AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #1 Skrevet 2. mars 2020 Grunnet meget lav inntekt, har jeg i en lang periode måttet spinke og spare på mat. Jeg har spist kun 2 måltider hver dag, og kjenner nå at jeg har mistet sultfølelsen. I dag har jeg f.eks spist en halv røkt kjøttpølse med hjemmelaget potetmos til middag (ca klokken 16.30) og to grove brødskiver med makrell i tomat uten smør. (ca klokken 19.00) varierer middag og pålegg. Som sagt, sultfølelsen er jo borte, men så lenge jeg varierer, får i meg noe grønt og grovt, kan det være farlig på noen måte? Anonymkode: 0720c...ff2
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #2 Skrevet 2. mars 2020 Har ikke noe svar på det du spør om. Lurer bare på hva du skal bruke all den tiden du sparte ved å ikke skrive bokstavene a, n og e i "ganger" i overskriften på? Anonymkode: bb24e...f15 8
Gjest Dævendøtte Skrevet 2. mars 2020 #3 Skrevet 2. mars 2020 Har spist to måltider om dagen i 30 år jeg. Gått fint det. Er vel heller mengden mat du spiser som er betenkelig, ikke antall måltider.
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #4 Skrevet 2. mars 2020 Har også spist ca 2 måltider for dagen i maaange år. Eneste måten jeg klarer å holde vekta på. Anonymkode: 30441...3c8
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #5 Skrevet 2. mars 2020 Spiser også bare to måltider om dagen. Føler ikke for mer. Høres ikke så galt ut det du spiser. Men det kommer jo an på mengden. Ville tatt med litt mer grønnsaker i tillegg. Anonymkode: 5d8dc...398
kaleidoskop Skrevet 2. mars 2020 #6 Skrevet 2. mars 2020 Farlig? På hvilken måte tenker du? Kjipt i lengden, ja. Men du kan leve veldig lengre på det.
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #7 Skrevet 2. mars 2020 6 minutter siden, Dævendøtte skrev: Har spist to måltider om dagen i 30 år jeg. Gått fint det. Er vel heller mengden mat du spiser som er betenkelig, ikke antall måltider. Dette. Det er nok ikke sunt for deg å spise for lite mat over tid. En gang i blant går greit, men lavt næringsinntak over tid kan føre til mangelsykdommer og vekttap (risikabelt hvis du er slank/tynn i utgangspunktet). Anonymkode: 4ae8a...8ec 2
Gjest theTitanic Skrevet 2. mars 2020 #8 Skrevet 2. mars 2020 Ikke optimalt, men Ikke farlig. Makrell i tomat er veldig bra. Sunt, og inneholder mye næringsstoffer.
Gjest theTitanic Skrevet 2. mars 2020 #9 Skrevet 2. mars 2020 Har du dårlig råd kan en boks makrell om dagen være redningen fremfor kun litt på brødskiven.
334 Skrevet 2. mars 2020 #10 Skrevet 2. mars 2020 Mange som spiser 1 gang om dagen, bla. for helsefordeler. Uten at det går ut over energinivået deres nevneverdig. Millioner faktisk. (ikke pga dårlig råd). Nylig kalles det såkalt OMAD diett. One meal a day.
Camillapb Skrevet 5. mars 2020 #11 Skrevet 5. mars 2020 Det går fint å spise 2 ganger om dagen, men mengden du har skrevet her er altfor liten. Det vil tære på musklene mtp for lavt kaloriinntak, men også altfor lite protein. Du vil på sikt kjenne deg blass og sliten. Eksempel: Skulle jeg spist det du har skrevet opp ville det vært frokost og lunch. Etter det ville jeg spist mellommåltid, middag, snack og kveldsmat. (Bare for en sammenligning, vet alle ikke trenger like mye mat) Tips: spis energitett mat til du har bedre råd. Lykke til
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2020 #12 Skrevet 5. mars 2020 Jeg tenker at du spiser altfor lite. Spiser du mindre enn ca 1000 kcal pr dag så sies det at kroppen går over på sparebluss. Det kan gå utover muskelmassen. For lite næring kan gi deg mangelsykdommer. Hjernen trenger jo næring og. Kanskje det kan gå utover immunforsvar hvis kroppen er i sparebluss og underernært. Spesielt i disse dager så er vel ikke det så bra... Kan du kanskje øke mengden mat litt? Feks et knekkebrød til frokost og lunsj, med et tynt lag rimelig pålegg? Anonymkode: 2aee7...52c
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2020 #13 Skrevet 5. mars 2020 Jeg spiste to store måltider om dagen i mange år. For fire år siden ble jeg plutselig syk, og legene mener det er pga. denne måten å spise på. Jeg skjelver, svimer av og får blodtrykksfall, er nesten som å få føling, men jeg har ikke diabetes. Må nå spise svært regelmessig annenhver time for å unngå å bli dårlig. Det er utrolig slitsomt da jeg aldri kan være spontan og alltid må ha med meg matpakker. Tar mye tid på jobben også. Angrer sånn på at jeg ikke spiste mer regelmessig sa jeg var ung. Anonymkode: f025c...ea0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå