AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #1 Skrevet 2. mars 2020 Vel, jeg var SÅ fornøyd, når jeg fant ut at vi kunne få ett lokalt kor til å synge brudemarsj fra Lødingen som utmarsj etter vielsen. Når jeg helt tilfeldig skulle søke opp koret på Facebook finner jeg da ut at min tilkomne svigerinne og svoger hadde nærmest helt lik utmars (video på Facebook) Samme kor og samme sang, men hos de var det var en som sang mye solo mens koret koret,(jeg ønsker ingen solosang) Dette var lenge før min tid, så jeg var aldri deltaker i det bryllupet, så derfor ante jeg heller ikke om dette. i utgangspunktet tenker jeg jo at dette burde være helt OK, da den store majoriteten av gjester som var hos dem ikke kommer til oss. Allikevel så har jeg personlig ett veldig ambivalent forhold til dem som personer og er nærmest 100% sikker på at dette blir en «greie» for min svigerinne. Så derfor føles det veldig ubehagelig å gjøre set, selv om jeg har såå lyst!! vet egentlig ikke helt hva jeg vil med innlegget, men kanskje noen innspill til situasjonen? Eventuelt noen andre gode forslag? Anonymkode: 90dd4...b81
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #2 Skrevet 2. mars 2020 Hmmmm. Med mindre dette er veldig viktig for dere å gjennomføre, så tror jeg jeg hadde valgt en annen sang eller noe. En liten tvist, rett og slett. Så det ikke blir akkurat det samme. Jeg er ikke en person som blir sur for alt mulig (tror jeg?), men hvis min svigerinne hadde valgt a ha akkurat samme kor OG samme sang til akkurat samme anledning (altså utgangen i bryllupet) hadde jeg nok tenkt mitt om det. Ville vel aldri sagt noe om det, men jeg hadde jo tenkt at de var litt rart at "dere ikke kunne finne på deres egen greie" på et vis. Med mindre brudemarsj fra Lødingen og korsang ved utgangen er noe alle gjør der dere bor da... Da er det jo ikke så rart. Jeg vet at du ikke visste om dette, og at dere ikke bevisst har hermet - men det blir ikke så lett å "bevise"... Ikke at din svigerinne har monopol på dette til evig tid, men det er ikke en kamp jeg hadde giddet å ta hvis du vet det blir rar stemning av det. Anonymkode: 1029b...073 9
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #3 Skrevet 2. mars 2020 Tusen takk for innspill! Må innrømme at det er en smule bittert, men jeg er jo helt enig! Hjelper også å høre andre si det! Vi må rett å slett finne på noe annet! Nei, så vidt jeg vet er det ikke noe alle gjør her, men jeg har sunget i kor i mange år og kommer fra en veldig musikalsk familie, så synes det hadde vært veldig stas å fått til noe annet enn kun orgel i kirken og hva er vel mer stemningsfullt enn fullt kor og flott acapella som utmarsj! (I mine øyne, selvsagt, hehe) Anonymkode: 90dd4...b81
Anim92 Skrevet 2. mars 2020 #4 Skrevet 2. mars 2020 Få de til å ta en annen sang! Skjønner at det er kjipt, men hadde rett og slett ikke giddi situasjonen
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #5 Skrevet 2. mars 2020 Det er jo en helt vanlig utgangsmarsj så jeg ville egentlig ikke tenkt over det. Anonymkode: 1cb7a...6d2
Clefable Skrevet 3. mars 2020 #6 Skrevet 3. mars 2020 Jeg tenker at dette ikke bør være noe problem. Det er jo helt tilfeldig. Du var jo ikke engang i det bryllupet, så hvorfor skulle de tenke at du har hermet? 1
kaleidoskop Skrevet 3. mars 2020 #7 Skrevet 3. mars 2020 8 av 10 bryllup har den sangen som utmars. Burde ikke være et problem. Si til svigerinna "hey morsomt. Jeg sjekket nettsiden til koret vi har booket. Der var jo dere med akkurat samme sang vi har valgt. Så gøy" Da vet de om det på forhånd 8
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #8 Skrevet 3. mars 2020 Jeg drømte aldri om mitt eget bryllup. Unntaket var at jeg skulle ha Bruremarsj fra Lødingen som en del av vielsen. Da jeg ble voksen skjønte jeg at det var veldig lite originalt, men vi landet på den som utgang likevel. Mannen og jeg har mange venner som spiller instrumenter og arrangerer musikk, slik at vi fikk et helt eget og utradisjonelt arrangement av låta i bryllupet vårt. Men det viktigste er at dere får det som dere vil akkurat der. Om dere ønsker Bruremarsj fra Lødingen med tutti kor, så gir dere beng i hva svigerinne hadde i sitt bryllup og kjører på med det. Anonymkode: 98c56...611
Gjest Dævendøtte Skrevet 3. mars 2020 #9 Skrevet 3. mars 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for innspill! Må innrømme at det er en smule bittert, men jeg er jo helt enig! Hjelper også å høre andre si det! Vi må rett å slett finne på noe annet! Nei, så vidt jeg vet er det ikke noe alle gjør her, men jeg har sunget i kor i mange år og kommer fra en veldig musikalsk familie, så synes det hadde vært veldig stas å fått til noe annet enn kun orgel i kirken og hva er vel mer stemningsfullt enn fullt kor og flott acapella som utmarsj! (I mine øyne, selvsagt, hehe) Anonymkode: 90dd4...b81 Ta en prat med svigerinnen din da?
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #10 Skrevet 3. mars 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for innspill! Må innrømme at det er en smule bittert, men jeg er jo helt enig! Hjelper også å høre andre si det! Vi må rett å slett finne på noe annet! Nei, så vidt jeg vet er det ikke noe alle gjør her, men jeg har sunget i kor i mange år og kommer fra en veldig musikalsk familie, så synes det hadde vært veldig stas å fått til noe annet enn kun orgel i kirken og hva er vel mer stemningsfullt enn fullt kor og flott acapella som utmarsj! (I mine øyne, selvsagt, hehe) Anonymkode: 90dd4...b81 Men kanskje dere kan ta en annen sang? ☺️ Anonymkode: 1029b...073
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #11 Skrevet 3. mars 2020 hadde aldri hørt om denne sangen før, så søkte den opp - er den dummeste sangen jeg har hørt, er dette virkelig en greie for folk? 😂 hørte med Halvdan Sivertsen, er det samme sang? Anonymkode: 0038a...076 3
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #12 Skrevet 3. mars 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: hadde aldri hørt om denne sangen før, så søkte den opp - er den dummeste sangen jeg har hørt, er dette virkelig en greie for folk? 😂 hørte med Halvdan Sivertsen, er det samme sang? Anonymkode: 0038a...076 Nå måtte jeg og søke opp etter din kommentar. Og jeg måtte le! Ikke av deg, men av sangen! Seriøst? Er dette så fint? 🤣🤣🤣 høres ut som en tullesang. Ville heller ha sangen til Trond Viggo Torgersen, det var en gang. Den er jo mye bedre og forklarende om kjærlighet. Og luften ble fylt med de deiligste ting, de deiligste ting tingeling. Anonymkode: 3c950...7e4
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #13 Skrevet 3. mars 2020 I gamle dager var det noe som het tradisjoner, nå kan man ikke bruke samme brudemarsj en gang? Anonymkode: 422d7...04c 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #14 Skrevet 3. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå måtte jeg og søke opp etter din kommentar. Og jeg måtte le! Ikke av deg, men av sangen! Seriøst? Er dette så fint? 🤣🤣🤣 høres ut som en tullesang. Ville heller ha sangen til Trond Viggo Torgersen, det var en gang. Den er jo mye bedre og forklarende om kjærlighet. Og luften ble fylt med de deiligste ting, de deiligste ting tingeling. Anonymkode: 3c950...7e4 Samme reaksjon jeg hadde, syns også det hørtes ut som tull 😂 Anonymkode: 0038a...076
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #15 Skrevet 3. mars 2020 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: hadde aldri hørt om denne sangen før, så søkte den opp - er den dummeste sangen jeg har hørt, er dette virkelig en greie for folk? 😂 hørte med Halvdan Sivertsen, er det samme sang? Anonymkode: 0038a...076 Om det ikke der den dummeste sangen jeg har hørt, så er det i det minste utrolig lite kreativt å dilte etter veldig mange andre på denne måten. Anonymkode: 2ce7d...9c6
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #16 Skrevet 3. mars 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: hadde aldri hørt om denne sangen før, så søkte den opp - er den dummeste sangen jeg har hørt, er dette virkelig en greie for folk? 😂 hørte med Halvdan Sivertsen, er det samme sang? Anonymkode: 0038a...076 Folk har mye rart i bryllup. Jeg kan ikke fatte og begripe at noen vil ha Pechelbels Canon i D, Mendelssohns brudemarsj fra En midtsommernatts drøm, Wagners brudemarsj eller Volbeats For evigt. Bruremarsj fra Lødingen er en gammel folketone som Halvdan Sivertsen har laget tekst til. Man må ikke ha med teksten om man ikke vil. Her er et eksempel uten tekst: https://youtu.be/IY16vRLPU7o Anonymkode: 98c56...611
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #17 Skrevet 3. mars 2020 I vårt bryllup lagde familien et kor og sang brudemarsj fra Øre på vei ut. Det syntes jeg var fint. Anonymkode: 22d87...abf
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #18 Skrevet 3. mars 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Folk har mye rart i bryllup. Jeg kan ikke fatte og begripe at noen vil ha Pechelbels Canon i D, Mendelssohns brudemarsj fra En midtsommernatts drøm, Wagners brudemarsj eller Volbeats For evigt. Bruremarsj fra Lødingen er en gammel folketone som Halvdan Sivertsen har laget tekst til. Man må ikke ha med teksten om man ikke vil. Her er et eksempel uten tekst: https://youtu.be/IY16vRLPU7o Anonymkode: 98c56...611 Hjelper helt klart uten tekst 😉 men det er klart at folk er forskjellige, jeg bare syns det var merkelig at en så corny sang tydeligvis er såpass populær Anonymkode: 0038a...076 1
Meadow Skrevet 3. mars 2020 #19 Skrevet 3. mars 2020 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: hadde aldri hørt om denne sangen før, så søkte den opp - er den dummeste sangen jeg har hørt, er dette virkelig en greie for folk? 😂 hørte med Halvdan Sivertsen, er det samme sang? Anonymkode: 0038a...076 Måtte søke den opp jeg også, ikke hørt den før. Hver sin smak, for å si det sånn!
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #20 Skrevet 3. mars 2020 Jeg skjønner hva dere mener om dere kun hører Halfdan Sivertsen sin😂men søk den opp å hør på når feks. gardemusikken synger, er en litt annen stemning da! Men det er selvsagt min personlige mening:-) Men, jeg har konkludert med at vi må gå for noe annet. Selv om det tydeligvis er mange som går for denne at vi sånn sett kan «komme unna» med det. Jeg ønsker noe annet enn en «vanlig» orgel marsj, men ønsker heller ikke feks cd avspilling. Så må være enten noen instrumenter eller kor. Problemet er å finne «riktig» sang/melodi Anonymkode: 90dd4...b81 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå