AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #1 Del Skrevet 2. mars 2020 Faster 16:8, og ligger på ca 1700 kcal, men slapper litt mer av i helgene. Det er jo ikke så beinhardt, men tenkte jeg skulle gå ned en halvkilo i uka hvertfall! Har i stedet gått opp 1 kg på 3 uker. Jeg går ned litt i uka, og så opp igjen i helgene, så det er vel åpenbart hva jeg skal gjøre.. Kan jeg ha ødelagt forbrenninga med jojoslanking? Noen gode tips ift periodisk faste? Må man være helt superstreng hele tida? Anonymkode: 4ed23...913 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wintergirl Skrevet 2. mars 2020 #2 Del Skrevet 2. mars 2020 Kan hende forbrenninga di er svekket, men ikke ødelagt. Håper det er noen som kan dette og kan svarer deg, for dette er interessant å lære mer om. Har du lest deg opp om fasting generelt ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #3 Del Skrevet 2. mars 2020 Tror ikke du teller kaloriene riktig. Hadde du vært 1700 kalorier hver dag hadde du gått ned Anonymkode: cff13...3cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tyah Skrevet 2. mars 2020 #4 Del Skrevet 2. mars 2020 Du spiser 1700 kalorier i hverdagen, men du slapper av i helgene? Da kan det jo være at du totalt går i overskudd kalorimessig pga. du spiser for mye i helgene.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #5 Del Skrevet 2. mars 2020 Jeg har ikke noe godt svar til deg, men jeg lurer på noe selv ang denne type diett som kanskje kan hjelpe deg videre. Er poenget med 16:8 at man havner i en ketoselignende tilstand i løpet av de timene man faster? Hva om blodsukkeret ikke rekker å bli så lavt at kroppen havner i ketose i løpet av disse timene? Jeg bare lurer, har vurdert å prøve 16:8, men tror kanskje det ikke hadde fungert for meg som har prediabetes og litt høyt blodsukker gjennom hele natten/morning. Anonymkode: a142d...542 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #6 Del Skrevet 2. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror ikke du teller kaloriene riktig. Hadde du vært 1700 kalorier hver dag hadde du gått ned Anonymkode: cff13...3cb Jo, men jeg er ikke så nøye i helgene, drikker litt vin både fredag og lørdag, og teller ikke kalorier lørdag. Kanskje kroppen ikke tåler utskeielsen..? Anonymkode: 4ed23...913 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #7 Del Skrevet 2. mars 2020 Helgene ødelegger for meg. Etter jeg begynte med periodisk faste er jeg mer forsiktig i helgene også. Håper vekta går ned litt denne uka for oss begge. Anonymkode: cb00c...4f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #8 Del Skrevet 2. mars 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke noe godt svar til deg, men jeg lurer på noe selv ang denne type diett som kanskje kan hjelpe deg videre. Er poenget med 16:8 at man havner i en ketoselignende tilstand i løpet av de timene man faster? Hva om blodsukkeret ikke rekker å bli så lavt at kroppen havner i ketose i løpet av disse timene? Jeg bare lurer, har vurdert å prøve 16:8, men tror kanskje det ikke hadde fungert for meg som har prediabetes og litt høyt blodsukker gjennom hele natten/morning. Anonymkode: a142d...542 Jeg kommer ikke i ketose på 16:8. Anonymkode: 08541...f1e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #9 Del Skrevet 2. mars 2020 Vekten er ikke bare avhengig av hva du spiser. Lite søvn og mye stress kødder med forbrenningen. Og selv om det først og fremst er matinntaket man må justere hvis man skal ned i vekt, er det stor forskjell på å ligge på sofaen og gå ti tusen skritt daglig. Trener du styrke? Da kan du gå opp i vekt fordi du legger på deg muskelmasse. Hvor lenge har du hatt dette spisemønsteret? Anonymkode: 1741e...759 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #10 Del Skrevet 3. mars 2020 Hehe, det er så typisk. Folk skal være flinke i uka, men når helgen kommer så spiser du alle de kaloriene de sparte ekstra! Hvordan regner du kaloriene? Ville heller lagt meg på ca 120g med karbo om dagen. Anonymkode: 931b5...546 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #11 Del Skrevet 3. mars 2020 Jeg hadde rast opp i vekt med "dietten" din. 1700 er mye og du spiser mer i helgene.. Ikke det minste rart du ikke går ned noe. Vektnedgang er litt som rema1000 reklamen : det er totalen på kassalappen som teller, ikke om du handler en billig ting her og der eller kun 4 ting hver dag etter kl 22. Du er kassalappen og kaloriene er pengene. Totalen for uken er det som teller for den uken. Om du er flink fire dager er helt verdiløst om du tar dobbelt de neste tre... Anonymkode: 88d54...663 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #12 Del Skrevet 3. mars 2020 Det er klart man kan "ta igjen" en del kalorier i helgen, men det er likevel lurt å ha en dag i uka der du spiser det du har lyst på og gjerne over kaloribehovet, både for at du skal holde ut og for at forbrenningen ikke skal synke for mye. Forøvrig er det en myte at hvis man ikke spiser en dag, så vil man spise dobbelt så mye neste dag. Tvert imot vil periodisk faste ofte gjøre at man automatisk spiser litt mindre når man kan. Anonymkode: 1741e...759 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siri_H Skrevet 3. mars 2020 #13 Del Skrevet 3. mars 2020 Du må logge det du spiser en helg eller to, så ser du sikkert hvorfor du ikke går ned. Dersom du ikke teller kalorier, drikker vin og koser deg i helgen vil det sannsynligvis veie opp for det litt underskuddet du har gjennom uka. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
matrobot Skrevet 3. mars 2020 #14 Del Skrevet 3. mars 2020 Hvis du har regnet ut at du må spise 1700 kcal for å gå ned halv kilo i uken og samtidig ønsker å ha en juksedag, er det kanskje lurt å spise litt mindre resten av uken. Hvis du f.eks. spiser 1600 kcal resten av uken (100 kcal mindre), så har du 600kcal til overs på juksedagen. Da kan du spise 1700+600kcal på juksedagen. Hvis du har to juksedager (lørdag og søndag), så er det ikke rart at du sliter. Kroppen tar ikke hensyn til juksedager Som noen sier, er det lurt å logge hva du spiser i et par helger - for å se hvor mye du faktisk spiser. Det må jo "jevnes" ut resten av uken. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pierre Gynt Skrevet 3. mars 2020 #15 Del Skrevet 3. mars 2020 Det er ikke jojoslanking at du "går ned" i ukedagene og "opp" i helgene. Dette er jo åpenbart bare variasjon basert på tarminnhold og vann i kroppen pga spisemønsteret. Du har ikke ødelagt forbrenninga di. Jeg er egentlig litt usikker på hva du mener eller tror periodisk faste handler om. Det er ikke noe magisk med fastinga som gjør at du går ned i vekt. Du sier selv at det er åpenbart hva du skal gjøre, så da må du bare gjøre det [spise mindre jevnt over]. Det kan for øvrig hende at du klarer deg med mindre enn 1700 kcal daglig. Et av poengene med periodisk faste er jo at det er selvregulert - man spiser som normalt bare innenfor færre timer, og da går de fleste ned i vekt automatisk. Da har du altså trukket fra frokost og kveldsmat. Mitt inntrykk er at de fleste klarer det uten å telle kalorier. Hvis du teller kalorier innenfor 16:8 så kan det faktisk hende at du noen dager ser at du har kalorier "til gode" og ender opp med å spise mer, ikke egentlig fordi du trenger det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #16 Del Skrevet 3. mars 2020 Det er ikke diettmetoden sin feil, man kan gå ned på alle dietter. Det er tydelig noe galt med kaloriinntaket vs forbrenningen. Er gjennomsnittet ditt i uka virkelig 1700? Hva er din daglige forbrenning? Trener du? Teller du kaloriene nøye? Er du lav så kaloribehovet ditt egentlig er mindre? Anonymkode: 94549...e80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå