AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #1 Skrevet 2. mars 2020 Trenger litt råd. Vi er en liten gjeng på 5 damer som skal til Gdansk på onsdag-søndag. Dette er noe vi har gledet oss og snakket om lenge (slitne småbarnsmødre), og som har vært motivasjonen min gjennom en tung høst og vinter. Problemet er at en av de er (selektiv)hysterisk når det kommer til corona viruset og jeg er blitt småforkjølet. Så nå krever hun at jeg skal holde meg hjemme, ellers blir hun ikke med. JEG synes hun er urimelig, og JEG vil egentlig drite i protestene hennes og la hun bli igjen hjemme, men hun har fått gehør i gruppa. Det begynte rolig med ymting om at siden hun er gravid så har hun førsterett og jeg må vise forståelse, men nå har hysterien begynt å få fotfeste hos de andre, og det at jeg har fått corona virus er blitt en slags etablert sannhet. Det hjelper ikke hvor mye jeg sier at jeg ikke har noen kontaktpunktet som har vært eller har nære relasjoner som har vært i risikolandene. Så hva gjør jeg nå? Jeg kan bare glemme å få igjen på forsikringen, og det er ikke en sjanse i havet for at det kommer en lege i verneutstyr hjem til meg for å teste meg for coronavirus basert på litt snufsete nese og groggy hals. Er det urimelig av meg å kreve at de dekker det økonomiske tapet om jeg trekker meg? Sikkert smålig, men det er 7000kr jeg kan bruke til en ny tur. Hadde det ikke vært for at de andre også mener jeg må vike, så hadde jeg reist. Men nå risikerer jeg å bare skape dårlig stemning om jeg blir med, og potensielt ødelegge vennskapet mitt med hormonbomba. Jeg er så sykt sint, bitter og skuffet, og klarer ikke slutte å gråte!!! Argh, drittfolk! (og jo, selvsagt har jeg forståelse for at hun er redd og ekstra på vakt som gravid. Det er mest bitterheten som snakker/skriver) Anonymkode: b797e...1e6 15
Populært innlegg Gjesten Skrevet 2. mars 2020 Populært innlegg #2 Skrevet 2. mars 2020 Jeg synes 100 % du kan kreve at de betaler. Hvis du faktisk hadde vært i faresonen på noen måte hadde det vært naturlig at de var redde, men å nekte deg å reise på venninnetur fordi du er snufsete nå i frykt for at det skal være corona er helt absurd. Vil de nekte deg å reise, får de dekke tapet ditt. 235
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 Populært innlegg #3 Skrevet 2. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Trenger litt råd. Vi er en liten gjeng på 5 damer som skal til Gdansk på onsdag-søndag. Dette er noe vi har gledet oss og snakket om lenge (slitne småbarnsmødre), og som har vært motivasjonen min gjennom en tung høst og vinter. Problemet er at en av de er (selektiv)hysterisk når det kommer til corona viruset og jeg er blitt småforkjølet. Så nå krever hun at jeg skal holde meg hjemme, ellers blir hun ikke med. JEG synes hun er urimelig, og JEG vil egentlig drite i protestene hennes og la hun bli igjen hjemme, men hun har fått gehør i gruppa. Det begynte rolig med ymting om at siden hun er gravid så har hun førsterett og jeg må vise forståelse, men nå har hysterien begynt å få fotfeste hos de andre, og det at jeg har fått corona virus er blitt en slags etablert sannhet. Det hjelper ikke hvor mye jeg sier at jeg ikke har noen kontaktpunktet som har vært eller har nære relasjoner som har vært i risikolandene. Så hva gjør jeg nå? Jeg kan bare glemme å få igjen på forsikringen, og det er ikke en sjanse i havet for at det kommer en lege i verneutstyr hjem til meg for å teste meg for coronavirus basert på litt snufsete nese og groggy hals. Er det urimelig av meg å kreve at de dekker det økonomiske tapet om jeg trekker meg? Sikkert smålig, men det er 7000kr jeg kan bruke til en ny tur. Hadde det ikke vært for at de andre også mener jeg må vike, så hadde jeg reist. Men nå risikerer jeg å bare skape dårlig stemning om jeg blir med, og potensielt ødelegge vennskapet mitt med hormonbomba. Jeg er så sykt sint, bitter og skuffet, og klarer ikke slutte å gråte!!! Argh, drittfolk! (og jo, selvsagt har jeg forståelse for at hun er redd og ekstra på vakt som gravid. Det er mest bitterheten som snakker/skriver) Anonymkode: b797e...1e6 Selvfølgelig kan du kreve å få pengene! Eller så må de tåle at du også drar, det her er jo bare tullete. Vi er midt i sesongen for å snufse litt, men realt kjip posisjon de har satt deg i. Anonymkode: faacf...71f 140
kflu Skrevet 2. mars 2020 #4 Skrevet 2. mars 2020 (endret) Så irriterende! Jeg hadde reist hvis de ikke betalte deg for å ikke reise. Endret 2. mars 2020 av kflu Feil 36
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #5 Skrevet 2. mars 2020 1 minutt siden, Gjesten said: Jeg synes 100 % du kan kreve at de betaler. Hvis du faktisk hadde vært i faresonen på noen måte hadde det vært naturlig at de var redde, men å nekte deg å reise på venninnetur fordi du er snufsete nå i frykt for at det skal være corona er helt absurd. Vil de nekte deg å reise, får de dekke tapet ditt. Enig med denne. 100% de må betale deg. Må også si at det er skikkelig dårlig gjort av dem, herregud. Kan til dels skylde på hormoner på hun gravide men at de andre blir med på det? Jeg hadde også blitt skikkelig lei meg,så all medfølelse til deg Tror forøvrig ikke det har stått noe om at gravide er mer i risikosone enn ikke-gravide? Anonymkode: 32d06...3d0 43
minister-mio Skrevet 2. mars 2020 #6 Skrevet 2. mars 2020 De kan ikke kreve at du ikke blir med! For noen drittfolk. 33
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #7 Skrevet 2. mars 2020 Herlighet de er jo hysteriske! Kreve at en venninnen ikke skal bli med på tur fordi hun er forkjølet. Aldri hørt på makan! De kan godt dekke tapet ditt siden de behandler deg så bedritent. klem til deg❤️ Anonymkode: 289e4...cf1 41
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #8 Skrevet 2. mars 2020 Jeg ville forresten ringt fastlegen tidlig i morgen og spurt om mulighet for testing.. ikke bagatelliser symtomene dine (Selv om de høres ufarlig ut) og si at du skal ut og reise og at personer i reisefølge er i risiko så det er derfor du veldig gjerne vil teste - kanskje får du dem til å teste deg så du kan si at du ikke har det til dem og de får si UNNSKYLD. Anonymkode: 32d06...3d0 38
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 Populært innlegg #9 Skrevet 2. mars 2020 Det er høysesong for forkjølelse og influensa som ikke er corona. Synes kanskje det er mer spesielt at hun som er gravid, skal ut å reise og utsette seg for mer eksponering enn man får hjemme! Jeg hadde sagt jeg kan trekke meg hvis de betaler for mine utlegg. De er jo helt hønsehjerne. Anonymkode: b0ec1...7ec 142
Fireflies Skrevet 2. mars 2020 #10 Skrevet 2. mars 2020 Krev de betaler, og så hadde jeg revurdert relasjonen til disse folkene. 29
VinterRose Skrevet 2. mars 2020 #11 Skrevet 2. mars 2020 Jeg hadde blitt hjemme uansett, henne hadde jeg uansett ikke reist med! 18
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 Populært innlegg #12 Skrevet 2. mars 2020 Herregud, selvfølgelig skal de betale!! Aller helst bare unnskylde selvfølgelig, vet ikke om jeg hadde hengt mer med de folka der.. Hun er redd for deg, så skal hun frivillig dra på en flyplass? Sitte i et trangt fly med en hel haug med smittemuligheter? Ut å spise i Gdansk? Så er hun redd for ei venninne som snufser? Kjenner jeg blir helt målløs, drittfolk! 💩 Anonymkode: 7c38b...079 113
Alex_rude Skrevet 2. mars 2020 #13 Skrevet 2. mars 2020 Ja dette må de dekke! Herregud for noen «venninner» 😱. Stakkars deg😥 19
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #14 Skrevet 2. mars 2020 Jeg ville reist og kost meg alene. Hva kan de gjøre liksom? Anonymkode: 7610f...af7 31
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 Populært innlegg #15 Skrevet 2. mars 2020 Synes det er skikkelig teit av venninna di å nekte deg å bli med fordi hun er redd du har corona - men å dra utenlands og potensielt utsette seg for smittefare er helt OK! Jeg hadde enten krevd at de dekket hele reisen eller så hadde jeg reist med god samvittighet. Du kan sjekke mulighetene for å teste deg da hvis du ønsker det, så har du et papir som bekrefter at du er frisk som du kan dytte oppi trynet til venninna di. At hun er gravid gir henne ikke førsterett på noe som helst - hun får være hjemme hvis hun er redd. Makan. Anonymkode: 7d5b4...d9e 57
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #16 Skrevet 2. mars 2020 Jeg er lei for å høre at venninnene dine er såpass hysteriske når du har gledet deg til denne turen lenge. De skal selvfølgelig betale når de vil nekte deg å reise, og siden de er slik så blir det kanskje ikke veldig hyggelig å reise på tross av at det de sier. De får skrape sammen dine totale utlegg seg imellom, ville smurt på litt ekstra i "drittsekk venninde-gebyr" om du har muligheten. Anonymkode: 3fffd...ac7 16
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #17 Skrevet 2. mars 2020 Vent, har du betalt for henne? Anonymkode: 39224...a37 1
GulSitron Skrevet 2. mars 2020 #18 Skrevet 2. mars 2020 Vi kan vel takke mediene for hysteriet.. Hadde ikke de hauset opp hele viruset til å tilsi at hvis man får viruset så har man dødsdommen.. Det er kun eldre og personer med nedsatt immunforsvar som er spesielt utsatt. Og det gjelder en vanlig influensa også. Jeg tenker at de får dekke kostnadene også får du vurdere om disse faktisk er venninner. 11
Lacy Skrevet 2. mars 2020 #19 Skrevet 2. mars 2020 Er det mulig?!? Enkelte gravide blir skikkelige troll altså, men hun kan skylde på hormoner i motsetning til resten av gjengen. Kjenner jeg blir matt på dine vegne! Om de mener du ikke skal reise skylder de deg utleggene dine i sin absolutte helhet. Enkelt og greit. Kjenner jeg blir skikkelig sinna på dine vegne. Sjansen er vel større for å bli smittet på reisen enn den er i deres lokalmiljø. Ta med deg en annen venninne eller mannen på spa den helgen i stedet ❤️ God klem til deg ❤️ 10
Gjest Chroma Skrevet 2. mars 2020 #20 Skrevet 2. mars 2020 Hun kan ikke ha med en forkjølet venninne, men kan oppsøke flere flyplasser, som er en av de verste smitteplassene!?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå