blasfeminist Skrevet 2. mars 2020 #1 Skrevet 2. mars 2020 Er det ikke nok med et brukernavn som ikke er døpenavnet ditt? 4
Taffel Skrevet 2. mars 2020 #2 Skrevet 2. mars 2020 2 minutter siden, blasfeminist said: Er det ikke nok med et brukernavn som ikke er døpenavnet ditt? Jeg tenkte det samme som deg, men ser at det av og til kan være hensiktsmessig å ha anonymfunksjon. Dersom en går inn på en bruker som har vært her en stund, så vet man plutselig skremmende mye om vedkommende, med unntak av døpenavn. Så dersom jeg ønsker å skrive noe som jeg føler er for utleverende eller personlig satt i sammenheng med tidligere innlegg, så velger jeg å poste som anonym. Innimellom også hvis det er meninger som kan tas negativt opp av dem som ikke liker svaret de får, og dermed kan gå inn i rene forfølgelseskampanje. Enkelte jager andre navngitte i tråd etter tråd. Men stort sett, så bruker jeg brukernavnet. 17
blasfeminist Skrevet 2. mars 2020 Forfatter #3 Skrevet 2. mars 2020 1 minutt siden, Taffel said: men ser at det av og til kan være hensiktsmessig å ha anonymfunksjon. Dersom en går inn på en bruker som har vært her en stund, så vet man plutselig skremmende mye om vedkommende, med unntak av døpenavn. Jeg ser den, men her virker det jo som om alt er for sensitivt til å ta stilling til med åpent brukernavn. På noen fora er anonymfunksjonen begrenset til helserelaterte greier. Det har jeg større forståelse for. (Eller er det begrenset her også? Ser ikke ut som om jeg kan poste anonymt her). 3
Anim92 Skrevet 2. mars 2020 #4 Skrevet 2. mars 2020 Fordi hvis jeg mistenker at Taffel over her er en i slekta, og hun (han?) alltid bruker brukernavn, er det veldig lett å få det bekreftet om jeg sjekker innleggene som er svart på under det brukernavnet. 7
Klott Skrevet 2. mars 2020 #5 Skrevet 2. mars 2020 Det er ikke alle som har godt nok nettvett. Om du legger igjen nok opplysninger om deg selv, ektefelle, nabo eller feks kollega, kan noen til slutt finne ut hvem du er. På dinbaby var det en gang en bruker som fikk trusler mot datteren sin, tror jeg det var. Pga opplysninger som ble gitt på forumet. 1
Anim92 Skrevet 2. mars 2020 #6 Skrevet 2. mars 2020 1 minutt siden, blasfeminist skrev: Jeg ser den, men her virker det jo som om alt er for sensitivt til å ta stilling til med åpent brukernavn. På noen fora er anonymfunksjonen begrenset til helserelaterte greier. Det har jeg større forståelse for. (Eller er det begrenset her også? Ser ikke ut som om jeg kan poste anonymt her). Greia er at det trenger ikke være så sensitiv info for å kjenne igjen. 5
Trultemor15 Skrevet 2. mars 2020 #7 Skrevet 2. mars 2020 Når en ser intelligensnivået på mange av spm som blir stilt her inne, skjønner jeg GODT at de poster som anonyme 😳 2
blasfeminist Skrevet 2. mars 2020 Forfatter #8 Skrevet 2. mars 2020 Jeg forstår at man vil være anonym (som i "ikke engang brukernavn") i noen tråder, men her er mitt inntrykk at de fleste postene er anonyme uansett tema. Det skjønner jeg ikke vitsen med. 3
Brunello Skrevet 2. mars 2020 #9 Skrevet 2. mars 2020 Noen anonymiserer til og med når de skriver som anonym. Eksempelvis på spørsmålet om hvor mye barnet får i lommepenger, klarer noen som anonym å skrive «h*n får kr 200». 9
Hentacruel Skrevet 2. mars 2020 #10 Skrevet 2. mars 2020 Folk poster anonymt når de vil at det er sak og ikke person som skal være hovedfokus. Et brukernavn er knyttet til seg selv og sine tidligere utsagn som begge kan endre folks oppfatning av innholdet i en post. Mange populære nettforum har bare anonymfunksjon tilgjengelig av den grunnen. 7
solmåneogstjerner Skrevet 2. mars 2020 #11 Skrevet 2. mars 2020 1 minutt siden, blasfeminist skrev: Jeg forstår at man vil være anonym (som i "ikke engang brukernavn") i noen tråder, men her er mitt inntrykk at de fleste postene er anonyme uansett tema. Det skjønner jeg ikke vitsen med. Enig. Er ikke nødvendig å skrive som anonym når noe ber om tips til å koke poteter, liksom. Akkurat nå, Brunello skrev: Noen anonymiserer til og med når de skriver som anonym. Eksempelvis på spørsmålet om hvor mye barnet får i lommepenger, klarer noen som anonym å skrive «h*n får kr 200». Haha, det er jo helt merkelig. Men standard er vel at et par innlegg under der så forskriver de seg likevel. Han/hun er 11/13 år... Jeg skriver som anonym av og til. Men 95% er med brukernavn. Det jeg skriver under brukernavn gjør det ikke noe at folk vet, selv om de legger sammen flere innlegg her inne, og jeg vet at venner og familie kan finne på å lese. Når det en sjelden gang er noe jeg ikke vil skal kobles til noe annet så skriver jeg som anonym. Det er sjelden. 2
Cuntzilla Skrevet 2. mars 2020 #12 Skrevet 2. mars 2020 (endret) Man kan ende opp med å bli forfulgt av folk her som vil fortsette en diskusjon fra en helt annen tråd, eller bare er ute etter deg for fordi de misliker deg. Jeg hadde flere sånne før, jævlig irriterende. Spesielt da de skrev som AB, sånn at jeg ikke fikk blokkert dem. Om man så er anonym som i at de ikke har ditt ekte navn, så er det ekstremt lite kult med stalkere som er ute etter å ta deg for at du er feminist i enhver tråd om den så omhandler oppskrift på blomkålsuppe, og det er også lite kult med de som pusler sammen hele katalogen av innlegg du har og tror de kjenner deg bedre enn deg selv pga dette. De ser brukernavn før de leser innlegg, så jeg måtte bare begynne å diskutere visse tema under AB, sånn at innlegget fikk snakke for seg selv og ikke bli så farget av hva folk mente om personaen Cuntzilla. I tillegg er vi ikke så fryktelig anonyme, har møtt noen KGere som har vært litt mer "inni" hvem som er hvem enn meg, og de har jo fullt navn på mange her fordi en person kjenner en annen som vet hvem den var fordi den personen postet bilde og så var de to sammen og hun hadde pult han før, og de to har en samme felles venn på face osv. Du kjenner alle på KG gjennom få ledd, du trenger ikke være en dreven etterforsker for å finne ut av hvem en del her som tror de er relativt anonyme er. Meg selv inkludert. Endret 2. mars 2020 av Cuntzilla 17
blasfeminist Skrevet 2. mars 2020 Forfatter #13 Skrevet 2. mars 2020 2 hours ago, Cuntzilla said: Man kan ende opp med å bli forfulgt av folk her som vil fortsette en diskusjon fra en helt annen tråd, eller bare er ute etter deg for fordi de misliker deg. Ser den, men samtidig kan det være positivt at folk kjenner en igjen fra andre tråder. Det jeg ville skammet meg mest over om noen jeg kjenner fant brukeren min her, er avatarbildet og brukernavn. Fullt så harry er jeg ikke i virkeligheten. Kan sikkert byttes på sikt.. 1
Thepig Skrevet 2. mars 2020 #14 Skrevet 2. mars 2020 De er feige i mine øyne og de gjør diskusjoner uoversiktlige. 6
Gjest Villfisker Skrevet 2. mars 2020 #15 Skrevet 2. mars 2020 syns ikke det er noe rart i det hele tatt
Hadley Skrevet 2. mars 2020 #16 Skrevet 2. mars 2020 Tenker det bare er greit å være anonym av og til? Det er ikke alt vi vil folk skal vite om oss, selv med et alias. Hvis du f.eks bruker mesteparten av tiden på kjærlighet/ dating, sport og trening vil du kanskje ikke at alle skal vite at du er EKSPERT på analsex. Da er det greit å kunne være anonym. Jeg har ikke unger, men jeg har jo av og til noen tanker om hva sinnsyke mødre gjør, og for å unngå slakt vil jeg helst være anonym. F.eks mener jeg damer som vil ta være på morkaken og spise den... Er FUCKING BATSHIT CRAZY. Men hvis folk lurer på tv programmer jeg liker, da trenger jeg ikke være anonym. 3
Anglofil Skrevet 2. mars 2020 #17 Skrevet 2. mars 2020 Hei Takk for innspillet. Enkelte rom er stengt for posting med Anonymbruker-funksjonen, da vi har sett et misbruk av denne på disse rommene tidligere, dette gjelder f.eks i rommet Aktuelle. I utgangspunktet ønsker vi at alle skal kunne poste, også med Anonymbruker. Dette fordi enkelte rett og slett ikke ønsker enkelte tråder eller tema knyttet mot sin bruker. Det gjør at folk kanskje er litt mer åpne enn de ellers ville vært hvis de valgte å skrive under eget brukernavn. Dette vil alltid være en avveiing, og det er mange som er for, og mange som er i mot, funksjonen. Jeg tenker derfor at et sted midt i mellom er greit, det vil si slik det er nå. Så er vi/jeg alltid åpne for innspill og forslag til eventuelle forbedringer. Anglofil (teamleder) 2
Aragorn ll Elessar Skrevet 3. mars 2020 #18 Skrevet 3. mars 2020 AB funksjonen har blitt misbrukt i alle rommene. 4
GjestSiden2006 Skrevet 14. april 2020 #19 Skrevet 14. april 2020 Jeg synes det er nitrist. Savner gamle KG. Jeg har god tillit til de som bestemmer her inne og ivaretar vårt fristed. Alle som lager bråk blir jo slått ned på etter det jeg har opplevd. Jeg har vært her i snart 15 år, så noen ganger må jeg si i fra, eller rapportere. Og opplever mye trygghet. Om det er helt vanlige spørsmål så svarer jeg med nick. Og om det er skikkelig sensitivt blir det AB. Forstår ikke helt de som ikke lar seg kjenne på noe. 4
Silva Pluvialis Skrevet 14. april 2020 #20 Skrevet 14. april 2020 (endret) Jeg pleier ikke å være anonym. Hvis jeg er AB så er det for å unngå at svært sensitiv informasjon blir koblet opp mot brukernavnet. Jeg bruker aldri AB til å gjemme meg unna stygge ytringer, og jeg står for det jeg skriver her inne. Endret 6. oktober 2022 av Tvillingsjel 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå