AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #1 Skrevet 2. mars 2020 Jeg er utdannet vernepleier og har master i læring i komplekse systemer/atferdsvitenskap. Jeg valgte vernepleie uten å helt vite hva det var. Ble fortalt ganske tidlig i studie forløpet at det er mange varierte jobb muligheter. Jeg synes dette var litt oppskrytt da både jeg og mange av mine medstudenter fikk bare jobber innenfor boliger/dagsenter (bruker med funksjonsnedsettelse). Og ja det er en del vernepleier i ulike yrker som jobber innenfor rusavhengige, psykisk syke, innen barnevern, rehabilitering, spesialpedagogikk, men her virker det som at man må enten ha erfaring eller aktuell utdanning. Jeg har underveis skjønt hva jeg liker å jobbe med og ikke liker. Å jobbe i bolig med mennesker med funksjonsnedsettelse var ikke noe for meg. Jobber på psykiatrien, dette var mulig da jeg begynte å studere master. Men her fikk jeg beskjed om mastern ikke får utelling, men det gjør videreutdanning innenfor psykisk helse. Kjenner dette er veldig kjip. For meg er det viktig i framtiden å både få utelling for utdanningene + kunne jobbe litt mer med den teorien jeg sitter på. Setter veldig stor pris på om det er noen her som kan dele sine erfaring og om mulige jobber som vernepleier (gjerne litt mer spesifikk enn «rehabilitering») ? Anonymkode: 28c4b...d31
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #2 Skrevet 2. mars 2020 Jeg er avdelingsleder på omsorgsenter for eldre. Har tatt viderutdanning i ledelse. har jobbet innen hjemmesykepleie, sykehjem, psykiatri og skole. På skole var det med en elev med utviklingshemming. Anonymkode: 1655b...cdd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå