Gå til innhold

Hvor tungt løfter dere?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du trenger ikke trene 5 ganger i uka, ikke uten grunn at flere programmer som 5x5 og starting strength går 3 dager i uken :) 

Trener man skikkelig 3 ganger i uken kan man bygge mye. Også mat da såklart :) 

Anonymkode: 03b13...b62

Jeg trener akkurat det jeg vil jeg, ellers takk. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
1 time siden, miss summers skrev:

Jeg trener akkurat det jeg vil jeg, ellers takk. 

Det kan du! :) Tenkte bare på om du ønsket fremgang, kroppen trenger hvile og mat.

De fleste som står på et treningsenter gjør det uten mål og mening dessverre.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan du! :) Tenkte bare på om du ønsket fremgang, kroppen trenger hvile og mat.

Fryktelig nedlatende er du. Som ikke vet en dritt om hverken fremgang, mål eller noe. Du bare antar. Smartass holdninger klarer jeg meg uten. Pirk på deg sjæl. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mange tror de er sterkere enn de er, fordi de ikke gjør øvelsene godt nok. Utrolig mange som lesser på beinpressa f.eks, så har dem så bevegelse, ligger bare å småjukker øverst. Eller gjør knebøy som ikke er halveis engang. Push up uten å gå helt ned, utfall som er halvveis etc.

På den måten lurer man bare seg selv. Bedre å kjøre øvelser med rett teknikk, selv om du da ikke klarer like mye som med «juks». For man vil jo bli sterkere på «orntli’», ikke bare sånn skrytesterk: «Kjører 120 i knebøy, jeg! (Såvidt det kan kalles bøy, meeeen det trenger ikke du å vite)»

Anonymkode: e5765...afd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kommer an på. Styrkeløfterne trener 5 dager i uka på sine programmer. Ihvertfall de som har høyere nivå. Fremgang er å spore der også. Norge har blitt en av de beste nasjonene i verden. 

Men enig i at et vanlig treningssenter finner du ikke slike nei og ihvertfall ikke denne kompetansen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Mange tror de er sterkere enn de er, fordi de ikke gjør øvelsene godt nok. Utrolig mange som lesser på beinpressa f.eks, så har dem så bevegelse, ligger bare å småjukker øverst. Eller gjør knebøy som ikke er halveis engang. Push up uten å gå helt ned, utfall som er halvveis etc.

På den måten lurer man bare seg selv. Bedre å kjøre øvelser med rett teknikk, selv om du da ikke klarer like mye som med «juks». For man vil jo bli sterkere på «orntli’», ikke bare sånn skrytesterk: «Kjører 120 i knebøy, jeg! (Såvidt det kan kalles bøy, meeeen det trenger ikke du å vite)»

*Så vidt bevegelse, skulle d stå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, Pierre Gynt skrev:

Du og venninna di har enten temmelig god genetikk (80 kg @ 60 kg kroppsvekt etter kun 1,5 år trening) eller så går dere ikke dypt nok.

Vel, jeg har hatt flere timer med PT og fått bekreftelse på at jeg gjør knebøy riktig. Jeg går forbi 90 grader med knærne og så dypt ned jeg klarer. Har terpet mye på teknikken, og er rimelig sikker på at jeg gjør dette riktig.

Jeg aner ikke hvordan jeg ligger an genetisk. Jeg har aldri trent noe særlig styrke før det siste halvannet året, men har jogget en del tidligere. Har også trent noe med vekter før, med da uten å utfordre meg noe særlig. 

Jeg studerer på Blindern og det er mye fokus på styrketrening i det miljøet jeg omgås, blant studenter generelt egentlig. Det er en super måte å få mer energi på, og så blir det mye stillesitting i en studenthverdag. Vi er nok opptatt av dette på en helt annen måte enn tidligere, og fokuset er mer på det å bli sterk og sunn, snarere enn tynn.

Endret av Lesehøne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, miss summers said:

Fryktelig nedlatende er du. Som ikke vet en dritt om hverken fremgang, mål eller noe. Du bare antar. Smartass holdninger klarer jeg meg uten. Pirk på deg sjæl. 

Ojda. Krenkbar?

Hvorfor lager du en tråd om du ikke vil ha innspill fra andre? Jeg tenkte å svare på den første posten din, men nå frister det ikke. 🙁 Jeg synes du tolker rådene du får på en unødvendig negativ måte.

Bruk rådene du liker, og dropp de andre! - Men ikke kjeft på folk som prøver å foreslå ting for deg. Folk som er grinete er det ikke noe hyggelig å hjelpe.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Cerasus skrev:

Ojda. Krenkbar?

Hvorfor lager du en tråd om du ikke vil ha innspill fra andre? Jeg tenkte å svare på den første posten din, men nå frister det ikke. 🙁 Jeg synes du tolker rådene du får på en unødvendig negativ måte.

Bruk rådene du liker, og dropp de andre! - Men ikke kjeft på folk som prøver å foreslå ting for deg. Folk som er grinete er det ikke noe hyggelig å hjelpe.

Hun har da ikke laget en tråd? Jeg kan forstå henne til en viss grad. Jeg har sagt det før, men denne "fullkroppsmafiaen" har tatt helt av her på treningsforumet. Det er liksom fullkropps tre ganger i uka og ingenting annet som gjelder. Det er i ikke egentlig vanlig å hevde at tre ganger i uka er BEDRE enn fem. Man kan snakke om avtagende avkastning - det at økt fire og spesielt fem kanskje ikke gir like mye som de tre første, men det er egentlig ganske rart å bastant slå fast at 3 ganger i uka faktisk er BEDRE enn 5.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Cerasus skrev:

Ojda. Krenkbar?

Jeg har ikke laget noen tråd. Eller bedt om hjelp, innspill, synspunkt eller noe som helst. Lær deg å lese. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Pierre Gynt skrev:

Hun har da ikke laget en tråd? Jeg kan forstå henne til en viss grad. Jeg har sagt det før, men denne "fullkroppsmafiaen" har tatt helt av her på treningsforumet. Det er liksom fullkropps tre ganger i uka og ingenting annet som gjelder. Det er i ikke egentlig vanlig å hevde at tre ganger i uka er BEDRE enn fem. Man kan snakke om avtagende avkastning - det at økt fire og spesielt fem kanskje ikke gir like mye som de tre første, men det er egentlig ganske rart å bastant slå fast at 3 ganger i uka faktisk er BEDRE enn 5.

Takk! Jeg har aldri hatt så gode resultater eller progresjon, som med opplegget jeg følger nå. Eneste jeg har røpet er at det er 5 ganger i uka jeg trener, så fatter ikke at noen skal korrigere treningen min 😅 Hva om den femte dagen er intervall på mølle liksom. 

Har heller aldri startet en tråd på dette underforumet. Dette er ikke min tråd 😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, Hr. Aktiv skrev:

Kommer an på. Styrkeløfterne trener 5 dager i uka på sine programmer. Ihvertfall de som har høyere nivå. Fremgang er å spore der også. Norge har blitt en av de beste nasjonene i verden. 

Men enig i at et vanlig treningssenter finner du ikke slike nei og ihvertfall ikke denne kompetansen.

Enig i det, men de fleste er jo ikke styrkeløftere. Jeg er bare sikker på en ting, for et "vanlig" menneske som vil styrke kroppen si så vil de komme utrolig langt med 3 gode økter i uken.

Du har rett i det siste ja, mage av de kunne heller gått seg en tur utendørs. Surfet videre på instagramen sin etter noen meningsløse øvelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Pierre Gynt said:

Du har rett, hun har ikke det. Jeg bomma der. Det sagt, så har jeg ikke uttalt meg om antall økter folk bør trene. Det legger jeg meg generelt ikke opp i. Whatever works, tenker jeg!

4 hours ago, miss summers said:

Jeg har ikke laget noen tråd. Eller bedt om hjelp, innspill, synspunkt eller noe som helst. Lær deg å lese. 

Sorry, det var en bommert fra min side. 😬 Men jeg står fortsatt for krenkbar-biten.🤨

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Syns mange løfter veldig tungt, selv med relativt kort trenignsperiode! 

Har trent av og på i mange år, men målrettet i snart ett år.

163cm - veier 58kg

knebøy 60kg 4x4

mark 65kg 4x4

pullups Kvx7stk

chins 15kg i beltet - maksrep

dips kvx14

pushups 5kg ekstra 8x3

Blir veldig imponert over mange i denne tråden! Det er gøy å kjenne man blir sterkere💪🏼👏🏻

Anonymkode: d6ff6...68c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 3/3/2020 at 2:06 PM, AnonymBruker said:

Mann, 190cm og 105kg.

Knebøy: 285kg x 2rep.

Benk: 212,5 x 1 rep.

Markløft: 305kg x 1rep.

Trent styrke i 5år, 2-3 ganger i uka. Basløft som base i programmet, legger til chins, rdl, facepull/skulderpress, sidehev(ikke løft helt opp). Trener ikke kjerne da det kommer nok ved tunge løft, godt kontakt der :) 

Øker ca 1kg i uken som regel i vekter, eller ingenting.

Hei, kjører du brosplit eller noe annet? imponerende løft!

Anonymkode: 0bb29...5b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Syns mange løfter veldig tungt, selv med relativt kort trenignsperiode! 

Har trent av og på i mange år, men målrettet i snart ett år.

163cm - veier 58kg

knebøy 60kg 4x4

mark 65kg 4x4

pullups Kvx7stk

chins 15kg i beltet - maksrep

dips kvx14

pushups 5kg ekstra 8x3

Blir veldig imponert over mange i denne tråden! Det er gøy å kjenne man blir sterkere💪🏼👏🏻

Anonymkode: d6ff6...68c

Kjempebra, stå på videre! Du har sikkert bra grunnlag når du har trent mye før. Og tenk hvor sterk du kan være om enda et år,  hvis du fortsetter på samme spor. Blir ikke overrasket hvis du da kan plusse på 15-20kg mer i knebøy og markløft :-)

Endret av Lesehøne
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
På 4.3.2020 den 19.18, miss summers skrev:

Jeg trener mye. Minst fem ganger i uka. Er ikke i nærheten av disse tallene 😅 Knebøy 50 kg (ass to grass), markløft på 70 kg nå. 

Pingle jeg da 🙄

Å trene 5 ganer i uka sier ikke noe om treningsmengde, jeg trener 3 ganger i uka, men trener mere en min kompis med bro spilt 5 ganger i uka. Jeg trener Fullkropp 5x5 baseløft og sirkeltrening med maskiner for volum mot slutten 10-12x3 lårcurl, hamstringcurl, legger osv

Anonymkode: b4c81...565

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Å trene 5 ganer i uka sier ikke noe om treningsmengde, jeg trener 3 ganger i uka, men trener mere en min kompis med bro spilt 5 ganger i uka. Jeg trener Fullkropp 5x5 baseløft og sirkeltrening med maskiner for volum mot slutten 10-12x3 lårcurl, hamstringcurl, legger osv

Ja, og poenget var?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 timer siden, miss summers skrev:

Ja, og poenget var?

Akkurat det jeg skrev.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat det jeg skrev.

Mange forstår ikke dette, poenget er også at man bør trene minst mulig. Som du forteller.

Ønsker man å gå på et treningsenter 4 ganger i uke kan man kjøre 2plitt, mens med fullkropp kan man trene hele kroppen 3 ganger i uka på 3 dager! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...