AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #1 Skrevet 2. mars 2020 Jeg har en kollega/venn.. Kona hans er siktet for vold mot sine stebarn. Når det har kommet dit at det er tatt ut siktelse, hvor stor er sannsynligheten for at det vil foreligge en dom? Han har vært sparsom med opplysninger, men jeg har hørt via en venn av han at barna har vært i tilrettelagt avhør. Det jeg synes er rart er at hennes barn får bo hos dem, mens hans barn er hos sin mor. Dama han har "rykte" i bygda og byen for å ikke være helt god og jeg synes fryktelig synd på kollegaen min (og barna selvfølgelig) Anonymkode: 8e562...c15
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #2 Skrevet 2. mars 2020 Er hun siktet er sjansen stor for en dom. Hvorvidt hun blir dømt eller frikjent aner jo ingen på KG. Spesielt at han fortsatt bor sammen med ei som er siktet for vold mot barna hans...? Anonymkode: 0ab8d...618 6
Gjest Dævendøtte Skrevet 2. mars 2020 #3 Skrevet 2. mars 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en kollega/venn.. Kona hans er siktet for vold mot sine stebarn. Når det har kommet dit at det er tatt ut siktelse, hvor stor er sannsynligheten for at det vil foreligge en dom? Han har vært sparsom med opplysninger, men jeg har hørt via en venn av han at barna har vært i tilrettelagt avhør. Det jeg synes er rart er at hennes barn får bo hos dem, mens hans barn er hos sin mor. Dama han har "rykte" i bygda og byen for å ikke være helt god og jeg synes fryktelig synd på kollegaen min (og barna selvfølgelig) Anonymkode: 8e562...c15 Bor de sammen fortsatt?
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #4 Skrevet 2. mars 2020 1 minutt siden, Dævendøtte skrev: Bor de sammen fortsatt? Ja det gjør de..har ikke hørt noe annet, men jeg er sykmeldt etter operasjon nå, så har ikke vært på jobb på en mnd, så har ikke hatt kontakt med han. Saken ble endret fra mistenkt til siktet i høst en gang tror jeg. Anonymkode: 8e562...c15
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #5 Skrevet 2. mars 2020 Det syns jeg ikke du skal spekulere i. At noe er rart for deg osv er bare fordi du generer egne tanker og konklusjoner om det. vold er alvorlig, men du kan ikke vite utfallet, og bare fordi du syns damen er rar betyr det ikke at hun faktisk har vært voldelig mot stebarnet. Anonymkode: cbbd7...151 2
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #6 Skrevet 2. mars 2020 For siktelse kreves «skjellig grunn» til mistanke. Dvs at politiet anser sannsynligheten for at hun har gjort det større enn sannsyligheten for at hun ikke har gjort det. For tiltale å dom kreves «bevist utover enhver rimelig tvil», dvs at først påtalemyndigheten og deretter dommerne anser det som helt usannsynlig at hun ikke har gjort det. Terskelen er altså mye høyere for å bevise skyld ved dom enn ved siktelse. Anonymkode: aa996...52f 2
Gjest Dævendøtte Skrevet 2. mars 2020 #7 Skrevet 2. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja det gjør de..har ikke hørt noe annet, men jeg er sykmeldt etter operasjon nå, så har ikke vært på jobb på en mnd, så har ikke hatt kontakt med han. Saken ble endret fra mistenkt til siktet i høst en gang tror jeg. Anonymkode: 8e562...c15 Så han velger å bo sammen med ei som er siktet for vold mot barna hans? Er vel ikke bare dama som ikke er "helt god" da, selv ville jeg aldri bodd sammen med noen som bruker vold mot barn, uansett hvem sine barn det er!
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #8 Skrevet 2. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja det gjør de..har ikke hørt noe annet, men jeg er sykmeldt etter operasjon nå, så har ikke vært på jobb på en mnd, så har ikke hatt kontakt med han. Saken ble endret fra mistenkt til siktet i høst en gang tror jeg. Anonymkode: 8e562...c15 Det er mange med siktelse hvor siktelsen frafallet eller man blir dømt uskyldig. Siktelse betyr bare at påtalemyndigheten vil ha saken for retten. Anonymkode: cbbd7...151
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #9 Skrevet 2. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det syns jeg ikke du skal spekulere i. At noe er rart for deg osv er bare fordi du generer egne tanker og konklusjoner om det. vold er alvorlig, men du kan ikke vite utfallet, og bare fordi du syns damen er rar betyr det ikke at hun faktisk har vært voldelig mot stebarnet. Anonymkode: cbbd7...151 Jeg ønsker heller ikke å spekulere. Men vi i bedriften synes veldig synd på far. Og jeg synes det er veldig rart at det har gått så lang tid. Jeg fikk vite om dette i oktober. Anonymkode: 8e562...c15
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #10 Skrevet 2. mars 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja det gjør de..har ikke hørt noe annet, men jeg er sykmeldt etter operasjon nå, så har ikke vært på jobb på en mnd, så har ikke hatt kontakt med han. Saken ble endret fra mistenkt til siktet i høst en gang tror jeg. Anonymkode: 8e562...c15 Og der fortalte du hvem du er! Anonymkode: a94dc...117 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #11 Skrevet 2. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ønsker heller ikke å spekulere. Men vi i bedriften synes veldig synd på far. Og jeg synes det er veldig rart at det har gått så lang tid. Jeg fikk vite om dette i oktober. Anonymkode: 8e562...c15 Synd på far? Det er det da virkelig ikke. Det er hans jobb å sørge for at barna er trygge når de er hos ham. Det er bare å flytte fra damen det, så får han ha dem på samvær igjen. Anonymkode: 51b20...271 5
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #12 Skrevet 2. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og der fortalte du hvem du er! Anonymkode: a94dc...117 Det gjør ingen ting. Jeg har ikke sagt noe galt, bare at vi som står rundt han er bekymret for han. Anonymkode: 8e562...c15 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #13 Skrevet 2. mars 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: For siktelse kreves «skjellig grunn» til mistanke. Dvs at politiet anser sannsynligheten for at hun har gjort det større enn sannsyligheten for at hun ikke har gjort det. For tiltale å dom kreves «bevist utover enhver rimelig tvil», dvs at først påtalemyndigheten og deretter dommerne anser det som helt usannsynlig at hun ikke har gjort det. Terskelen er altså mye høyere for å bevise skyld ved dom enn ved siktelse. Anonymkode: aa996...52f Utrolig mye feilopplysninger her om jussen. Dette jeg har skrevet over er riktig. Dessuten vil jeg legge til at siktelse er nødvendig for å intensivere etterforskningen - f.eks. bruke tvangsmidler. Anonymkode: aa996...52f 2
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #14 Skrevet 2. mars 2020 Slutt med den jævla synsingen! Du vet ingenting, kanskje du skal se jakten på Netflix se litt om falske rykter som eksplodere å tenke litt før du lager en tråd om drittsnakk her, fy Anonymkode: a643f...15e
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #15 Skrevet 2. mars 2020 Hvem har anmeldt henne, er det mor? Jeg vet om en annen situasjon: mor anmeldte fraskilt far og hans nye samboer for vold mot barn. Det var kun løgn fra mor (sjalusi og ønske om mer bidrag/mindre samvær). Politiet siktet far, politiet gjorde jobben sin og fant ut at far var ikke skyldig, sak henlagt. Jeg synes ikke du som kollega uten nær kontakt med far skal bidra til ryktespredning. Er stemor skyldig så er det selvfølgelig en fæl sak og ikke ok. Men er hun uskyldig og det sitter en bitter mor som setter ut rykter og trekker i tråder så er det ikke ok. Vi har domstol i Norge og ikke døm noen privat pga ryktespredning. Anonymkode: 937d3...ba6
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #16 Skrevet 2. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er hun siktet er sjansen stor for en dom. Hvorvidt hun blir dømt eller frikjent aner jo ingen på KG. Spesielt at han fortsatt bor sammen med ei som er siktet for vold mot barna hans...? Anonymkode: 0ab8d...618 Sannsynligheten er størst for at saken blir henlagt. Anonymkode: 937d3...ba6
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #17 Skrevet 2. mars 2020 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvem har anmeldt henne, er det mor? Jeg vet om en annen situasjon: mor anmeldte fraskilt far og hans nye samboer for vold mot barn. Det var kun løgn fra mor (sjalusi og ønske om mer bidrag/mindre samvær). Politiet siktet far, politiet gjorde jobben sin og fant ut at far var ikke skyldig, sak henlagt. Jeg synes ikke du som kollega uten nær kontakt med far skal bidra til ryktespredning. Er stemor skyldig så er det selvfølgelig en fæl sak og ikke ok. Men er hun uskyldig og det sitter en bitter mor som setter ut rykter og trekker i tråder så er det ikke ok. Vi har domstol i Norge og ikke døm noen privat pga ryktespredning. Anonymkode: 937d3...ba6 Det er skolen som har anmeldt forholdet, ikke barnas mor. Jeg kjenner ikke barnas mor, men henne har ny mann og gått videre for lenge siden (i følge barnas far) Anonymkode: 8e562...c15
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2020 #18 Skrevet 2. mars 2020 Samme skjedde med en jeg kjenner.. Ut fra volden (voldsarten?) som ble utført så skal det ikke mye til å ta saker videre for domstol. Jeg fikk litt sjokk når jeg hørte at det rullet inn for en domstol, for jeg trodde det måtte være mer alvorlige grunner. Om det blir frikjennelse eller straff er jeg ikke klar over ennå. Anonymkode: b5a27...8c8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå