Gå til innhold

Køpt et hus med stabbur, hva bruker man det til?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Han kjøpt et hus i en større by og malplassert nok så står det et stabbur på tomten. Hva i all verden bruker man det til? Hvordan funker stabbur sånn isoleringsmessig? Kan man for eksempel varme det opp og bruke det som et treningsrom? Eller er det bare dugelig til bod? Et spørsmål jeg aldri trodde jeg skulle stille, her noen stabburerfaring? 

Anonymkode: 2144e...487

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor stort er det da? Vet noen  bruker det som festlokale og andre bare som lager. Skulle gjerne hatt et stabbur selv jeg.

Anonymkode: dff4f...95c

• Liker 1
Skrevet

Stabbur var opprinnelig til oppbevaring av mat.

Mange har bygget/omgjort de til anneks m/soveplasser.  Kan i grunn brukes til alt.  Vet om en som bygget lydstudio, en som leide det ut som hytte, med små forandringer (det var stort)....tror bare fantasien kan sette grenser.  Hva man er ute etter får man til.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor stort er det da? Vet noen  bruker det som festlokale og andre bare som lager. Skulle gjerne hatt et stabbur selv jeg.

Anonymkode: dff4f...95c

jeg har ikke tatt over huset enda, så jeg er ikke helt sikker på nøyaktig størrelse. Det er to etg. og kanskje anskje 20 kvm i hver. Litt lite festlokale, men rommene var innredet, men jeg vet ikke om det betyr at de er brukbare på vinterstid.  

AnonymBruker
Skrevet

Vi leier ut vårt på airbnb på sommeren og bruker som lager av utemøbler på vinteren. 

Anonymkode: d242a...5f3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Avhengig av størrelse, kan du bruke det til hva som helst. Noen lager hybler de leier ut, andre gjesterom/anneks, noen festlokaler og andre igjen bare lager. Så hva du kan bruke det til spørs på størrelse, tilstand og hva du er villig til å legge inn av arbeid/penger. Er det gammelt og uisolert får du nok bare brukt det til ekstra bod, men om du isolerer kan du bruke det til treningsrom som du ønsker. 

Anonymkode: 8b7a0...df6

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi leier ut vårt på airbnb på sommeren og bruker som lager av utemøbler på vinteren. 

Har du bad i stabburet da, eller leier du ut uten? Det er ikke innlagt vann i det vi har kjøpt.

TS

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du bad i stabburet da, eller leier du ut uten? Det er ikke innlagt vann i det vi har kjøpt.

TS

Vi har ikke innlagt vann, det er vaskeservant, dunker med vann og utedo. Som er noe av grunnen til at vi bare leier ut på sommeren. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har to venner som har stabbur, begge på Ringerike. 

Den ene leier ut på sommeren (AirBnB). Det er ikke innlagt vann, men de gir feriegjestene adgang til ett av badene sine inne i hovedhuset. På vinteren brukes det til lagring av utemøbler og oppbevaring av kassevis med epler fra trærne på tomta. 

Den andre har innredet stabburet med massevis av sengeplasser, og bruker det som overnattingsplasser til et utalls antall fester hun arrangerer i løpet av året. 

Anonymkode: be7a6...238

Skrevet

Et stabbur er et hus man oppbevarer matvarer i. Men det var nok mer vanlig før i tiden. Nå kan man vel bruke et stabbur til det man vil. Kommer selvsagt an på størrelsen. 

Om dere får mye besøk og det lar seg gjøre kan det brukes som ekstra soveplass. Eller som lager plass eller kontor.

Det er mange muligheter 

• 1 år senere...
Skrevet

Dytt

Anonymkode: dc8bf...a4a

Skrevet

Kattepensjonat 😇

Anonymkode: ca893...def

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...