Gjest Anonymous Skrevet 10. september 2002 #1 Skrevet 10. september 2002 Jeg har alltid tidligere talt kalorier, men skal nå prøve en ny variant som går på å passe på å ikke spise for mye karbohydrater. Hvordan teller man disse - hvor mange skal man ha til dagen, er der forskjell på karbohydrater??? Takknemlig for svar.
Mathias Skrevet 10. september 2002 #2 Skrevet 10. september 2002 Du får helt sikkert et godt svar på det!.. :D Jeg for min del vil bare si at telling er da et usunt og stressende forhold å ha til mat??? Og aktivitetsnivået ditt er vel forskjellig fra dag til dag, hvordan tar en hensyn til det...? Vel, det var moralisten, over til noen med gode svar.... :D
Henna Skrevet 10. september 2002 #3 Skrevet 10. september 2002 Å telle karbohydrater hørtes nå vel slitsom ut da... Da kan du jo heller prøve å holde deg unna mat med mye karbohydrater i. Man deler de inn i raske og langsomme. Spis minst mulig av de raske. De raske finner du i bla:banan,friterte poteter,kokt kål/gulrot,mais,kjeks,hvitt brød,tortilla chips,påasta,pita-brød,popcorn,ris osv osv Langsomme finner du bla i:broccoli,løk,sopp,salat,bønner,bær,frukt osv
Gjest Anonymous Skrevet 10. september 2002 #4 Skrevet 10. september 2002 Hei du Jeg har gått på en kur som heter Dr. Atkins og den går på det å kutte ut karbohydratene. Det er utrolig effektiv!!! Her skal du ikke ha mer enn 11 gram karbohydrater pr. dag i de to første ukene og jeg garanterer at du kommer til å merke STOR forskjell! Jeg gikk ned fem kilo på to uker og jeg holdt meg der også!!! Lykke til.
Labella Skrevet 10. september 2002 #5 Skrevet 10. september 2002 Jeg har fulgt "kost i balanse"-prinsippet siden i sommer - og det har fungert veldig bra for meg. Jeg har gått ned ca. 1 kilo i uka, og kostholdseksperter anbefaler ikke å gå ned mer enn det hvis man ønsker å holde vekten (og det gjør man vel hvis man først vil ned i vekt ) Opplegget handler hovedsaklig om å unngå "raske" karbohydrater, mens du skal spise mye "langsomme" karbohydrater, protein og riktige fettsyrer. Best av alt; du slipper å telle eller veie maten og det virker! :D Du kan lese om prinsippet i Fedon A. Lindbergs bøker "naturlig slank med kost i balanse" og "kokeboken naturlig slank" og flere steder på nettet, blant annet: http://www.vektibalanse.com Lykke til!
Majken Skrevet 11. september 2002 #6 Skrevet 11. september 2002 Jeg teller ikke karbohydrater, men jeg prøver å luke ut de karbohydratene som heter sukker. Funker bra det også.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå