Gå til innhold

Kan jeg kreve at venninnene mine betaler?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Trenger litt råd. Vi er en liten gjeng på 5 damer som skal til Gdansk på onsdag-søndag. Dette er noe vi har gledet oss og snakket om lenge (slitne småbarnsmødre), og som har vært motivasjonen min gjennom en tung høst og vinter. Problemet er at en av de er (selektiv)hysterisk når det kommer til corona viruset og jeg er blitt småforkjølet. Så nå krever hun at jeg skal holde meg hjemme, ellers blir hun ikke med. JEG synes hun er urimelig, og JEG vil egentlig drite i protestene hennes og la hun bli igjen hjemme, men hun har fått gehør i gruppa. Det begynte rolig med ymting om at siden hun er gravid så har hun førsterett og jeg må vise forståelse, men nå har hysterien begynt å få fotfeste hos de andre, og det at jeg har fått corona virus er blitt en slags etablert sannhet.

Det hjelper ikke hvor mye jeg sier at jeg ikke har noen kontaktpunktet som har vært eller har nære relasjoner som har vært i risikolandene.

Så hva gjør jeg nå? Jeg kan bare glemme å få igjen på forsikringen, og det er ikke en sjanse i havet for at det kommer en lege i verneutstyr hjem til meg for å teste meg for coronavirus basert på litt snufsete nese og groggy hals. 

Er det urimelig av meg å kreve at de dekker det økonomiske tapet om jeg trekker meg? Sikkert smålig, men det er 7000kr jeg kan bruke til en ny tur.

Hadde det ikke vært for at de andre også mener jeg må vike, så hadde jeg reist. Men nå risikerer jeg å bare skape dårlig stemning om jeg blir med, og potensielt ødelegge vennskapet mitt med hormonbomba. 

Jeg er så sykt sint, bitter og skuffet, og klarer ikke slutte å gråte!!! Argh, drittfolk!

(og jo, selvsagt har jeg forståelse for at hun er redd og ekstra på vakt som gravid. Det er mest bitterheten som snakker/skriver)

Anonymkode: b797e...1e6

• Liker 15
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Så irriterende!

Jeg hadde reist hvis de ikke betalte deg for å ikke reise. 

Endret av kflu
Feil
  • Liker 36
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Gjesten said:

Jeg synes 100 % du kan kreve at de betaler. Hvis du faktisk hadde vært i faresonen på noen måte hadde det vært naturlig at de var redde, men å nekte deg å reise på venninnetur fordi du er snufsete nå i frykt for at det skal være corona er helt absurd. Vil de nekte deg å reise, får de dekke tapet ditt.

Enig med denne. 100% de må betale deg.

Må også si at det er skikkelig dårlig gjort av dem, herregud. Kan til dels skylde på hormoner på hun gravide men at de andre blir med på det? Jeg hadde også blitt skikkelig lei meg,så all medfølelse til deg :(

Tror forøvrig ikke det har stått noe om at gravide er mer i risikosone enn ikke-gravide?

Anonymkode: 32d06...3d0

• Liker 43
Skrevet

De kan ikke kreve at du ikke blir med! For noen drittfolk.

• Liker 33
AnonymBruker
Skrevet

Herlighet de er jo hysteriske! Kreve at en venninnen ikke skal bli med på tur fordi hun er forkjølet. Aldri hørt på makan! De kan godt dekke tapet ditt siden de behandler deg så bedritent. 
klem til deg❤️ 

Anonymkode: 289e4...cf1

• Liker 41
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville forresten ringt fastlegen tidlig i morgen og spurt om mulighet for testing.. ikke bagatelliser symtomene dine (Selv om de høres ufarlig ut) og si at du skal ut og reise og at personer i reisefølge er i risiko så det er derfor du veldig gjerne vil teste - kanskje får du dem til å teste deg så du kan si at du ikke har det til dem og de får si UNNSKYLD.

Anonymkode: 32d06...3d0

• Liker 38
Skrevet

Krev de betaler, og så hadde jeg revurdert relasjonen til disse folkene. 

• Liker 29
Skrevet

Jeg hadde blitt hjemme uansett, henne hadde jeg uansett ikke reist med! 

• Liker 18
Skrevet

Ja dette må de dekke! Herregud for noen «venninner» 😱. Stakkars deg😥

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville reist og kost meg alene. Hva kan de gjøre liksom?

Anonymkode: 7610f...af7

• Liker 31
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er lei for å høre at venninnene dine er såpass hysteriske når du har gledet deg til denne turen lenge. De skal selvfølgelig betale når de vil nekte deg å reise, og siden de er slik så blir det kanskje ikke veldig hyggelig å reise på tross av at det de sier. 

De får skrape sammen dine totale utlegg seg imellom, ville smurt på litt ekstra i "drittsekk venninde-gebyr" om du har muligheten.

Anonymkode: 3fffd...ac7

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Vent, har du betalt for henne?

Anonymkode: 39224...a37

• Liker 1
Skrevet

Vi kan vel takke mediene for hysteriet.. Hadde ikke de hauset opp hele viruset til å tilsi at hvis man får viruset så har man dødsdommen..  Det er kun eldre og personer med nedsatt immunforsvar som er spesielt utsatt. Og det gjelder en vanlig influensa også. 

Jeg tenker at de får dekke kostnadene også får du vurdere om disse faktisk er venninner.

• Liker 11
Skrevet

Er det mulig?!? Enkelte gravide blir skikkelige troll altså, men hun kan skylde på hormoner i motsetning til resten av gjengen. Kjenner jeg blir matt på dine vegne! 

Om de mener du ikke skal reise skylder de deg utleggene dine i sin absolutte helhet. Enkelt og greit. Kjenner jeg blir skikkelig sinna på dine vegne. Sjansen er vel større for å bli smittet på reisen enn den er i deres lokalmiljø. 

Ta med deg en annen venninne eller mannen på spa den helgen i stedet ❤️

God klem til deg ❤️

• Liker 10
Gjest Chroma
Skrevet

Hun kan ikke ha med en forkjølet venninne, men kan oppsøke flere flyplasser, som er en av de verste smitteplassene!? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...