Gå til innhold

Dårlig oppførsel fra foreldre

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Foreldrene mine baksnakker ofte folk som er overvektige, om de ser dem på gata, tv, folk i omgangskrets osv... De kan si, at det går an å være så tjukk, sånn går det når man er lat og bare spiser osv... 

Mamma sier stadig at hun er rasist, høres ut som hun skryter av det. Kjenner noen som skulle adoptere et barn fra Afrika, mamma syns det var helt forferdelig og skjønte ikke at noen ville ha et mørkhudet barn. Jeg har sagt til dem flere ganger hva jeg syns om dette, men får har bare fått beskjed om å ti stille for jeg har ikke greie på hva jeg snakker om.

Det kan vel ikke være vanlig at voksne folk oppfører seg sånn? Jeg synes det er helt forferdelig.

De klarte heldigvis ikke å oppdra meg til å bli sånn.

Anonymkode: 07c01...467

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vanlig blant den eldre generasjon kanskje?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er hun senil? I tilfelle er hun en senil drittsekk. Hvis ikke, evneveik drittsekk.

Anonymkode: 657e9...8a4

• Liker 2
Skrevet

Jeg har også lagt merke til at en del eldre mangler filter når de snakker. Tankene kommer helt uendret ut fra munnen. Vet ikke om det er alderen eller tiden de har vokst i, men noen ganger kan de si noe ganske provoserende kanskje helt uten å mene det akkurat sånn.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er hun senil? I tilfelle er hun en senil drittsekk. Hvis ikke, evneveik drittsekk.

Anonymkode: 657e9...8a4

Hun er ikke senil så vidt jeg vet.

AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er du og hvor gammel er moren din? 

Anonymkode: 4508d...b99

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gammel er du og hvor gammel er moren din? 

Anonymkode: 4508d...b99

Jeg er 34, hun er 61

AnonymBruker
Skrevet

Litt eldre folk virker som ofte driter i hva andre måtte synes og mene, og dermed kommer visse sider frem som i grunn burde blitt holdt inne. 

Anonymkode: 56b2d...a40

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke om jeg tilhører det dere kaller for den eldre generasjonen med mine 55 år 😁 Må først få si at det er hverken greit og baksnakke eller vær rasist, men dere må huske på at vår generasjon har mistet endel ting som ikke var ment som rasisitisk, men at det rett og slett rokkes ved barndommen vår. Kan jo nevne Pippis pappa, selveste Negerkongen, for ikke å snakke om deilige negerboller, og barnesangen om Hottentotter.

Man skal selvsagt ikke si ting som ikke er greit, men vi er også såpass "gamle" at vi ikke lenger er ute etter å please andre, eller bry oss om hva andre måtte mene om hva vi sier og gjør. Derfor kan det kanskje virke som at enkelte ikke eier hemninger. Men det finnes grenser også da, gjelder og finne en gylden middelvei. 

Anonymkode: b837a...0ac

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hun sier også noen ganger inndirekte at man ikke skal bry seg om andre, ikke hjelp vennene dine, ikke kjøp bursdagsgave til 4-åringen til veninna di, ikke besøk henne, hun trenger ikke besøk av deg, du trenger ikke være så høflig mot andre, hvorfor er du det bestandig? Du trenger vel ikke handle for kjæresten din, han kan vel gjøre det selv når han kommer hjem, han ber meg gjøre det noen ganger før han kommer hjem fra jobb når jeg er ferdig før.  osv...
Jeg burde kanskje ikke si så mye til henne.

Lurer av og til på hvorfor hun fikk barn når hun mener at man ikke skal bry seg om andre...

Hun jobber og er oppegående, så kollegaene ser henne nok på en helt annen måte.

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun sier også noen ganger inndirekte at man ikke skal bry seg om andre, ikke hjelp vennene dine, ikke kjøp bursdagsgave til 4-åringen til veninna di, ikke besøk henne, hun trenger ikke besøk av deg, du trenger ikke være så høflig mot andre, hvorfor er du det bestandig? Du trenger vel ikke handle for kjæresten din, han kan vel gjøre det selv når han kommer hjem, han ber meg gjøre det noen ganger før han kommer hjem fra jobb når jeg er ferdig før.  osv...
Jeg burde kanskje ikke si så mye til henne.

Lurer av og til på hvorfor hun fikk barn når hun mener at man ikke skal bry seg om andre...

Hun jobber og er oppegående, så kollegaene ser henne nok på en helt annen måte.

Flere som synes dette er merkelig?

AnonymBruker
Skrevet

Drøyt å skryte av at man er rassist.

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Flere som synes dette er merkelig?

Ja, dette er merkelig. Har du barn selv? Ville ikke latt mine barn være med en sånn bestemor. Min bestemor greide å gjøre meg kristen da jeg var liten. Hun fikk meg til å tro at mamma kom til å havne i helvete fordi hun hadde syndet så mye. I ettertid tenker jeg at jeg kanskje burde blitt skjermet for henne som barn...

Anonymkode: 3cc98...45c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, dette er merkelig. Har du barn selv? Ville ikke latt mine barn være med en sånn bestemor. Min bestemor greide å gjøre meg kristen da jeg var liten. Hun fikk meg til å tro at mamma kom til å havne i helvete fordi hun hadde syndet så mye. I ettertid tenker jeg at jeg kanskje burde blitt skjermet for henne som barn...

Anonymkode: 3cc98...45c

Jeg har ingen barn.

oi, det hørtes absolutt ikke bra ut det du ble utsatt for!

Skrevet

Ikke vanlig . Dine foreldre kan mene hva de vil men det som skiller dem fra gode foreldre er at de snakker om sine ekstreme meninger høyt og overfører hatet sitt til barna ( deg ) .

AnonymBruker
Skrevet

Hils dem og si at man ikke har en dårlig hørsel selv om man er overvektig! 

Anonymkode: a09c1...45a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Eldre mennesker sier akkurat det de føler for, virker som de mister alt filter hvor eldre de blir.

Anonymkode: f8ec3...9ec

AnonymBruker
Skrevet
On 3/5/2020 at 9:05 AM, AnonymBruker said:

Eldre mennesker sier akkurat det de føler for, virker som de mister alt filter hvor eldre de blir.

Altså, er 61-åringer eldre? Hadde kanskje skjønt resonnementet hvis hun var 81.

Hi. Du bør skjerme deg fra henne. Å omgås giftige mennesker forgifter deg, sakte men sikkert

Anonymkode: 7dcf1...9ff

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
På 5.3.2020 den 9.05, AnonymBruker skrev:

Da tror jeg de må ha manglet normal høflighet og respekt for andre i utgangspunktet. Har aldri registrert at normalt oppegående mennesker over 60 i min bekjentskapskrets/familie opptrer slik.

Anonymkode: cb0f6...5db

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da tror jeg de må ha manglet normal høflighet og respekt for andre i utgangspunktet. Har aldri registrert at normalt oppegående mennesker over 60 i min bekjentskapskrets/familie opptrer slik.

Anonymkode: cb0f6...5db

Signerer denne. Jeg er over 60 og er vel blitt mer tolerant med tiden. 

Anonymkode: ec2b6...e32

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...