Gå til innhold

Si fra om HVS 1 til one night stand?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Om man har HVS 1 (altså herpes type 1) i underlivet - burde man da si det til et eventuelt one night stand om man plutselig skulle føle et behov for å bli med noen hjem/ta med noen hjem etter en kveld på byen? Da tenker jeg selvsagt når man ikke har utbrudd, og man bruker kondom og har sikker sex.

Anonymkode: 65481...4fa

AnonymBruker
Skrevet

Det foreligger ikke opplysningsplikt for slikt. 90 prosent har hvs 1 og kun 10 prosent av de 90 prosent får symptomer. 

Anonymkode: 3304e...aed

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om man har HVS 1 (altså herpes type 1) i underlivet - burde man da si det til et eventuelt one night stand om man plutselig skulle føle et behov for å bli med noen hjem/ta med noen hjem etter en kveld på byen? Da tenker jeg selvsagt når man ikke har utbrudd, og man bruker kondom og har sikker sex.

Smittefaren her er så og si lik null, så gjør matten selv😉

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge vi hadde brukt kondom og jeg ikke hadde hatt utbrudd hadde jeg ikke sagt noe. 

Anonymkode: 365f2...43d

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

hva er forskjellen mellom HVS 1 og HVS 2? 

Anonymkode: 3a3d3...887

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

hva er forskjellen mellom HVS 1 og HVS 2? 

Anonymkode: 3a3d3...887

Hvs1 har et litt mildere symptombilde og litt færre får symptomer. Hvs1 får man stort sett på leppene, mens hvs2 kan være litt kraftigere og forekommer mest i underlivet.

80 prosent har hvs1 og 40 prosent hvs2. Kun 10 og 20 prosent vet de har det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...