hørte det ble litt styr ute i gangen. Så jeg måtte se etter hva som skjedde. Da ble jeg møtt av to stykker der langt inne i gangen som presenterte seg som Jehovas vitner. 

Jeg gikk dem i møte for de var på tur inn med skoene på til og med. De begynte med noe messing av noe slag, men jeg avbrøt med en litt streng og bestemt stemme.

Nå skal dere høre her. Her i huset er det jeg som er sjef, ikke dere. Det er jeg som bestemmer hvem som skal inn her, ikke dere. Det er min religion som gjelder her, ikke deres. Dere har nå banet dere vei forbi mine barn i døra der borte å labbet inn med skoene på. Slikt gjør ingen i mitt hus. Trengte ikke å si mere de skjønte at her ville de få hjelp ut hvis de ikke fikk opp farten. 

Jeg hørte etterpå at naboen hadde hatt større plager med dem. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

aldri opplevd.
vitner og mormonere pleier også å ha med seg ei liste ov er adresser, og om man sier man ikke er interessert kommer de ikke tilbake dit på flere år.

Anonymkode: e3642...7a2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ringte på døra mi kjempelenge, til slutt måtte jeg bare åpne. Jeg sto foran døråpningen så de ikke skulle komme inn, likevel klarte de å komme seg inn, utrolig frekt! Ble lenge og pratet om å frelse meg, og bare tok seg til rette, overhørte alt jeg sa, sa flere ganger at jeg måtte be dem om å gå, men de overhørte det. De gikk til slutt for jeg måtte bli ordentlig sint! Hvorfor er de så frekke? Tror de virkelig at folk er så dumme at de tror at de kan bli frelst av dem og bli med i religionen deres?

Pleier å si at jeg kjenner veldig mange av de, og det gjør jeg. Så hvis jeg ville blitt med på deres greie så hadde jeg nok gjort det for lengst. Etter det sluttet de å komme til meg. 

Anonymkode: 8db45...599

AnonymBruker
Skrevet

Dessverre flere av de

Anonymkode: 22812...a8f

AnonymBruker
Skrevet

En gang for noen år siden bodde vi i et strøk der det var vanlig å ikke låse ytterdøra om man bare var borte en kort stund og etter at vi hadde vært en snartur på butikken fant vi en reklamebrosjyre for JV på stuebordet... 

Man måtte åpne og gå gjennom ytterdøra og to dører til for å komme inn i stua.

Makan til frekkhet.

Anonymkode: 3012c...080

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Dette hørtes mer ut som tyver, ts. Ikke opplevd at noen fysisk trenger seg inn! Men jeg elsker å diskutere religion, så de få gangene jeg har hatt besøk av Jehovas vitner, har det vært de som avsluttet samtalen - sannsynligvis med konklusjonen at jeg er ufrelselig.

Anonymkode: 05d93...6a0

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...