Gå til innhold

Nytt bankkort uten bilde

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan skal jeg kunne legitimere meg enklest mulig når jeg ikke har bankkort med bilde? - jeg har ingen sertifikater... Skal jeg ha med pass? 
Jeg har kompetansebevis med bilde, navn og fødselsdato men det er nok ikke gyldig leg.
kan jeg be banken sende meg nytt kort med bilde? Har hørt de fraråder det pga ID tyveri. 

Anonymkode: d8fea...69f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har bankkort fra Dnb med bilde

da slipper jeg gå rundt med passet mitt..

• Liker 2
Skrevet

Du kan i hvert fall bytte til en bank som tilbyr bilde på bankkortet.
Myndighetene har lovet oss ID-kort i en årrekke nå, men skal man høre på hva de sier så er det like rundt hjørnet. Lev med pass enn så lenge, selv om det er kjipt å måtte ha på innelomma.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg må dra med pass overalt,da jeg ikke har sertifikat. Kompetansebevis er ikke gyldig som ID😬 banken min har slutta helt med kort med bilde,så det gikk ikke å spørre etter..

Anonymkode: d66fc...924

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS. Her

Jeg får vel ta en tlf og høre med banken. Jeg har det gamle bankkortet med bilde, men jeg var tenåring på bildet og har forandret hårsveis og blitt 12 år eldre... Alternativ er å måtte bytte bank... 

Skrevet (endret)
4 minutter siden, AnonymBruker said:

TS. Her

Jeg får vel ta en tlf og høre med banken. Jeg har det gamle bankkortet med bilde, men jeg var tenåring på bildet og har forandret hårsveis og blitt 12 år eldre... Alternativ er å måtte bytte bank... 

Bittelitt dyr løsning, men i påvente av ID-kort kan du ha et kundeforhold til, i en bank som har kort med bilde - altså i stedet for å bytte bank. Hvor mye koster det å ha en konto med bank-axept i året montro?

For min del er tanken på å bytte bank litt mye styr, i forhold til kreditt/lån osv.

Endret av Jaybird
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Marye skrev:

Jeg har bankkort fra Dnb med bilde

da slipper jeg gå rundt med passet mitt..

Jeg også.

Anonymkode: 73217...964

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Jaybird skrev:

Bittelitt dyr løsning, men i påvente av ID-kort kan du ha et kundeforhold til, i en bank som har kort med bilde - altså i stedet for å bytte bank. Hvor mye koster det å ha en konto med bank-axept i året montro?

I DNB koster det 295,- kroner i året å ha bankkort

https://gyazo.com/d5d49fb5b9a758f8e7d747e267bce50c

Anonymkode: 73217...964

• Liker 2
Skrevet

For meg var det ikke aktuelt å bytte bank da de slutta med å ha bilde på baksiden av kortet. Grunnen til at de slutta med det hadde vel med fare for id-tyveri å gjøre. Synes det er litt rart at dnb da fortsetter med bilde på, men det er min mening. Fordi jeg ikke har førerkort heller må jeg dra opp passet mitt som er den eneste legitimasjonen jeg har, gang på gang. Tenk om vi bare kunne fått de nasjonale id-kortene vi har blitt lovet i årevis nå

AnonymBruker
Skrevet

Serfikat kan brukes.

Anonymkode: dfd9f...ec7

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker said:

Serfikat kan brukes.

Anonymkode: dfd9f...ec7

TS har ikke sertifikat

AnonymBruker
Skrevet
På 2.3.2020 den 13.35, AnonymBruker skrev:

Jeg må dra med pass overalt,da jeg ikke har sertifikat. Kompetansebevis er ikke gyldig som ID😬 banken min har slutta helt med kort med bilde,så det gikk ikke å spørre etter..

Anonymkode: d66fc...924

Hvorfor må du dra med pass overalt? Hvilke situasjoner er det du må vise ID? 

Da jeg ikke hadde gyldig ID hadde jeg bare med meg passet hvis jeg skulle på posten og hente pakker og dette trengtes. Eller i andre spesielle tilfeller. 

Anonymkode: c17ad...ac8

Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor må du dra med pass overalt? Hvilke situasjoner er det du må vise ID? 

Da jeg ikke hadde gyldig ID hadde jeg bare med meg passet hvis jeg skulle på posten og hente pakker og dette trengtes. Eller i andre spesielle tilfeller. 

Anonymkode: c17ad...ac8

Pass er jo gyldig id så lenge det ikke er utgått på dato...

Går ut i fra at med "over alt" så gjelder det der det er nødvendig å vise legitimasjon. Uansett, det samme er tilfelle for meg. Jeg har ikke bankkort med bilde fordi banken min har slutta med det. Jeg har heller ikke sertifikat pga epilepsi og store konsentrasjonsvansker. Jeg må legitimere meg for å få ut medisiner, for å bestille/hente billetter til ditt og datt, og fra tid til annen for å få henta pakker på posten. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...