AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #1 Skrevet 2. mars 2020 Jeg er en enslig forsørger med 1 barn i tidlig skolealder. Jeg har fagbrev, men ønsker veldig å ta høyere utdanning for å få bedre råd på sikt i tillegg til at det er en veldig spennende utdanning som jeg har lyst på og kommer til å gi mye bedre jobbmuligheter. Jeg brukte dessverre opp retten til overgangsstønad da barnet var mindre og jeg hadde helseutfordringer som gjorde at jeg også slapp aktivitetskravet som følger med. Hvis det jeg har sjekket er riktig så kan jeg få maks (ca) 14 tusen i mnd som studielån/stipend. I tillegg kommer barnetrygd og bidrag på ca 3000 til sammen. Jeg kan sikkert få bostøtte på rundt 2-3 tusen så lenge jeg ikke jobber så mye, men hvor mye er det egentlig realistisk å få jobbet ved siden av fulltid studier? Erfaringer rundt hvor mye man faktisk rekker å jobbe? Barnet er borte annenhver helg så da har jeg mulighet til å jobbe helgevakter/natt, men er fortsatt usikker på om dette blir nok inntekt. Er det noen som har greid å leve på sånn 20 tusen ca med barn, bil og leid leilighet over flere år og greid det? Vil gjerne høre tips og triks 😀 Anonymkode: d661b...a7a
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #2 Skrevet 2. mars 2020 Jeg har levd på en inntekt på rundt 20 000 og et barn på samme alder mens jeg studerte deltid. Det gikk helt fint. Jeg hadde egen leilighet med lån men ikke bil da, det kan nok bli snaut med det beløpet. Anonymkode: 34b04...b72
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #3 Skrevet 2. mars 2020 Kan du ta studiet som deltid, eventuelt nettbasert? Anonymkode: f82a7...8e7
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #4 Skrevet 2. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kan du ta studiet som deltid, eventuelt nettbasert? Anonymkode: f82a7...8e7 Deltidsstudier gjør at man har krav på veldig mye mindre støtte og dermed må jobbe mer, men kan være vanskelig om det er korte obligatoriske økter hvor man da ikke rekker en full arbeidsdag i tilegg før sfo stenger 1630. Men nettbasert tror jeg kanskje kan være en god løsning. Jeg er strukturert nok til å gjennomføre det og motivert, men har man noe krav på støtte da mon tro? Og må man kanskje ut med store summer selv for å betale studier? Noen som vet? Anonymkode: d661b...a7a
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #5 Skrevet 2. mars 2020 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Deltidsstudier gjør at man har krav på veldig mye mindre støtte og dermed må jobbe mer, men kan være vanskelig om det er korte obligatoriske økter hvor man da ikke rekker en full arbeidsdag i tilegg før sfo stenger 1630. Men nettbasert tror jeg kanskje kan være en god løsning. Jeg er strukturert nok til å gjennomføre det og motivert, men har man noe krav på støtte da mon tro? Og må man kanskje ut med store summer selv for å betale studier? Noen som vet? Anonymkode: d661b...a7a Hvis det nettbaserte studiet er på fulltid (60 studiepoeng per år) har man rett på den samme støtten fra Lånekassen som alle andre fulltidsstudier. Hva skal du studere? Noen studier tilbys av offentlige universiteter uten skolepenger. Det finnes også samlingsbaserte studier, men da må du regne med kostnader til transport og overnatting, og du må selvsagt ha noen til å passe barnet. Anonymkode: 6eeae...a6e 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2020 #6 Skrevet 3. mars 2020 Å jobbe annenhver helg går helt fint, evt hver tredje helg om det er innen helse og så ta ekstravakter når det passer. Anonymkode: 1ba6b...853
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå